Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

22-03-2018 12:58 2997 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Vorig topic: gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p28141053
Alle reacties Link kopieren
Jammer Kwebbeltje, dat zoiets toch zoveel invloed heeft. Nouja vooral je moeder natuurlijk.

Lise gaat het al wat beter? Kun je rustiger aan doen vandaag?

Ik heb net létterlijk met bloed en figuurlijk met zweet en tranen dode plantenresten uit een plantenbak gehaald. Omdat ik het bewuste schepje niet had, een stokje gebruikt. Auww.. splinter.
Afijn, plantje eruit en weer even zitten, straks ander plantje erin :) (Salie zelfde plantje, dan wel levend :mrgreen: )
Verder zag ik tot m'n blijdschap dat ik planten in de bakken, die onder een afdak staan, niet alleen net niet dood zijn, maar dat de gouden regen gaat bloeien. Die heb ik opgekweekt uit zaad, dus vind ik erg leuk :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk man, zon. Ik jeuk van boven tot onder..

En ik ben pissig, want m'n nieuwe stappenteller wil niet meer connecten met mn telefoon. En dan telt ie wel stappen, maar geeft geen goede tijd enz. aan. Waarschijnlijk was er de hele dag al geen connectie. Raar genoeg zegt het bandje ook dat ie geen bluetooth aan heeft. ik snap totaal niet waarom dat uit te schakelen zou zijn bij zo'n bandje. :|

Afijn, hebben jullie niets aan verder, maar ik baal ervan.
Later is nu
Goedenavond allemaal :cheer:

Dreamer, balen van de jeuk je stappenteller. Bij mij helpt het om de telefoon uit en weer aan te zetten.
En ik kan op het bandje bij de instellingen Bluetooth uitschakelen.

Kwebbbeltje, :hug:

Lientje, heb je het feest goed doorstaan? Van harte gefeliciteerd met je man.

Lise, blijf goed naar jezelf luisteren. Jij voelt zelf het beste of dat je je meer kunt belasten.

Ik heb weer veel hoofdpijn de laatste dagen. Dat ligt aan het weer.
Het koelt nu af en de hoofdpijn wordt wat minder.
Toch wel jammer dat de rugpijn niet ook minder wordt.
Moyrrie, das flink balen. Rugpijn is zo niet leuk. Zijn dat de spieren of wat?
Sterkte :sun:
Vanmorgen werd ik wakker met flinke zenuw pijn Ik ben opgestaan en gaan wandelen. Op een gegeven moment sleepte mijn rechterbeen en ben daar heel bewust mee bezig geweest.
Dat helpt mij altijd al kost het een boel energie.
Ik ben thuis gekomen, een half uur plat en vervolgens gaan zwemmen.
Was top. :cheer:
Goedenacht,

Tsja, niet slim, maar ik was op visite en dat liep een tikje uit. Niet de bedoeling.

Vandaag dus nog niet echt rust, dat is nu wel te merken. De komende dagen hoef ik gelukkig niets en dus ga ik ook echt niets doen. Bovendien is manlief een paar dagen in het buitenland en heb ik het rijk alleen.

Ik ben vanavond opgeschrikt door een aantal bekentenissen van de persoon bij wie ik op visite was en dat maakt dat ik nog steeds wakker ben.
Goedemorgen :sun:

Tut, vervelend die zenuwpijn. Ik begrijp dat je er na het zwemmen geen last meer van had?
Ik heb een paar jaar geleden mijn rug beschadigd en heb daar chronische pijn. Mijn spieren proberen het te compenseren en dat geeft weer extra pijn. Onder begeleiding probeer ik mijn core zo sterk mogelijk te maken.

Lise, lekker rustig aan doen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Rustig aan dan maar Lise. Kun je gelijk de bekentenissen op je in laten werken. :redrose:

Moyrrie, je had gelijk, telefoon uit en weer aan was de truuk. Raar genoeg kan ik op mn bandje wel kiezen voor 'telefoon zoeken' maar dan gaat dus kennelijk alsnog automatisch de bluetooth uit.

Ik heb een enorm zere schouder. Lekker om mee te werken (not) Hoop vanavond wel te kunnen sporten. En dat allemaal vanwege het verwijderen van een plantje.

Lientje, gaat het vandaag? Kun je rusten?
Later is nu
Goedemorgen :cheer2:

Wel rot dat je in de late nacht nog woorden moet verwerken Lise. Kost altijd zoveel energie he...
Hopelijk heb je nog lekker geslapen.

Jij dus ook blijvende rugklachten Moyrrie. Mijn core moet ik ook flink bijhouden met oefeningen. Gelukkig sport ik graag.
Het zwemmen haalt de zenuwpijn niet weg maar het water is erg koud dus ik dacht dat mijn spieren flink zouden protesteren. Helemaal niks dus.
Deze winter heb ik niet in de zee gezwommen dus was erg benieuwd hoe het zou gaan.

Kan je niet met je andere arm sporten Dreamer? Is een uitdaging maar wel leuk.
Zelf ben ik links bijna net zo goed als rechts en heb met jouw sport daar geen problemen mee.
Sterkte iig met werken. :bigkiss:
Goedemorgen,

Ik ben weer een beetje bijgekomen van gisteren.
Vanochtend lekker uitgeslapen, zometeen een mailtje tikken naar ex-werkgever en dan nog even naar de winkels. En dan lekker niets meer.
Dat is ook meer dan genoeg Lise. Even bijkomen :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Nou, vanavond is training, waarbij je juist allerlei ingewikkelde dingen (effecten retourneren, wat ik maar nooit onder de knie krijg) leert en ik ben al de slechtste van de groep. Ook nog met andere arm gaan trainen, lijkt me dan ook geen goed idee ;-)

Lekker zwemmen Tut. Ik heb vanmorgen echt een tijd in bed liggen prakkiseren of ik wel of niet zou gaan en toen was het te laat.
Later is nu
Dat wordt dan lastig inderdaad om met een minder sterke arm te spelen.
Misschien beter om niet én te zwemmen en te trainen met die arm.
Zwemmen komt wel weer.
Of de arm even rust geven en op een milde manier trainen?
Alle reacties Link kopieren
Weekend ook goed doorgekomen hier maar deze week wordt ook weer druk. April is een rampjaar elk jaar.
Mei weer meer tijd voor mezelf.

Vandaag voel ik me niet zo lekker helaas.
Overdosis suiker gehad en daar kan ik blijkbaar niet meer tegen.
Dus vandaag en morgen beetje rustig aan. Wat huishouden. Verjaardag. Hardlopen morgen maar denk ik.
En ik heb net 10 nieuwe boeken van de bieb gehaald...

Dus...4 verjaardagen, dierenarts, belastingaangifte btw bedrijf, 2 dagen werken ( misschien 3 want sta zaterdag back-up),, mwah..... nog ff een weekje afzien vrees ik. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-04-2018 12:03
Of de arm even rust geven en op een milde manier trainen?
.
Ja, dat is natuurlijk de beste manier, maar ik heb al een paar trainingen gemist door 'pijntje hier en pijntje daar'. Baal ikvan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar.. Gefeliciteerd met je man, Lientje :cheer2:
Kan niemand dierenarts overnemen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee. Nou.... misschien zoon? Die is vrij op donderdag.
Ach die dierenarts os zo erg niet. Vooral het werken en de verjaardagen kostten veel tijd en energie. Plus het uitzoeken van een origineel kadootje.
Tel daar bij op dat hier " niks " is en je voor een winkel gauw 10 km moet rijden...
Maar ik vond het té gemakkelijk me er met een envelopje met geld af te maken.
Twee zwagers willen sowieso al geld. Voor schoonzus en vriendin heb ik een sierraad in gedachten( mooi makkelijk , 2 vliegen in één lap in dezelfde winkel) en voor zus een cadeaubon van een tuincentrum. Die zou ik eventueel kunnen uitprinten met tekst tegoedbon voor koffie met gebak met je zus in tuincentrum hutsefluts ( fictief) en 20 euro shoptegoed. Of zo. Hoef ik niet naar het tuincentrum. Scheelt weer 30 km rijden en een uur tijd. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Vanmiddag nog wat planten gekocht voor in de tuin. Nu ben ik wel tevreden met wat er in staat. Als het allemaal groot is hebben we een mooie en gevulde tuin zo.

@Dreamer, begrijpelijk dat het balen is dat je al zoveel trainingen hebt moeten missen.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt het jezelf dus ook graag wat moeilijker, want je zou ook geld kunnen doen ;-) En de volgende keer die sieraden alvast in een rustiger periode kopen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-04-2018 16:36
Je maakt het jezelf dus ook graag wat moeilijker, want je zou ook geld kunnen doen ;-) En de volgende keer die sieraden alvast in een rustiger periode kopen.
Ik weet het Dreamer. Maar ik wil graag iets bijzonders geven altijd. Zoek altijd iets aparts dat ook bij die persoon past. Geld is ook zo..saai...ik weet niet. De mannen vragen specifiek om geld. Dan wijk ik niet af. Dan krijgen ze dat ook.

De vegetarische pasta met paddestoelen was vorige keer een succes. Vanavond dus weer.
Zorgkind appte wat we aten. Ik gestuurd, durf je het aan?
Stuurt hij terug: ik durf het eigenlijk niet, maar ik doe het toch. :rofl:
Benieuwd hoe hij het vind.
lientje69 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 17:20
1.81% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Het klinkt wel alsof zorgkind helemaal op zijn plek zit bij jullie Lientje.
Alle reacties Link kopieren
IK ben niet gaan sporten, we zijn in plaats daarvan naar een bank gaan kijken, want onze stoel stort in elkaar. Hij is al 2x terug geweest voor reparatie, maar dat helpt niet.
Later is nu
Slim Dreamer, even je lijf tot rust laten komen.

Ik lig in bed, helemaal ontspannend is het niet omdat ik ongewild alles kan horen van de buren en ik prima zonder die gesprekken had gekund.
Maar afgezien van dat is het wel even lekker, en verstandig denk ik.
Eventjes een zwaai naar jullie allemaal!
We gaan morgen naar onze tweede verblijfplaats, we
hebben zelf een rondreis samengesteld. We kennen dit
gebied al en gaan dit keer niet voor de drukke, toeristische
hoogtepunten. Evengoed is er dan nog heel veel te
zien dus we amuseren ons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven