Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Druk hier!

Ik moest uit bed om te plassen maar de trap is een obstakel. Mijn knie speelt op? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Nog gelukt met je brood Dreamer? (We kwamen elkaar tegen bij de winkels maar we moesten beiden snel). Het was er erg druk zeg! Poeh!

Ik was eerst naar de bouwmarkt geweest want mijn vader wilde toch het dakje van mijn tuinhuisje anders en kwam wat latjes tekort en daarna moest ik snel even wc papier halen bij de Lidl. Kom ik daar: maar twee kassa’s open maar wel minstens dertig mensen al in de rij.
Vervolgens ging er een kassa extra open dus dunde het iets uit. En even later nog een waardoor ik er als derde stond maar er waren wel twee voor mij die zeiden: ach je hebt maar zo weinig: ga maar voor (ze moesten nog alles op de band laden). Dus uiteindelijk heb ik nog geen minuut in de rij gestaan. En dus stond dreamer bij haar boodschap nog wel in de rij :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
19-09-2019 01:03
Druk hier!

Ik moest uit bed om te plassen maar de trap is een obstakel. Mijn knie speelt op? :facepalm:
Oei, anders gewoon in de wasbak plassen :rofl:

Ik ga nu maar slapen. Ik was vandaag al niets waard. Morgen moet ik weer naar reva.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Doro :heart:

Suzy, sterkte met je hoofd, ik stootte mijn hoofd tegen de boiler toen ik de wasmachine aan het aanzetten was, was ook niet zo prettig.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
YellowLemon schreef:
19-09-2019 01:03
Druk hier!

Ik moest uit bed om te plassen maar de trap is een obstakel. Mijn knie speelt op? :facepalm:
Hinkelen? :P
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, voor iedereen die wakker is dan. Een slechte nacht voor velen zo te zien.

Ik heb gelukkig wel goed geslapen op wat extra pijnstillers en voel me een stuk beter dan gisteravond.

Kohaku, dat wegen was voor mijn dochter ook wel een dingetje. Ik deed dat thuis idd blind, achterstevoren dus. Dan vroeg ze , En? En dan zei ik , goed hoor.
Dan kwam er een boze reactie in de vorm van, oh, dus ik ben nóg dikker geworden???
Ze woog toen krap 40 kilo...
Het is een lange zware weg. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe. En mega knap dat je het aanpakt! :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heftig Lientje...
Toen ik Pfeiffer kreeg was ik zwanger van mijn tweede en woog ik op het laatst 76kg. Daarna werd ik zo ziek dat ik afviel tot 45kg in drie maanden tijd. Ik had zelfs geen vetkussentjes meer onder mijn voeten dus elke stap deed zeer. Ze stonden op het punt mij op te nemen toen. Maar goed, dat was vooral medisch natuurlijk maar na die tijd heb ik echt nooit meer vrijwillig op een weegschaal gestaan tot een paar jaar terug. Dat ding stond gelijk aan narigheid.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Hier weer naar revalidatie. Mega verkouden dus we zullen zien hoe het gaat, met name met het sportdeel.
"After all this time?" "Always."
Moyrrie: sterkte bij de internist! Ik hoop dat er iets aan te doen is.

Severus: succes bij de revalidatie!

Albas: welkom!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-09-2019 01:04
Nog gelukt met je brood Dreamer? (We kwamen elkaar tegen bij de winkels maar we moesten beiden snel). Het was er erg druk zeg! Poeh!

Ik was eerst naar de bouwmarkt geweest want mijn vader wilde toch het dakje van mijn tuinhuisje anders en kwam wat latjes tekort en daarna moest ik snel even wc papier halen bij de Lidl. Kom ik daar: maar twee kassa’s open maar wel minstens dertig mensen al in de rij.
Vervolgens ging er een kassa extra open dus dunde het iets uit. En even later nog een waardoor ik er als derde stond maar er waren wel twee voor mij die zeiden: ach je hebt maar zo weinig: ga maar voor (ze moesten nog alles op de band laden). Dus uiteindelijk heb ik nog geen minuut in de rij gestaan. En dus stond dreamer bij haar boodschap nog wel in de rij :rofl:
Ja, gelukkig wel. Vaak is het rond die tijd ook al weg. Lekker dat je zo doorkon :)
Ik dacht je nog bij de kaartjes te treffen, maar nee ;-))


Ik heb veel gelezen, maar moet nu weg. Heb vanmorgen een cursus. Eindje fietsen. Gelukkig is het droog. :sun:

Sterkte iedereen!
Later is nu
Doro75 schreef:
19-09-2019 00:46
Dat is het dubbele inderdaad. Je hoopt op verbetering natuurlijk. Maar op dit moment staat juist die (kleine) kans op verbetering in de weg aan het verkrijgen van financiële zekerheid en het verlost worden van ‘het gezeik’.

Heel vervelende situatie om in te zitten lijkt me.

Bij mij was het tenminste duidelijk. UWV technisch was dat een voordeel. Ik trek die organisatie heel slecht. Al trof ik er in persoon alleen maar lieve, begripvolle mensen. Dat moet ook gezegd worden.

Maar ze hebben geen idee wat ze mensen aandoen. En dat ‘klant’ gezeur - grrrrr..!!! Yellow zei al terecht: een klant kan kiezen. En wij kunnen niet naar een ander UWV.
En zo gaat het bij mij ook zijn denk ik. Want ik vermoed dat ze nu uitgaan van de standaard protocollen na een hernia-operatie en wederom niet kijken naar mijn casus specifiek.
Goedemorgen,

Wat een nachtbrakers vannacht zeg. Ik hoop dat jullie toch een beetje hebben kunnen slapen :hug:

Ik heb wel goed en diep geslapen, maar ik heb het nu koud en heb keelpijn. En mijn pijn begint weer toe te nemen. Ik was gisteravond nog even wezen vliegen maar misschien had ik dat niet moeten doen.

Man heeft gisteren bij een oom van mij een middagje geholpen. Die vertelde dat als mijn broertje het ouderlijk bedrijf niet over wil of kan nemen, mijn vader er voor open staat dat mijn neefje het bedrijf erbij neemt.
Dat, terwijl de afspraak was dat man en ik ook een kans kregen. Ik sta nu weer op het punt om het contact maar weer op een heel laag pitje te zetten.
Ik heb het gevoel alsof mijn emmer weer aardig vol aan het raken is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik moest snel want de kids waren ook bijna vrij en mijn vader zat op die latten te wachten èn ik stuur ze via greetz
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-09-2019 08:58
Goedemorgen,

Wat een nachtbrakers vannacht zeg. Ik hoop dat jullie toch een beetje hebben kunnen slapen :hug:

Ik heb wel goed en diep geslapen, maar ik heb het nu koud en heb keelpijn. En mijn pijn begint weer toe te nemen. Ik was gisteravond nog even wezen vliegen maar misschien had ik dat niet moeten doen.

Man heeft gisteren bij een oom van mij een middagje geholpen. Die vertelde dat als mijn broertje het ouderlijk bedrijf niet over wil of kan nemen, mijn vader er voor open staat dat mijn neefje het bedrijf erbij neemt.
Dat, terwijl de afspraak was dat man en ik ook een kans kregen. Ik sta nu weer op het punt om het contact maar weer op een heel laag pitje te zetten.
Ik heb het gevoel alsof mijn emmer weer aardig vol aan het raken is.
Vliegen?😳
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
suzyqfive schreef:
19-09-2019 01:05
Oei, anders gewoon in de wasbak plassen :rofl:

Ik ga nu maar slapen. Ik was vandaag al niets waard. Morgen moet ik weer naar reva.
Hahaha die is zo hoog die stort in als ik daar met mijn volle gewicht op leun. Ik gooi mijn been daar altijd op om hem te scheren. Soms moet ik hem daarna weer recht duwen. :rofl: Tot zover het succes van het recyclen van een retro wasbak.

Ik ben echt helemaal gaar. Dus ik ga oogsten in de tuin met muziek op. Of ik vind wat lepels of ik kruip terug naar binnen dadelijk.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-09-2019 00:42
Thnx, ik heb mijn psych van de reva ook even gevraagd hoe ze erover denkt. Volgens mij volg ik met de reva namelijk al aardig een tweede spoor ;)
Morgen moet ik weer heen.
Super. Bij mij vond de spoor 2 coach/re integratie mevrouw ook dat naast mijn behandeling er geen ruimte was.

Helaas moet je dan voor het papier werk wel met zo'n bedrijf in zee en een paar gesprekken voeren.

Maar overleg met jou reva. Fijn als jou die kunnen steunen met dit gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Een goed spoor 2 bedrijf, kan ook, als werken niet lukt, met jou kijken naar daginvulling, als hier behoefte aan is en dit haalbaar is.

Dus samen een dagbesteding vinden die hij jou past. Iets zonder enige druk.

Een echte dagbestedings plek of gewoon samen kijken hoe je thuis je dag in kunt vullen.

Maar ik denk dat in jouw geval het spoor 2 gewoon een papier kwestie is. Als dit niet uitgezocht wordt kan de werkgever een boete krijgen van het UWV. Dus moet er zo'n bedrijf ingezet worden, zodat er wat op papier staat.

Vond ik erg frustrerend. Al die dingen die voor het, mooi staan op papier, moesten gebeuren. Veel papier werk ziek zijn!
Alle reacties Link kopieren
Suzy, je hebt pb. Even de naam van het reïntegratie bedrijf dat ik had, ze werken landelijk.

Jij mag ook mee beslissen in welk bedrijf het word. Ga altijd eerst een kennismakingsgesprek aan, voordat je akkoord gaat met een bedrijf.

Het moet wel goed voelen en op 1 lijn zitten. Dat ze jou situatie snappen.
Kohaku schreef:
19-09-2019 09:15
Vliegen?😳
Drone.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-09-2019 10:38
Drone.
Hahah, thanks :') Ik kreeg al plaatjes in mijn hoofd van een mini vliegtuigje en dacht dat ik info had gemist.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Doro75 schreef:
19-09-2019 01:17
Hinkelen? :P
Oh ja er zijn heel veel manieren om een trap op en af te komen. Ik schrok er een beetje van hoe erg hij opspeelt. Alles is begonnen met mijn knie maar ik heb er eigenlijk niet vaak meer last van. En dan ga ik een rustig potje staan basketballen, Poeff daar is dat rotding weer.

Nou die tuin hielp niet, en ik kwam binnen voor boem boem boem muziek. Mijn verdraagzaamheid is even op. Ik zit nu al een week met een klussert die zelfs het onkruid tussen zijn tegels verwijderd met een apparaat dat net zoveel lawaai maakt als een, hoe heet zo’n ding met een ketting erop en een motor wat heel veel lawaai maakt in de tuin.. naja ondertussen hebben een paar buren aan de andere kant denk ik besloten dat dit wel een mooi moment is voor wat verbouwwerk aan hun kant. Mijn directe buurman denkt, nou dan mag mijn muziek ook wel harder. En vannochtend was die nieuwe klussert dan niet met grof geschud bezig maar stonden hij en een vriend met elkaar te oraten alsof ze een permanente gehoorbeschadiging hebben opgelopen van al dat gereedschap. Lang leve mijn simpele onkruid krabber. Ok ik wil dus slapen. En nu ga ik weer proberen om verdraagzaam te zijn. :angel:
Alle reacties Link kopieren
Oordoppen nog een optie Yellow.

Ik kom net bij de kapper vandaan. Lekker weer een stuk korter.
Ik heb in mezelf geïnvesteerd de laatste tijd( doe ik nooit, lientje staat bij haarzelf altijd op plaats nr 100 ofzo)
Nieuwe zooltjes bij de podoloog, nieuwe schoenen ( brede zodat ik minder pijn heb aan mijn voeten) én de kapper. En langs de opticien geweest om mijn bril weer recht op mijn neus te krijgen. En de mindfullness cursus natuurlijk.
Wow. Best veel als ik zo teruglees.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Yellow, waarom maken de mensen om jou heen allemaal zo’n lawaai? Ik zou daar ook kriegel van worden hoor!

Lientje, goed bezig! Je verdient het (zegt de vrouw die al 6 jaar haar eigen haar knipt :A: )
Doro75 schreef:
19-09-2019 11:46
Yellow, waarom maken de mensen om jou heen allemaal zo’n lawaai? Ik zou daar ook kriegel van worden hoor!

Lientje, goed bezig! Je verdient het (zegt de vrouw die al 6 jaar haar eigen haar knipt :A: )
Tokkiebuurt denk ik. En alle woningen die vrij komen van de sociale huur worden verkocht en moeten ook gewoon flink opgeknapt worden. Ik heb op best veel plekken gewoond. Mijn studentenflat en centraal Rotterdam waren rustiger. :proud:

Als ik minder moe ben heeft het ook wel iets hoor.
lientje69 schreef:
19-09-2019 11:35
Oordoppen nog een optie Yellow.

Ik kom net bij de kapper vandaan. Lekker weer een stuk korter.
Ik heb in mezelf geïnvesteerd de laatste tijd( doe ik nooit, lientje staat bij haarzelf altijd op plaats nr 100 ofzo)
Nieuwe zooltjes bij de podoloog, nieuwe schoenen ( brede zodat ik minder pijn heb aan mijn voeten) én de kapper. En langs de opticien geweest om mijn bril weer recht op mijn neus te krijgen. En de mindfullness cursus natuurlijk.
Wow. Best veel als ik zo teruglees.
Goed bezig.

Ik ga volgende week naar de kapper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven