Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
26-06-2019 12:39
Ja, ik ga ook uit van epubs, helaas. Ik koop eigenlijk de ebooken tegenwoordig liefst bij de plaatselijke boekhandel. Deze is overgenomen door libris, zo bleek. Maar volgens mij was Nevermoor vorig jaar niet bij die boekhandel te verkrijgen en wel bij bol.

EN ik dacht dus: ik heb tot dit weekend 2,50 korting bij bol.com, dus ik koop gewoon deel 2 alvast in e-book. Deel 1 was met die korting 1 euro, nou, dat kan nog voor een miskoop. Wat blijkt: deel 2 is alleen in het Hongaars als ebook @( En als gewoon boek in Nederlands en Duits, niet de oorspronkelijke Engelse versie.
Oh ga je Nevermoor lezen? Haha! Ik ben bijna klaar met Lampje voorlezen (nog twee hoofdstukken) en Nevermoor ligt al klaar :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
26-06-2019 14:57
Ik ben weer terug van de maartenskliniek. Ben toegelaten tot het revalidatie traject. Zij zien een duidelijke noodzaak en hulpvraag dus daar ben ik heel blij mee. Vandaag gaat de aanvraag naar de zorgverzekeraar en dan is het hopen dat zij het ook goedkeuren.
Duim duim duim!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gekke vorm kussen he, maar hij ondersteund mn nek erg goed!

De buurvrouw heeft k3 aan staan yeey-_-
Lig ff in bed, was pittige therapie vanochtend.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
26-06-2019 15:33
Oh ga je Nevermoor lezen? Haha! Ik ben bijna klaar met Lampje voorlezen (nog twee hoofdstukken) en Nevermoor ligt al klaar :mrgreen:
Wel Nederlands trouwens, de jongsten snappen nog te weinig Engels
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
26-06-2019 15:36
Wel Nederlands trouwens, de jongsten snappen nog te weinig Engels
Uiteraard.
Er wordt altijd gezegd dat de originele taal beter geschreven is, van de meeste schrijvers/boeken. Ik zie het niet altijd zo, maar het is een YA, dat is ook niet heel erg moeilijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
26-06-2019 15:36
Gekke vorm kussen he, maar hij ondersteund mn nek erg goed!

De buurvrouw heeft k3 aan staan yeey-_-
Lig ff in bed, was pittige therapie vanochtend.
:hug:
Later is nu
Severus_Snape schreef:
26-06-2019 14:57
Ik ben weer terug van de maartenskliniek. Ben toegelaten tot het revalidatie traject. Zij zien een duidelijke noodzaak en hulpvraag dus daar ben ik heel blij mee. Vandaag gaat de aanvraag naar de zorgverzekeraar en dan is het hopen dat zij het ook goedkeuren.
Wat fijn zeg!
Weet je ook al een beetje hoe dat traject eruit gaat zien?
Dreamer schreef:
26-06-2019 16:00
Uiteraard.
Er wordt altijd gezegd dat de originele taal beter geschreven is, van de meeste schrijvers/boeken. Ik zie het niet altijd zo, maar het is een YA, dat is ook niet heel erg moeilijk.
Ik begonnen in Tolkien, Lord of the Rings. Wel in het engels, maar de schrijfstijl leest niet prettig.
En ik ben geslaagd voor wat kleding en schoeisel. Daarna nog even bij een informatiebijeenkomst langs geweest over iets wat hier speelt. Iets te lang blijven hangen en dat merk ik nu flink in mijn lijf. Maar even een beetje genetwerkt en dat is ook altijd weer goed.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
26-06-2019 17:04
Ik begonnen in Tolkien, Lord of the Rings. Wel in het engels, maar de schrijfstijl leest niet prettig.

Zo, dat lijkt me heftige kost in het Engels!
Sowieso vind ik fantasy lastig in het Engels, soms. Er worden dingen beschreven die niet bestaan, dat vind ik dan soms moeilijk te volgen.

Ik heb NIemandsland, van de kleinzoon van JRR Tolkien over het leven van JRR inmiddels (ook) op de e-reader staan. Ik weet niet of ik nog tijd heb voor wat anders in de vakantie, heb nogal wat boeken mee :-$
Later is nu
Dreamer schreef:
26-06-2019 18:57
Zo, dat lijkt me heftige kost in het Engels!
Sowieso vind ik fantasy lastig in het Engels, soms. Er worden dingen beschreven die niet bestaan, dat vind ik dan soms moeilijk te volgen.

Ik heb NIemandsland, van de kleinzoon van JRR Tolkien over het leven van JRR inmiddels (ook) op de e-reader staan. Ik weet niet of ik nog tijd heb voor wat anders in de vakantie, heb nogal wat boeken mee :-$
Ik vind het juist fijner in het engels. Ik heb net de reeks van Michael Scott uit, the secrets of the immortal Nicholas Flamel. Erg leuke boeken en echt een aanrader vind ik.

Ik heb Tolkien even terzijde gelegd omdat, toen ik eraan begon, erg moe was. En dat is in mijn geval dan geen handige combinatie.
Alle reacties Link kopieren
Oohja, Nicolas Flamel. Die serie heb ik ook al uit. In het Nederlands, want ik kocht ze voor oudste. Hij stopte na boek 2, voor mijzelf heb ik toen de rest van de serie gekocht, zeggende dat het voor hem was :hihi:

Wat ook leuk is in dit soort series: Muze Academy van Morgan Blade. In het Nederlands, want de schrijfster is Nederlands :) En natuurlijk Percy Jackson. Ge-wel-dig. Net als het vervolg Heroes of Olympus. Leerde ik ineens Griekse en Romeinse goden kennen. Weet ze al niet meer allemaal, maar meer dan een jaar terug :)

OH dear, het is nu bijna een boekentopic :O
Later is nu
Ik geef echt een vermogen uit aan boeken, het is maar goed dat mijn man dat niet weet :rofl:

Afijn, ik ben niet echt een fantasy fan, maar ik vind sommige boeken dan wel weer leuk.

En lezen is goed voor de ontspanning, wat goed is voor ons pijnpatiënten, om het even ontopic te houden :P
Alle reacties Link kopieren
Precies! :-]

Mijn man weet het wel :proud:
Gelukkig zijn e-boeken goedkoper en win ik regelmatig papieren boeken. Allerlei genres.
Later is nu
Dreamer schreef:
26-06-2019 19:09
Precies! :-]

Mijn man weet het wel :proud:
Gelukkig zijn e-boeken goedkoper en win ik regelmatig papieren boeken. Allerlei genres.
Mijn man is wel verbaasd dat ik zoveel e-books koop, terwijl ik ook een hele collectie papieren boeken heb. Ik ben zelfs zo slecht, dat ik boeken van sommige schrijvers per se in papieren vorm wil hebben, terwijl ik ze vervolgens ook als e-book koop omdat ik dat fijner vindt lezen en ik boeken ook daadwerkelijk vaker dan 1 keer lees.
Ik zou graag weer willen lezen, maar ik mis de concentratie. Heb in dec 2 boeken besteld en heb van 1 boek maar 5 bladzijdes gelezen. Mijn gedachtes dwalen af, letters dansen voor de ogen. En mijn focus ben ik kwijt.
Zelfs dit topic is moeilijk te volgen
Alle reacties Link kopieren
Lastig Narjie Dat heeft mijn oudste ook, maar dan iets anders. Z'n ogen stoppen met werken na een bladzijde of 5 :(

Dat doe ik ook, trouwens, Lise. Boeken van King móeten in de kast, maar lees ik digitaal, want jeetje, wat zijn ze dik.
Later is nu
Dreamer schreef:
26-06-2019 19:24


Dat doe ik ook, trouwens, Lise. Boeken van King móeten in de kast, maar lees ik digitaal, want jeetje, wat zijn ze dik.
Grappig, ben ik toch niet de enige :cheer2:
Stephen King vind ik dan weer helemaal niks trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je nog niet al z'n genres gelezen :proud:
Man vindt King ook niets, maar zijn 2 favoriete films zijn toevallig wel gebaseerd op boeken van King. (Shawshank Redemption en The Green Mile) Mensen kennen vaak maar 1 'kant' van King, maar hij heeft er meerdere. Dat gezegd hebbende: je moet lezen wat je leuk vindt, en niet iets lezen omdat men vindt dat je het moet lezen. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dussss, dan ga ik nu de boeken eens bij elkaar zoeken die meegaan op vakantie :A:
Ze liggen overal in de kast en op kastjes, volgens mij. Er is ook weer vanalles op de e-reader gezet. Zininnnnn
Later is nu
Lezen is echt het enige waar ik heel goed in ben...
Nartjie, daarom luister ik naar luisterboeken. Dat gaat wat makkelijker en je hoeft geen boek vast te houden 💡
Cesium, ik ben heel goed in slapen :P

Volgens Winnie de Poeh, in De Bunderbos Talentenshow, heeft iedereen een talent.
Iejoor kan zijn talent niet vinden en is verdrietig. Uiteindelijk vindt hij zijn talent: Iejoor kan goed zitten! :yes:
Iedereen tevreden
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie- schreef:
26-06-2019 20:00
Nartjie, daarom luister ik naar luisterboeken. Dat gaat wat makkelijker en je hoeft geen boek vast te houden 💡

En vanaf 1juli is er weer de zomerbieb. Je kunt dan in de vakantiebieb app gratis boeken lenen (die helaas niet op de e-reader kunnen) maar je kunt in de luisterbieb ook gratis boeken luisteren. Handig om te proberen of je het wat vindt.

Ik luister klasssiekers in de luistbieb, die zijn het hele jaar gratis, maar dan zit je wel aan boeken uit de negentiende eeuw vast, zo ongeveer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
26-06-2019 19:51
Lezen is echt het enige waar ik heel goed in ben...

Jij bent in vast wel meer goed.
Van lezen word je ook beschouwelijker, toch?

Lientje, je hebt geen tijd voor ons, toch een :redrose: Ik denk aan je!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven