Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Succes vandaag Lise :hug: Je hebt pb terug.

Vandaag weer examen, daarna even op familiebezoek.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Succes Kwebbeltje!
Jij ook Lise, in het ziekenhuis.

Ik ben inmiddels alweer een uur op/aan het werk en merk dat het behoorlijk vermoeiend is voor de ogen/oogleden. Ik vind het irritant dat zo'n op zich kleine ingreep zo'n lange impact heeft.

Ik wil zo'n konijn, trouwens, als ik ooit een konijn krijg. Is het geen dotje?

Afbeelding
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-12-2018 06:32
Geniet er van!
Dank je . Ben om te beginnen nog een uurtje in bed teruggekropen, hetgeen ik beter niet had kunnen doen.
Nachtmerries ( of dagmerries in dit geval) en badend in het zweet én met hevige pijn wakker geworden.
Ben wel minder moe nu dan vanmorgen maar voel me een stuk beroerder qua pijn. Had ik dus beter niet kunnen doen. Man komt zo terug van de fysio, dan gaan we eerst koffiedrinken. En dan hoor ik verder wel wat hij voor me in petto heeft.

Ik zei nog, zorgkind heb je meer aan, die heeft meer technisch inzicht als ik. :proud:
Waarop man antwoorde dat dat wel meeviel en het om het even was wie er meeging.
Ik ga er maar van uit dat dat als een compliment naar mij bedoeld is ( huh? Een compliment uit man zijn mond? Vrij uniek)
En niet als negatief naar zorgkind toe. Alhoewel ik man vaak hoor zeggen dat zorgkind nog veel moet leren op technisch gebied.
Ach ja. Bij man ligt de lat nu eenmaal nogal erg hoog......
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ah Dreamer, dat is inderdaad wel een dotje :flirting:

@Lientje, sterkte met je pijn, zeker als je straks nog aan het werk moet :hug: Nee zeggen is ook een optie he ;-)

@Kwebbel, thanks, ik ga zo kijken.

Ik ben weer terug van het ziekenhuis. Nu nog een bezoekje dit jaar, maar dat is voor mezelf.
Oma kan 8 januari al geopereerd worden, twee weken later volgt dan het andere oog. Ze vindt het wel erg fijn en handig als ik alle afspraken mee ga. Wordt nog pittig. Zeker omdat ik in januari ook weer voor mezelf naar het ziekenhuis moet. Maar goed, ze stond vroeger ook voor ons klaar.
Alle reacties Link kopieren
Lientje, als zorgkind dingen doet met man, die hij normaal nooit gedaan heeft, moet hij natuurlijk veel leren. Dat is logisch. En met jou is hij natuurlijk ingewerkt, jullie voelen elkaar vast beter aan.

Fijn dat je toch met je oma mee kunt Lise
Later is nu
Dat konijn is ook heel lief, Dreamer! :heart:

Fijne dag voor iedereen!
Nog wel wat opvallends trouwens. Ik keek net op mijnuwv en volgens het systeem is op 23 november, dus na ontvangst van het verslag van de bedrijfsarts, opnieuw besloten dat ik recht heb op een ziektewet-uitkering.
Ik weet niet of ik hier iets uit kan halen, maar ik vind het wel opvallend.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, het is een leuk konijn maar je zult er dan veel werk aan hebben. Dat soort moet elke dag gekamd worden anders wordt het alles klitten.

Lise, dat wordt druk voor je dan. Kan je man misschien af en toe rijden? Of een ander famielid?
Dat recht op ziektewetuitkering, geen idee of je daar iets uit kunt afleiden eigenlijk. Klinkt in elk geval voorzichtig positief.

Ik ben thuis. Hang wat op de bank onder een dekentje. En heb overal pijn. Zo goed als ik me gisteren voelde, zo beroerd is het vandaag.
Had ik kunnen weten natuurlijk eigenlijk.
In elk geval heb ik gisteren veel gedaan zodat ik het tandje terug me vandaag kan veroorloven.
Tsja. Zo zie je maar weer . 28 jaar chronische pijn en nog geen maat kunnen houden op mijn betere dagen. :facepalm:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Lientje, ik heb het in de familie-app gegooid dus als iemand zich aanbiedt is diegene van harte welkom. Zo niet, dan doe ik het wel.
Ik ben ook wel geneigd om te denken dat het UWV wellicht al wel een besluit heeft genomen en dat dat gunstig uitpakt voor mij, maar ik durf er niet op te hopen nog. Ik ben wel chagrijnig nu dat ze zo lang op zich laten wachten.

Herkenbaar trouwens, dat geen maat kunnen houden. Ik herken wel wat van mezelf in jou :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Oh.. als je zo'n konijn dagelijks moet borstelen, is het toch niet zo'n goed idee. Jammer.

Ik ben weer thuis. Ogen ophouden was een uitdaging, raar genoeg. Stort zometeen ineen op de bank. Heb voor vanavond wat makkelijks te eten.
Later is nu
Dreamer schreef:
11-12-2018 12:42
Oh.. als je zo'n konijn dagelijks moet borstelen, is het toch niet zo'n goed idee. Jammer.

Ik ben weer thuis. Ogen ophouden was een uitdaging, raar genoeg. Stort zometeen ineen op de bank. Heb voor vanavond wat makkelijks te eten.
Hoe gaat het met het herstel?
Alle reacties Link kopieren
Begin je met halve dagen deze week Dreamer?
Normaal werk je toch tot 3 uur?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht wel hele dagen te kunnen, maar dat viel dus tegen. Ben nu voor 75% hersteld gemeld, kijk donderdag even aan. Heb ik 's middags wel een bijeenkomst van m'n werk, dus denk dat dat wel gaat lukken. Beeldscherm is lastig.

Net bij de fysio geweest voor m'n achillespees. Shockwave gehad. Dat is niet fijn. Maar goed, zou fijn zijn als daar eens wat positieve veranderingen in kwamen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hai! Het gaat iets beter maar nog heel veel rugpijn.
Ben wel aan het werk maar lukt niet heel erg.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Dreamer schreef:
11-12-2018 14:41
Ik dacht wel hele dagen te kunnen, maar dat viel dus tegen. Ben nu voor 75% hersteld gemeld, kijk donderdag even aan. Heb ik 's middags wel een bijeenkomst van m'n werk, dus denk dat dat wel gaat lukken. Beeldscherm is lastig.

Net bij de fysio geweest voor m'n achillespees. Shockwave gehad. Dat is niet fijn. Maar goed, zou fijn zijn als daar eens wat positieve veranderingen in kwamen.
Merk je al dat het een positieve invloed heeft op je hoofdpijn en zo?

Vervelend dat je die achillespees ook maar niet beter lijkt te worden. Hopen dat de shockwave geholpen heeft.
Kohaku schreef:
11-12-2018 15:22
Hai! Het gaat iets beter maar nog heel veel rugpijn.
Ben wel aan het werk maar lukt niet heel erg.
Vervelend zeg! Sterkte :hug:
Ik heb al sinds gisteren buikpijn, alsof ik ongesteld moet worden :-?
huh, wat gek Lise. Misschien heeft de arbeidsarts besloten dat je inderdaad niet beschikbaar bent om te werken en zijn ze vergeten dit door te bellen aan jou??
Ik zou haast denken 'geen slapende honden wakker maken'.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-12-2018 11:55
Nog wel wat opvallends trouwens. Ik keek net op mijnuwv en volgens het systeem is op 23 november, dus na ontvangst van het verslag van de bedrijfsarts, opnieuw besloten dat ik recht heb op een ziektewet-uitkering.
Ik weet niet of ik hier iets uit kan halen, maar ik vind het wel opvallend.
Klinkt positief, met enorme slag om de arm
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hier de volgende stap in pijnstilling. Ik ga een paar weken aan de tramadol. Ben benieuwd.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Vergeetmenietje1980 schreef:
11-12-2018 17:54
huh, wat gek Lise. Misschien heeft de arbeidsarts besloten dat je inderdaad niet beschikbaar bent om te werken en zijn ze vergeten dit door te bellen aan jou??
Ik zou haast denken 'geen slapende honden wakker maken'.
Hier lijkt het wel op inderdaad. Ik ga er ook niets mee doen, maar het viel me eigenlijk toevallig op.

Toen ik mijn weekendje weg door ging geven, stond er daarna ook een nieuwe toekenningsdatum voor de ziektewet in het systeem.
En nu dus weer, maar dan zonder iets van mijn kant.
JollyRider schreef:
11-12-2018 18:07
Klinkt positief, met enorme slag om de arm
Je bent nummer vijf die het zegt, dus ik ben toch niet gek (hoop ik).
JollyRider schreef:
11-12-2018 18:08
Hier de volgende stap in pijnstilling. Ik ga een paar weken aan de tramadol. Ben benieuwd.
Gezellig. In welke dosering?

Ik slik het inmiddels alweer bijna twee maanden :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-12-2018 18:35
Je bent nummer vijf die het zegt, dus ik ben toch niet gek (hoop ik).
Nah, je komt op mij niet extreem gek over :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-12-2018 18:36
Gezellig. In welke dosering?

Ik slik het inmiddels alweer bijna twee maanden :facepalm:
3 x daags, 37,5 Mg geloof ik
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven