Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Zoon gaat morgen de router/ modem resetten naar fabrieksinstellingen en daarna het wachtwoord wijzigen voor het geval er een of ander virus in de router zit.
Dan hebben we volgens hem alles gedaan wat we konden doen. Hopelijk gebeurt het niet weer dan want dan zijn wij ook echt clueless zogezegd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Op zich wel slim, denk ik, ook als het probleem daar niet zit. Heb je toch zoveel mogelijk gedaan, zegmaar. Rot hoor.

Mijn man nam een keer een ander emailadres en stuurde emails naar zichzelf door, zeg maar. Ik weet niet precies hoe. Maar toen zijn wij ook aangemerkt als spamstuurders, omdat er zoveel in 1x verstuurd werd. Dat het naar een nieuw eigen adres was, volgens de richtlijnen op hun eigen website, vond de provider niet van belang.
Later is nu
lientje69 schreef:
28-12-2018 23:31
Zoon gaat morgen de router/ modem resetten naar fabrieksinstellingen en daarna het wachtwoord wijzigen voor het geval er een of ander virus in de router zit.
Dan hebben we volgens hem alles gedaan wat we konden doen. Hopelijk gebeurt het niet weer dan want dan zijn wij ook echt clueless zogezegd.
Dat lijkt me slim ja.
lientje69 schreef:
28-12-2018 20:50
Volgens de provider zijn er van of via ons ip adres grote hoeveelheden spam verstuurd...
Géén idee verder hoe of wat. En zij dus ook niet
Dat is alle info die ik kreeg. Schijnt misbruik te zijn en dus reden voor een blokkade
Dan zou ik sowieso maar eens de dagen aan kosten terug gaan vorderen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van hun dienst. Even een mailtje eruit gooien. Is misschien wel een leuke voor zorgkind. Al is het een paar euro, het gaat nergens over natuurlijk.

En als ze het weer flikken maar eens over een andere provider nemen beginnen tegen ze aangezien je een normale klant bent en geen misdadiger.
lise1985 schreef:
28-12-2018 23:39
Dat lijkt me slim ja.
Sowieso dat ze dat dan niet aanraden bij KPN. Als er dan al onbekende spam uitgaat, kan er iemand op hun internet zitten. Makkelijkste manier om dit op te lossen is je router resetten en je wachtwoord opnieuw in te instellen. Dan zijn alle apparaten van de WiFi af.
YellowLemon schreef:
29-12-2018 01:52
Sowieso dat ze dat dan niet aanraden bij KPN. Als er dan al onbekende spam uitgaat, kan er iemand op hun internet zitten. Makkelijkste manier om dit op te lossen is je router resetten en je wachtwoord opnieuw in te instellen. Dan zijn alle apparaten van de WiFi af.
Inderdaad, dit moet je sowieso doen Lientje.

@yellow, hoe gaat het?
lise1985 schreef:
29-12-2018 01:55
Inderdaad, dit moet je sowieso doen Lientje.

@yellow, hoe gaat het?
Same story. Alleen nu is mn laatste grootouder ziek, wel herstellende, Maarja oudere mensen he.. dus Mja..

En ik werd natuurlijk gemist en op bezoek gevraagd. Want hij was eenzaam. Vooral met kerst.

Heb bedankt en gezegd dat ik na de laatste ontmoeting mezelf zo ongeveer onder mijn eigen vloer moet leggen om onzichtbaar genoeg te zijn en het naar hun wens te doen, en dan doe ik het nog fout. 4 eigen kinderen en nog een berg kleinkinderen en dan zou het nog van mij moeten komen..

Ik ben dus eigenlijk gewoon pokke chagrijnig. Ik stuurde gisteren een appje dat ik me eindelijk eens kalm voelde naar een maat en letterlijk 1 minuut later kwam dat nieuws dus binnen.

Vannacht gigantische kramp aanval in mn been gehad denk ik? Weer de hele dag gesleept met mijn been.
En ik krijg eigenlijk ook niks geplant voor oud & nieuw behalve samen met Regenboog op de bank zitten. Want iedereen heeft al plannen. En vlak daarna ben ik jarig en ik heb er eigenlijk allemaal geen zin meer in. :facepalm:

Ik ben zo chagrijnig dat je zou denken dat ik ongesteld moet worden ofzo.. maar Nope..

Willen jullie niet quoten. Denk dat ik het later wis.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet lekker Yellow.
Hier staat man er op het moment hetzelfde in. Ook bokchagerijnig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Begin er nu wel enigzins uit te krijgen wat hem dwars zit.
Ook zo'n opeenstapeling van dingen die niet gaan zoals hij wil.
Hij hoest weer slijm op dus daar maakt hij zich zorgen over. Heeft heel veel pijn in zijn rug .
Alle dingen die hij gepland had voor zijn vrije weken lopen niet. Hij heeft op deze manier nog 6 weken extra nodig. Maar dat gaat nu ook weer niet want er moet nu eenmaal ook geld verdiend worden.
En de donkere dagen wordt hij sowieso somber van.
Dat alles samen maakt dat hij zo chagrijnig wordt.
En man reageert dat af op zijn naasten. Helaas.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dat is ook veel bij elkaar voor hem Lientje. Fijn dat je nu weet wat er speelt.

Sterkte Yellow. Vervelend dat de rust maar van korte duur was.

Overigens vind ik samen met mijn lief op de bank zitten de beste manier om oud en nieuw door te brengen :-]
Ach Yellow :hug:

Het is dat ik al plannen heb met oud&nieuw anders hadden we wel wat af kunnen spreken!
Yellow: jij bent niet verantwoordelijk voor je familie en dat moet je je ook niet laten aanpraten. Maar goed, de sfeer is weer verpest. Ga gezellig met Regenboog op de bank zitten met oud en nieuw, daar is niets mis mee. :hug:

Lientje: moeilijk voor je man en dus ook voor jou. Het zijn geen dingen die op te lossen zijn en als je dan toch, door de donkere dagen, al slecht in je vel zit, vallen zo’n dingen verkeerd.
Sterkte!

Ik ga oud en nieuw ook alleen met man doorbrengen. Ik word erg onrustig van dat urenlange geknal en een feestje is ook te druk voor mij. Net als Doro vind ik dat eigenlijk prima.
Heftig Yellow. Ik snap wel dat je daar chagrijnig van wordt. En O&N met z'n tweeën vieren is toch helemaal prima?

@Lientje, klinkt herkenbaar helaas. Op het hoesten en de pijn na dan. Man zou twee weken vrij zijn maar loopt nu al te klagen dat hij de klusjes die hij gepland had voor die twee weken niet af krijgt. Hij heeft ook nog nieuwe klussen aangenomen dus het is allemaal ontzettend logisch. Voor mij dan.

Wij vieren oud en nieuw met een bevriend stel. Ook lekker rustig. Ik kan daar ook volledig mezelf zijn dus dat wordt wel ontspannen.
Wij zijn ook met z'n tweeën thuis op de bank met oudejaarsavond.
Ik vind het prima.

Ik lees alles, maar ben al weer vergeten wat ik gelezen heb.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel waarde als ik hecht aan kerst, zo onbelangrijk vind ik oud en nieuw.
Ik zou het liefst gewoon op tijd in bed liggen en lekker gaan slapen.
Helaas is dit weer één van de dingen die man wel erg belangrijk vindt.
De kinderen moeten thuis zijn van hem.
Waar ik zeg laat ze toch lekker naar hun vriend en gaan.
Ook hierin zit ik dus weer tussen twee vuren.

Boodschappen gedaan, was draait weer en soep staat te pruttelen.
Straks nog even zelf een grote pan nasi maken.
Morgen heb ik de doop van nichtje en dan een paar dagen " niks "
Dwz ik heb vrij genomen om mee te gaan naar de longarts met man en verder zal mijn tijd ook wel gevuld worden met man, kinderen en huishouden. En klussen.
Daar kan ik momenteel weinig betekenen, er wordt getimmerd en elektra aangelegd( de buizen voor de draden dan dus alvast)
Aangezien dat niet mijn sterkste kant is zou ik daar toch maar in de weg lopen dus ik houd me voor nu maar even bij soep maken voor onder de middag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb het juist andersom. Kerst kan me gestolen worden, geef mij oud&nieuw maar. Ik herken me wel in Lise, omdat je oud&nieuw zelf in kunt vullen. Het voelt ook niet als een verplichting, terwijl ik dat met kerst juist wel heel erg heb.
Alle reacties Link kopieren
De router is gereset naar fabrieksinstellingen en heeft een nieuw wachtwoord.
We zijn van 12 karakters naar 21 tekens gegaan. Volgens Zoon, die daar een of ander wiskundig programma voor had een nagenoeg onneembare vesting.
Qua router dan. De computers zouden eventueel nog geïnfecteerd kunnen worden in een slecht geval.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat een toestand met jouw man Lientje. Ik herken het helaas wel. Als man niet goed in z’n vel zit reageert hij het op mij af. We hebben het er al vaker over gehad dat het niet eerlijk to mij is. Man is er nu bedacht op en als het gebeurd maakt hij iig excuses.
Zelf ben ik het tegenovergestelde en klaag zelden of nooit. Ook dat is niet goed. Grenzen en zo.... :P

Sterkte allemaal :sun:

Het is hier zonnig en zo’n 15 gr. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag

Yellow :hug: vervelend om zo tussen die familievuren te zitten, terwijl je jezelf sowieso niet optimaal voelt.

Ik heb eigenlijk niets met kerst én de jaarwisseling, maar vind het meestal wel gezellig. Man wil met de jaarwisseling erg graag ergens heen, van mij mag het ook thuis op de bank. Nu gaan we naar één van z'n zussen, wiens zoon rond deze tijd jarig is en het wel handig vond het die avond te vieren. En dat vind ik dan ook wel weer gezellig. Mogelijk dat we weer spelletjes gaan doen ook mogelijk dat we gewoon tv kijken. Zoon gaat wel vieren met vrienden en zowel man als ik vinden dat bij z'n leeftijd passen. Wij vierden op die leeftijd de jaarwisseling ook niet thuis, volgens mij (ik werkte waarschijnlijk)

Wel lastig is dat de hond er altijd bij moet zijn, want die is doodsbenauwd voor dat geknal. Hoewel hij nu niet zo heel veel reageert. Ik heb het gevoel dat hij zich sowieso niet lekker voelt.
Verder staat alles een beetje in het teken van het vertrek van oudste naar Engeland.

Lientje op zich wel logisch dat dit bij je man allemaal opstapelt. En dan die spam er ook nog bij. Hopelijk goed nieuws bij de longarts.
Later is nu
cesium24 schreef:
29-12-2018 10:56
Yellow: jij bent niet verantwoordelijk voor je familie en dat moet je je ook niet laten aanpraten. Maar goed, de sfeer is weer verpest. Ga gezellig met Regenboog op de bank zitten met oud en nieuw, daar is niets mis mee. :hug:

Lientje: moeilijk voor je man en dus ook voor jou. Het zijn geen dingen die op te lossen zijn en als je dan toch, door de donkere dagen, al slecht in je vel zit, vallen zo’n dingen verkeerd.
Sterkte!

Ik ga oud en nieuw ook alleen met man doorbrengen. Ik word erg onrustig van dat urenlange geknal en een feestje is ook te druk voor mij. Net als Doro vind ik dat eigenlijk prima.
Ik moet zeggen, uiteindelijk heb ik wel mijn grens aan kunnen geven bij mijn pa. De laatste tijd appen we.. en nu pak ik steeds vaker de telefoon. Het zat me gewoon niet lekker gister avond. Dus ik heb hem gewoon gebeld en uitgeteld van hoeveel kinderen en kleinkinderen opa heeft en waarom ik dat dan voor mijn voeten moet krijgen zeker na de laatste gebeurtenissen..

Mijn vader zei gewoon dat hij spijt had dat hij het gezegd had.. er vind verandering plaats.. Ik heb dit alleen over 2 weken ofzo weer pas echt verwerkt.

Ik ben een moeilijke met de feestdagen. Ik wil het allemaal wel, ik wil het allemaal niet (ook deels uit zelfbescherming denk ik). En dan die verjaardag er nog achteraan.. En ik denk teveel na want met Regenboog is het sowieso gezellig.

Mijn andere kuit doet ook mee vandaag. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Tut :hello:
Gezellig dat je er af en toe weer bent :bigkiss:

Op zich klinkt het positief, Yellow, over je vader

ik ben bang dat ik degene ben die afreageert. Hoewel.. man kan er ook wat van, vooral wanneer hij een paar weken niet kan sporten. Toch zijn we beide meest binnenvetters. We praten niet zoveel, ben ik bang. Hebben ook niet vaak ruzie.
Later is nu
Ik moest normaal altijd werken met de feestdagen, en heb dat ook nooit erg gevonden. Behalve met o/n. Dan voelt het toch wel een beetje k*t als je 00:00 s' nachts in je uppie op je werk zit (meestal sliepen de bewoners al, soms waren enkelen nog op). Nu lig ik beide dagen in het ziekenhuis. Normaal vond ik oudejaarsavond altijd wel gezellig. Niet verplicht bij een ander, maar lekker met mijn gezin thuis. Eindejaar conferentie kijken met zelfgebakken lekkers als oliebollen en appelflappen. Vooral na wat mij is overkomen proosten we om 00:00 op een jaar met wél veel gezondheid en geluk. Maar ja, dat deden we dus o/n 2017/2018 en die is bij deze dus al mislukt.
Daar proostten wij vorige O&N ook op VGM. Dat is ook niet helemaal gelukt helaas...

Mijn enige gedachte bij O&N nu is: alweer een k*tjaar voorbij.
Man en ik zijn allebei wel mensen die zeggen wat ze op hun hart hebben. En dat kan er best wel eens heftig aan toe gaan, we zijn geen binnenvetters.

Dreamer: wat je oudste betreft: heb je er een goed gevoel bij dat ze weggaat?
Is er daar voldoende steun als het niet zo goed gaat? En financieel?

Tut: :hello:
Alle reacties Link kopieren
Wij toasten altijd op gezondheid. Nouja, geluk heeft oudste dan nu gevonden. Gezondheid gaat niet heel veel beter.
Cesium: ik weet het niet. Echt niet. Zij zien het heel positief. Ik houd het er maar op dat ze altijd bij ons terug kan komen. Meer kunnen we niet doen. Tussen oudste en vriend gaat het wel goed hoor, daar zie ik geen probleem. Maar verder zijn de omstandigheden niet echt ideaal, ben ik bang.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven