Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive, het klinkt alsof jou hulp gewoon wat traag is. Ik heb meerdere hulpen gehad en het tempo verschilt enorm.

Maar de meesten kunnen binnen 1 uur en 45 minuten bij mij, grote woonkamer soppen, vaatwasser uitruimen, keuken schoonmaken, badkamer en toilet schoonmaken, 2 slaapkamers, was opvouwen en wegleggen, een natte was op hangen, bed verschonen, alles stofzuigen en dweilen. En mijn Vuilnis weggooien.

Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar dat alles binnen 2 uur. o_o

Maar heb dus ook hulpen gehad die veeel trager waren, bv 1 uur alleen de woonkamer. Jah, dat schiet niet op. Die konden ook niet plannen.

Dus wellicht een andere hulp, maar meer uur vragen kan natuurlijk ook.

Wel hou ik het tussendoor enigszins bij, heb ik alles opgeruimd en niet erg harende huisdieren.

En heb alles gelijkvloers.

En ik laat ze altijd alleen hun gang gaan.
Mijn rug is weer eens in staking gegaan. Word er moedeloos van
GS, de chins hebben het wel moeilijk. Ze eten en drinken gelukkig nog wel. Er liggen koelplaten in de kooien. En hoe heet het ook is, ze kibbelen nog wel en liggen rustig dicht tegen elkaar aan, op elkaar.
Ze komen oorspronkelijk uit Peru.
Maar ik hou ze goed in de gaten.
suzyqfive schreef:
25-07-2019 18:20
Grappig, een soort wegwijzer met liedjes heb ik eens als examenwerkstuk gemaakt :hyper: zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
Ik ben nu alleen al anderhalf jaar aan het bedenken wat ik aan de muur wil hebben voor decoratie :monkey:
Oeh leuk! Daar ben ik benieuwd naar!

Zo bleef ik ook heel lang hangen met schilderijtjes maken. Tot ik een wissellijst ophing en daar kan ik iedere keer een ander A4 in doen. Ondertussen kliederde ik de hele winter wat af, zat er meer moois tussen dan ik dacht en groeide de stapel.

En aan de andere kant van de woonkamer heb ik een lange plank, van de stort. Helemaal gaaf geschuurd. De planksteuntjes van mijn meisjes kamer eronder en zo hoef ik nooit te kiezen want er kan altijd iets anders op gezet worden. Kun je ook niet bang zijn fout te kiezen. :whistle:
Severus breng je je nummer hier uit? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft het konijn het ook warm. Het begrip koelplaat snapt hij niet echt helaas, hij gaat eraan knabbelen of mee spelen. Terwijl hij erop zou moeten liggen.

Ik heb ook behoefte aan een koelplaat.
Heb net de stal uitgemest en het zweet druipt van me af.
Paardje had zin in knuffelen * neeeeee, zo warm*
En last van de vliegen. Dochter was ook mee en heeft haar even natgespoten met dazenweg.( een middel tegen de vliegen)
Maar nu is de fles leeg.
Morgen maar even nieuwe halen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
25-07-2019 19:19
suzyqfive, het klinkt alsof jou hulp gewoon wat traag is. Ik heb meerdere hulpen gehad en het tempo verschilt enorm.

Maar de meesten kunnen binnen 1 uur en 45 minuten bij mij, grote woonkamer soppen, vaatwasser uitruimen, keuken schoonmaken, badkamer en toilet schoonmaken, 2 slaapkamers, was opvouwen en wegleggen, een natte was op hangen, bed verschonen, alles stofzuigen en dweilen. En mijn Vuilnis weggooien.

Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar dat alles binnen 2 uur. o_o

Maar heb dus ook hulpen gehad die veeel trager waren, bv 1 uur alleen de woonkamer. Jah, dat schiet niet op. Die konden ook niet plannen.

Dus wellicht een andere hulp, maar meer uur vragen kan natuurlijk ook.

Wel hou ik het tussendoor enigszins bij, heb ik alles opgeruimd en niet erg harende huisdieren.

En heb alles gelijkvloers.

En ik laat ze altijd alleen hun gang gaan.
Zat zelf ook al te denken dat het een stuk sneller moet kunnen... dit is wel een grote eengezinswoning maar toch. Toen ik zelf voor de thuiszorg werkte had ik standaard drie uur per cliënt en dan was ik anderhalfuur aan het socializen ;) (oudere mensen).
En ik ben ook toch niet tevreden met de dag. Dit is te onhandig voor mij. Want moet nu op donderdag terugkomen van mijn vriend en ik heb ook straks op donderdag ook een deel van mijn. Daarbij vind ik haar uitspraken ook niet heel fijn. “Je kinderen moeten wel dit en dat” terwijl ze notabene bezig zijn met de vaatwasser in en uitruimen en opruimen. En de hele tijd mopperen dat ze naar de andere kant van de stad moet fietsen voor de volgende cliënt. Nou ja...

Mijn eigen katten redden zich prima met de hitte, liggen lekker buiten onder de bomen, maar de katten van de overburen verschansen zich het liefst bij ons. Zijn de hele dag buiten en bij de buren is alles dicht. Vanmiddag kwamen we terug en renden ze meteen naar binnen om de waterbak leeg te drinken. Geen goed idee dus heb maar een waterbak ook in de voortuin gezet. Heb met warm weer altijd waterbakjes en kleine dopjes suikerwater staan in de achtertuin.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik gebruik de stenen keukenvloer als koelplaat - zalig!

Bizar hoe warm het is nu. Gelukkig valt het in het huisje relatief mee. Het is 28 graden nu, terwijl het buiten nog 36 graden is. Nog maar niet de ramen open zetten dus.

Aan een stal uitmesten moet ik nu niet denken o_o

Lise, wat ontzettend naar dat je twee keer in één week een klap te verwerken krijgt. Wil je wel bij deze arts blijven? Of zou je weer willen wisselen? Wel fijn dat de mri misschien sneller kan. Anders wellicht haar conclusies tav de mri afwachten? Wie weet draait ze nog bij? Sterkte in elk geval. Het zit je niet mee :hug:

Het is te warm en ik ben te moe om op iedereen te reageren. Dus even een :hug: voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, kom net uit de douche, nu met kersenpittenzak (uit de vriezer) op de bank. IJsje gegeten, nu maar wachten tot het buiten wat gaat afkoelen zodat alles open kan, is nu nog steeds heel heet.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive, o ja dat had je eerder geschreven. Vond ik zo raar van die hulp. Ik zou gewoon een andere vragen. En geen uitleg geven. Gewoon aangeven dat het met deze niet klikt.

Wellicht dat ze zo'n type is, die over anderen klaagt zodat ze zelf niet zo slecht lijkt. Sommige mensen doen dat.

Onbegrijpelijk dat sommige mensen niet beter voor hun dieren zorgen.. Mijn buren hebben ook een kat. Laten ze gewoon de kat de hele dag buiten zonder water.
Echt hoor suzy vraag een andere hulp. Ik werk zelf ook in de thuiszorg en ken het socializen haha 😉
Doro75 schreef:
25-07-2019 21:26

Lise, wat ontzettend naar dat je twee keer in één week een klap te verwerken krijgt. Wil je wel bij deze arts blijven? Of zou je weer willen wisselen? Wel fijn dat de mri misschien sneller kan. Anders wellicht haar conclusies tav de mri afwachten? Wie weet draait ze nog bij? Sterkte in elk geval. Het zit je niet mee :hug:

Tsja, ik was vanochtend voor het eerst bij haar dus ik zal op z’n minst haar conclusies en vervolgplan af moeten wachten.
Maar ik verwacht er weinig van en dan zijn we wel zo’n beetje uitgedokterd, op de pijnbestrijding na dan.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Nog een warme dag en dan wordt het hopelijk wat minder.
Tot een graad of 35 trek ik het nog wel masr hoger is niet fijn meer
Ook het slapen wordt minder met zo'n plaknacht.
Ik heb al een aanhanger helpen laden en man is met schoonzoon op klus.
Benieuwd hoe lang hij dat volhoudt. Het wordt snel heet waar hij aan het werk is ( tuin waar zon op staat en warmte vastloopt dus ik verwacht hem eigenlijk wel rond de middag thuis
Maar misschien ook niet. Het moet toch een keer gebeuren en het is nu droog weer( vereiste voor deze klus)
Bovendien is hij vanaf maandag weer alle dagen weg dus dan geen/ weinig tijd.

Verder ben ik moe, is het hier een rommeltje en heb ik dus energie tekort.
Ik ga even een kop koffie zetten en aan de slag. Hoogste tijd
Op het heetst van de dag doe ik weinig meer
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik dreef net mijn bed al uit. Ik lig er nu nog even bovenop, nog geen zin om eruit te gaan. Beetje last van mijn nieren ook. Moet zo eerst even wat financiële zaken regelen, ben het overzicht even kwijt en daar kan in niet tegen. Daarna de katten vast naar mijn vriend brengen anders moeten ze te lang binnenblijven. (Overdag zijn ze de hort op en anders kan ik ze niet meer vinden als we weggaan)

Ho, iets te snel:
Daarna dochter en szoon bij oma ophalen, die hebben daar gelogeerd, vervolgens gaan de meiden naar hun vader en ga ik naar de reva voor een lesje ontspanningsoefeningen en tot slot ga ik de rest van de dag wegdrijven uit het huis van mijn vriend :rofl:
suzyqfive wijzigde dit bericht op 26-07-2019 08:20
Reden: Was de helft van mijn bericht vergeten
25.54% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Neem je die elke keer mee heen en weer als je naar je vriend gaat Suzy?
Dat lijkt me ook een gedoe.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb de halve nacht wakker gelegen. De buren van het andere hoekje gingen om 1 uur 's nachts buiten ruzie maken, waarna zoonlief iemand ging bellen om stoom af te blazen. Ik heb op het punt gestaan erheen te gaan om ze verzoeken stil te zijn.
Vervolgens kreeg ik bezoek van een mug en toen ik tegen zes uur in slaap wilde vallen ging man er alweer uit.
Ik zal blij zijn als het weer wat koeler wordt.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal :hello:

Overmorgen gaan we weer rijden. Het is hier iets koeler dan in Nederland, maar ik slaap dus nog onder dekbed :-$

Gisteren zouden we lopend naar een restaurant, maar m'n knieën deden zo'n pijn dat ik liever kookte. Dan is het echt erg, aldus man (die speciaal voor mij de afstand wel aflegde, want de wijn was op een hij haalde nieuw.. er was ook verder niets te drinken voor me hoor, water uit de kraan is niet niet lekker, anders had ik dat genomen)

Sterkte iedereen! :sun:
Later is nu
Vanmorgen naar een begrafenis geweest. Heel ouderwets met zang in het Latijn. Het kerkhof heb ik overgeslagen want het was alweer 35 graden en ik kende de overledene niet zo goed. Ging vooral voor zoon en schoondochter.

Dreamer: wat erg dat je wijn moet drinken omdat het water niet lekker is. Geniet nog even!
Lientje komt even binnen hoor “ik ben een aanhanger aan het laden geweest”.

Ik zit in de schaduw in mijn badje. Ik vertik het huishouden nog te doen. :cencored:
Afgelopen woensdag bij dvk geweest. Alles gaat goed, ze was heel erg trots op mij. Ik zie dat niet zo. Alleen bloeddruk was wel behoorlijk hoog.
Ik was zelfs afgevallen.
Dvk trots op mij, waarom kan ik niet trots op mijzelf zijn? Waarom is dat zo moeilijk?
Nartjie, ik ben ook trots op jou! Netjes hoor.

Cesium, zo'n begrafenis zie je niet vaak meer. Ik vind het wel iets hebben. Zeker met een mannenkoor.
Hoe gaat het met je hoofdpijn?

Ik heb vannacht op de bank geslapen, totdat ik wakker werd van de rugpijn. Het was zo warm boven en dochter was ook erg onrustig en liep steeds naar de wc.

Yellow, van mij hoef je geen huishouden te doen, blijf maar lekker zitten. :proud:
anoniem_343361 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 22:34
12.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, ik ben ook trots op je! :rose:

Yellow, half uurtje maar hoor. In een koele loods.

Verder een was gedraaid en opgehangen en met moeder om boodschappen geweest.
En voor man nog een boodschap gedaan.
Dochter heeft de stofzuiger door het huis gehaald voor me :love:
Nu op de bank met de benen omhoog en een boek
Begin toch wat last van de warmte te krijgen.
Raar in mijn hoofd enzo.
Weinig pijn. Dat is een pluspunt van de warmte
lientje69 wijzigde dit bericht op 26-07-2019 17:49
0.23% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
De mri is nog niet geregeld en de assistente werd zelfs boos op me dat ik het lef had zelf te bellen om te vragen of het al geregeld was.

Intussen doet mijn rug fors meer pijn en wordt bewegen lastig.
Het goede nieuws is dat ik minder pijn heb in mijn schouders en nek.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
26-07-2019 08:22
Neem je die elke keer mee heen en weer als je naar je vriend gaat Suzy?
Dat lijkt me ook een gedoe.
Ja, maar normaal gaan we tegen etenstijd, dan zijn ze wel binnen. Ze gaan al zo mee sinds ze kitten zijn dus ze weten niet anders. Ze vinden het helemaal prima.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Te vroeg gejuicht
Begin nu behoorlijk pijn te krijgen en moet zo nog naar het paardje. Zit even te wachten tot het wat koeler wordt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven