Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

22-03-2018 12:58 2997 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Vorig topic: gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p28141053
Zo Lise, wat fijn dat de vaatwasser het weer doet! Is niks hoor, als hij kuren heeft. Ik woon alleen dus hoef geen vaatwasser te hebben maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Jammer dat het een droom was he, van de stratenmakers :P

Wat geweldig Lientje, dat jullie zorgen voor een zorgkind :) Fantastisch om te lezen. Soms lees je echt schrijnende situaties. Maar hij komt dus definitief bij jullie wonen? Of lees ik het verkeerd?

Hier net lekker gedoucht, zometeen nog een wasje draaien en de andere was wegstrijken, dan nog even cadeautje halen, tas inpakken, hier thuis nog wat opruimen en dan richting familie.
Ze zijn meteen keihard aan het werk gegaan. Ik ben maar naar boven gevlucht. Ik voel me nooit thuis in mijn eigen huis met vreemden die zich in 'mijn territorium' bevinden. Helaas is mijn man weg dus ik kan niet zelf wegvluchten.
Het is allemaal voor het goede doel, maar toch :P

Veel plezier Kwebbel, ik hoop dat het een beetje fatsoenlijk weer gaat worden!
Oh heel herkenbaar, vreemden in je huis. Ik voel me dan ook nooit prettig. Zijn ze vandaag dan ook echt klaar? Of moet er nog veel gebeuren?

Dank je, hopelijk hebben we mooi rustig weer. Ze geven wel zon op, hier schijnt de zon wel maar ik woon in Brabant :) Ach, als het maar droog is en niet al te veel wind.
Nee, we verwachten dat ze volgende week zaterdag nog terug moeten komen. Dan is het dus mijn mans beurt om thuis te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Lise, hoop ook dat ze snel klaar zijn.
Succes vandaag.

Kwebbeltje, het is voor ons ook een win- win situatie hoor, het is natuurlijk niet zo dat wij helemaal nobele weldoeners zijn.
Hij betaalt bij ons ook gewoon huur, maar heeft een heel huis voor zich alleen ipv alleen een kamertje met gebruik van douche en keuken. Wij nemen dan weer wel de overige kosten op ons ( gas, licht, water en gemeentelasten)
Een deel van onze hypotheek is zo betaald. En wij nemen het bovengedeelte van het huis in gebruik.
Verder geven we hem wat morele steun en advies, omdat je nu eenmaal als 17 jarige nog niet alles weet en kan.
Dus we klinken wel heel nobel, maar er zit toch ook een stukje eigen voordeel in, daar ben ik ook heel eerlijk in.

Jongen blij, want uit de problemen. Wij een klein stukje financieel voordeel en hij mag dan niet mopperen over leefgeluiden boven zijn hoofd vanuit de kamers van onze kinderen. Bovendien heeft hij dan nu echt zelfstandige woonruimte met emotionele en praktische steun erbij indien nodig.
Zo steekt het in elkaar. Verder wel een jongen met wat bagage, dus het wel een extra verantwoordelijkheid die we op ons nemen. Dat dan weer wel.
lientje69 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 16:06
0.04% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
24-03-2018 06:49
Goedemorgen,

Kort nachtje. Gisteravond laat besloot de vaatwasser op storing te springen terwijl hij nog niet leeggelopen was. Getracht de oorzaak te vinden (met succes) dus hij doet het nu wel weer. Af en toe heb ik wel het idee dat ik de 'man in huis ben'...

En nu vroeg uit de veren voor de stratenmakers. Vannacht ervan gedroomd en toen waren ze snel klaar :-D
.
Fijn dat ie het weer doet, die vaatwasser!
Ik denk dat we van het idee afmoeten dat de man de technische persoon in huis zou moeten zijn, denk je ook niet ;-)
(en ja.. dat ben ik hier meestal ook, qua apparaten)

Ik snap dat je niet weet hoe te reageren, Lientje, en dat het gewoon op je pad kwam, maar toch.. je doet het! En dat is mooi. Je hebt een positieve impact op zo'n jongen. Er loopt een topic met aardige en sociale dingen, die mensen zomaar doen, en daarin kun je lezen hoeveel zoiets kan betekenen. :rose:

Verder zou ik het helemaal geen probleem vinden een keer een zaterdag op te staan zónder hoofdpijn. :roll:
Later is nu
Wat vervelend Dreamer, van die hoofdpijn.

Ik hoor net dat ze willen proberen om vandaag alles klaar te krijgen dus dat zou mooi zijn. Dan kan ik van de week lekker (gedoseerd) in de tuin aan de slag. Goed voor de mentale gezondheid zeg maar ;-)
lientje69 schreef:
24-03-2018 09:17
Lise, hoop ook dat ze snel klaar zijn.
Succes vandaag.

Kwebbeltje, het is voor ons ook een win- win situatie hoor, het is natuurlijk niet zo dat wij helemaal nobele weldoeners zijn.
Hij betaalt bij ons ook gewoon huur, maar heeft een heel huis voor zich alleen ipv alleen een kamertje met gebruik van douche en keuken. Wij nemen dan weer wel de overige kosten op ons ( gas, licht, water en gemeentelasten)
Een deel van onze hypotheek is zo betaald. En wij nemen het bovengedeelte van het huis in gebruik.
Verder geven we hem wat morele steun en advies, omdat je nu eenmaal als 17 jarige nog niet alles weet en kan.
Dus we klinken wel heel nobel, maar er zit toch pook een stukje eigen voordeel in, daar ben ik ook heel eerlijk in.

Jongen blij, want uit de problemen. Wij een klein stukje financieel voordeel en hij mag dan niet mopperen over leefgeluiden boven zijn hoofd vanuit de kamers van onze kinderen. Bovendien heeft hij dan nu echt zelfstandige woonruimte met emotionele en praktische steun erbij indien nodig.
Zo steekt het in elkaar. Verder wel een jongen met wat bagage, dus het wel een extra verantwoordelijkheid die we op ons nemen. Dat dan weer wel.
Goed om te lezen dat jullie er dan allebei voordeel aan hebben. Echt fijn dat jullie dit voor hem doen.

Lise dat zou fijn zijn, als het vandaag klaar is! Dan heb je daar ook geen omkijken meer naar (als het goed is :P ). Ik ben straks weg, dan lees ik het maandag wel of het gelukt is. Ik hoop het voor jullie!
Ook goedemorgen.
Succes Lise, met de stratenmakers. Even doorbijten en dan heb je een mooi terras.

Ik besef me, door jou Dreamer, dat ik vandaag geen hoofdpijn heb. Ik ben er de hele week mee opgestaan, die in de loop van de dag weer wegtrekken. Net een kater.
Hopelijk trekt ie bij jou ook nog weg.

Lientje, ik begrijp wat je zegt dat het voor beiden een win-winsituatie is. Toch mooi dat het kan. Succes met de hele verbouwing.

Yellow, fijn dat het beter gaat! En heel fijn dat je goede therapie gaat krijgen. Alleen al dat je weet dat je het gaat krijgen doet goed.

Ik ben gisterenavond avond uit eten geweest. Was erg gezellig en nu heb ik, zoals verwacht, extra rugpijn. Die stoelen zaten echt niet goed. En ik was mijn kussentje vergeten. Dat was niet handig.

Fijne dag allemaal. :D
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn in de buurt bezig met een tuin (eh.. wáár woon je precies Lise?) en er staat een apparaat te brommen. Soort geluid van een espressoapparaat, maar dan harder en de hele morgen al. Dat Helpt NIET>
Dus.. na geprobeerd te hebben de hoofdpijn met afleiding weg te krijgen, ga ik nu maar naar bed, waar ik helaas dat geluid óók hoor en misschien nog harder
Later is nu
Dreamer schreef:
24-03-2018 12:24
Ze zijn in de buurt bezig met een tuin (eh.. wáár woon je precies Lise?) en er staat een apparaat te brommen. Soort geluid van een espressoapparaat, maar dan harder en de hele morgen al. Dat Helpt NIET>
Dus.. na geprobeerd te hebben de hoofdpijn met afleiding weg te krijgen, ga ik nu maar naar bed, waar ik helaas dat geluid óók hoor en misschien nog harder
Haha oeps, sorry! Als je echt bij me in de buurt woont ben je welkom voor wat drinken ;-)
lise1985 schreef:
24-03-2018 12:46
Haha oeps, sorry! Als je echt bij me in de buurt woont ben je welkom voor wat drinken ;-)
:rofl: Dat zou wat zijn, als jullie vlakbij elkaar blijken te wonen :P
Kwebbeltje91 schreef:
24-03-2018 12:48
:rofl: Dat zou wat zijn, als jullie vlakbij elkaar blijken te wonen :P
Inderdaad ja :HA:

Gelukkig hebben we maar aan één kant directe buren, omdat het huis aan de andere kant leeg staat.
De buurman was wel een tikje chagrijnig dat hij om zeven uur gewekt werd maar maakt zelf tijdens het klussen ook voldoende herrie.

Hoe is het aan de kust?
Alle reacties Link kopieren
Nee, hier was een bejaarde man bezig met een hogedrukspuit. Die man is volgens mij gepensioneerd en ik kon me alleen maar afvragen wáárom hij dit dan in het weekend doet? Oké, het is niet zijn schuld dat ik migraine heb, maar ook mijn man en zoon hadden er echt last van. Andere (werkende) buren vast ook.

Afijn, eea is weer terug naar aanvaardbaar niveau, de tuin was om 14.13 uur klaar, gelukkig. Ik heb een tijdje in de logeerkamer gelegen, die ligt aan de andere kant van het huis, maar dat hielp ook nog niets.
Later is nu
Hier schiet het aardig op gelukkig. Nog wat koffievisite gehad dus dat zorgde voor wat afleiding.

Fijn dat het lawaai weer over is Dreamer. Onze buurman heeft ook van die neigingen om opeens met de hogedrukreiniger aan de slag te gaan. En helaas hebben ze niet geïnvesteerd in een goede dus dat ding maakt vreselijke herrie. En, omdat hij weinig capaciteit heeft doen ze er ook nog eens eeuwen over.
En als een ander lawaai maakt klagen ze het hardst. Gelukkig waren ze vanochtend niet thuis.
Pff verschrikkelijk lijkt me dat Lise. Zo voor het slapen gaan.

Ik heb hier ook nog een verstopping om mee te dealen. Het word alleen een beetje duur dus ga nu toch maar mijn verhuurder, eh vader die ik eigenlijk niet meer spreek contacten. Mijn badkamer is net een jaar oud. En ik haal echt regelmatig de doucheharen uit het putje. Ik zie niks niks zitten.. Ik heb er een fles goedkope ontstopper doorheen gegooid.. op advies van iemand bakpoeder met kokend water (dat bruist!), dure ontstopper.. het werkt niet. Mijn douchebak loopt telkens vol. :cry:

En dat is inderdaad mooi zuur Dreamer. Hier is de huurman ook in de tuin bezig. En veel in huis al de hele week, want hij gaat verhuizen. Boink boink boink. :P Maar ik vind het jammer want het is mijn goede/leuke buurman.
Vanavond bij iedereen rustig?

Lawaai weg, stratenmakers weg en verstopping weg?

Hopelijk kunnen jullie allemaal genieten van een fijne avond.
:sun: :cheer2:

vergeet niet dat de klok vannacht 1 uur vooruit gaat. :shout:
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft vandaag besloten morgen mee te doen aan een sporttoernooi. Dat wordt dus weer vroeg opstaan, want die dingen zijn zelden bij ons in de buurt :zzz:

Maar goed, hij vindt het leuk :-]
Had er even niet aan gedacht dat die klok ook nog vooruit ging :proud:

De avond is tot nu toe vrij rustig. Eten is besteld ipv door mij gemaakt. Voel me nog steeds niet goed, baal ik van. Ik zou zoveel doen vandaag. Lezen lukt dan gelukkig weer wel redelijk.
Later is nu
Dat is inderdaad balen Dreamer alhoewel ik ontzettend graag lees doe ik toch ook graag andere dingen ook al is het minder leuk.
Goed dat je iig eten besteld hebt. Scheelt weer. :P
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een groot deel van de dag aan het slopen geweest.op de bovenverdieping van ons buurhuis
Naar de stort om sloopafval weg te brengen
En eind van de middag naar schoonmoeder die jarig is. Schoonmoeder trakteerde de hele famie op chinees, lekker hoor. En fijn dat ik niet hoefde te koken.

Man stelde nog voor nog even verder te gaan slopen vanavond, ik zei, O, okee, is goed.
Had hij niet verwacht, was ook een grapje, we hangen vanavond lekker op de bank.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
De bestrating is klaar en ik ben er echt zoo blij mee :cheer2:
Nu moet er nog een paar kuub grond bij, wat manlief beloofd heeft komende week te doen. En omdat er toch wel wat planten gesneuveld zijn kan ik daarna op zoek naar nieuwe planten. Ook daar word ik blij van :-D

@Dreamer: balen dat je je nog steeds niet goed voelt. Doe rustig aan vanavond en morgen ook.

@Yellow: heb je al een ontstoppingsveer geprobeerd? Soms zit er net een propje vast halverwege en geen vloeibare ontstopper die dat weg krijgt.

@Tut, hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Yellow, of combinatie schoonmaakazijn en soda en heet water en dan met de plopper( stok met rubberen halve maan eraan)
Kan ook helpen soms.

Lekker Lise, de tuin klaar. Dat is sneller dan verwacht.je kunt het maar achter de rug hebben
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik leen nog even een plopper van een vriendin van de week, en als dat niet werkt ga ik maar zo’n veer halen denk ik! Had ik nog niet van gehoord, Dankje! Ik zie dat ze maar 5 euro kosten, dus dat doe ik dan volgende maand maar even. Gok dat dat ook mijn pa zijn eerst volgende truc zou zijn, en als ik het zelf gefixed krijg vind ik dat toch toffer. :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me goed voorstellen Yellow
Zelf iets oplossen geeft toch meestal een fijner gevoel. Zeker als het contact eigenlijk op een laag pitje staat.

Man gaat vandaag bij een vriend klussen, zodat die ons weer terug kan helpen met de verbouwing. Ieder zijn eigen speciiteit, vriend is timmerman en man doet laswerk voor hem.
Nu komen wij zelf ook wel een heel eind qua timmeren maar er moet ook een stuk dak vervangen worden. Daar kunnen we best een extra mannetje bij gebruiken.

Ik ga me op het huishouden storten. Dat is hier behoorlijk blijven liggen aangezien ik 2 dagen aan het slopen ben geweest
Fijne zondag allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goede zondag :sun:

Ik lees vandaag m'n boek in elk geval m'n boek uit. Bij de laatste 70 pagina is dat ineens een prioriteit ;-D
Dan ga ik ook eens kijken of ik wat huishoudelijks kan doen. (ja, dat kan helaas altijd)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven