Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 5 augustus 2019 om 21:24
Ach VGM, dat moet je niet op jezelf betrekken hoor. Schrijfster heeft vast een specifiek iemand in gedachten waar ze iets van vindt.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑05-08-2019 20:58Anna laat mij ook niet los, veel bewondering voor haar!
En in het topic ' wat je niet hardop wil zeggen' 2 mensen die niet begrijpen dat als je niet meer kan werken je nog wél op vakantie kan en een dure tv kan kopen. Dan zou je ook moeten kunnen werken. Ik reageer niet maar... zucht!!

dinsdag 6 augustus 2019 om 01:12
dinsdag 6 augustus 2019 om 01:49

dinsdag 6 augustus 2019 om 08:31
Ik lees daar vanaf hasr eerste dag mee ( 2 topics teruv) en vind het ook vreselijk .
Hoewel ik dit eerlijk gezegd enigzins heb zien aankomen.
Elke keer als ik ging lezen en het topic opende , dacht Ik, ik hoop maar dat het nog goed gaat.
Maar je kon tussen de regels door al eea lezen helaas.
" Fijn " dat haar zus nog een update gaf..
Ik hoop maar dat ze een vredig heengaan heeft , vind het vooral voor de kinderen heel erg
Nog zo jong en dan zonder moeder. Je moederhart breekt dan gewoon .
Hoewel ik dit eerlijk gezegd enigzins heb zien aankomen.
Elke keer als ik ging lezen en het topic opende , dacht Ik, ik hoop maar dat het nog goed gaat.
Maar je kon tussen de regels door al eea lezen helaas.
" Fijn " dat haar zus nog een update gaf..
Ik hoop maar dat ze een vredig heengaan heeft , vind het vooral voor de kinderen heel erg
Nog zo jong en dan zonder moeder. Je moederhart breekt dan gewoon .

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:31
Goedemorgen
Ik moet zeggen dat ik het topic van Anna juist een beetje mijd. Ik vind het echt heel erg, maar in mijn omgeving zijn ook meerdere zieke mensen en ik kan niet met iedereen meeleven. Het wordt te zwaar ofzo.
Lise, ik zag dat jij je foto weggehaald had, moet ik de quote ook wijzigen?
Is wel een mooie foto!
Er zijn inderdaad mensen op het forum die vinden dat je als je 2 werkende armen hebt, altijd wel een baan kunt vinden. Eén van hen is sowieso al heel specifiek en strijdvaardig in z'n ideeën en is bovendien zelf ziek geweest, dus weet hoe het voor iedereen werkt. Ik ga daar maar niet meer op in. Is toch zinloos.
Ik hoop dat jullie dat soort dingen ook los kunnen laten

Ik moet zeggen dat ik het topic van Anna juist een beetje mijd. Ik vind het echt heel erg, maar in mijn omgeving zijn ook meerdere zieke mensen en ik kan niet met iedereen meeleven. Het wordt te zwaar ofzo.
Lise, ik zag dat jij je foto weggehaald had, moet ik de quote ook wijzigen?
Is wel een mooie foto!
Er zijn inderdaad mensen op het forum die vinden dat je als je 2 werkende armen hebt, altijd wel een baan kunt vinden. Eén van hen is sowieso al heel specifiek en strijdvaardig in z'n ideeën en is bovendien zelf ziek geweest, dus weet hoe het voor iedereen werkt. Ik ga daar maar niet meer op in. Is toch zinloos.
Ik hoop dat jullie dat soort dingen ook los kunnen laten

Later is nu

dinsdag 6 augustus 2019 om 08:41
Kan ik niet zien. Heb Psyche op blokkade staan. Heb veel pijlers op blokkade, alleen overige, Entertainment en Gezondheid niet.Doro75 schreef: ↑06-08-2019 01:12psyche/pluk-de-dag-deel-3/list_messages ... #p29575721
Hier een link, Nartjie
Ik heb veel pijlers geblokkeerd voor mijn eigen bestwil/belang ofhoe je het ook noemt

dinsdag 6 augustus 2019 om 08:41
@Dreamer, als je wil, graag. Voor eventuele herkenbaarheid. Maar dank je wel 
@VGM, wat jij schrijft is ook in een ander topic voorbij gekomen en ik heb me daar vreselijk over zitten opwinden. Daar wordt ook in gezegd dat als je bent goedgekeurd, je sowieso kunt werken want het UWV doet het nooit fout.
Ik krijg zelf ook weleens opmerkingen waarom ik wel foto's kan maken maar niet kan werken. Alsof ik de godganse dag met een camera loop te sjouwen
Afijn, goedemorgen.
Goed geslapen, pijn is echt wat afgenomen maar praktisch 20 uur in bed vind ik niet echt acceptabel om dat vol te houden. Ik ben benieuwd wat de neurologe te melden heeft vrijdag. Diezelfde dag krijgt mijn schoonvader een gesprek over het vervolgtraject bij de cardioloog, dus het wordt een spannende dag.
Vanmiddag naar de fysiotherapeut.

@VGM, wat jij schrijft is ook in een ander topic voorbij gekomen en ik heb me daar vreselijk over zitten opwinden. Daar wordt ook in gezegd dat als je bent goedgekeurd, je sowieso kunt werken want het UWV doet het nooit fout.
Ik krijg zelf ook weleens opmerkingen waarom ik wel foto's kan maken maar niet kan werken. Alsof ik de godganse dag met een camera loop te sjouwen

Afijn, goedemorgen.
Goed geslapen, pijn is echt wat afgenomen maar praktisch 20 uur in bed vind ik niet echt acceptabel om dat vol te houden. Ik ben benieuwd wat de neurologe te melden heeft vrijdag. Diezelfde dag krijgt mijn schoonvader een gesprek over het vervolgtraject bij de cardioloog, dus het wordt een spannende dag.
Vanmiddag naar de fysiotherapeut.
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:44
Ik vind dat ik zelf op sommige vlakken ook wel kan werken maar de bedrijfsarts en UWV niet.
Na een paar weken van relatief minder hoofdpijn na de lumbaal merk ik dat de druk nu weer oploopt. Ik begin een patroon te ontdekken maar geen oorzakelijk verband. Begint iig met dat ik niet goed tegen geluiden kan. Alles komt knetterhard binnen. Als de kinderen praten en er staat muziek op kan ik dat ff niet handelen. De vorige keren was dat ook zo.
Hihi, de bedden hier zijn vrij smal (of iig smaller dan thuis, daar hebben we een 160) maar hier twee matrasjes van 70 breed). Vriend lag vanmorgen vroeg bijna naast zijn matras. Ik zei: kom maar bij mij hoor. Dus lag ie tegen mij aan. Een half uur later werd ik bedankt door een keiharde schop tegen mijn scheen
Dank je schat.
Ik ga zo met de oudste kinderen naar Kamp Westerbork. Ben er zelf al wel een keer of twintig geweest denk ik zo (tsja, docent in het VO hè) szoon wilde echt heel graag nadat ze het dit jaar op school over WOII hebben gehad.
Heb een paar keer met school een fantastische gids gehad, die man kon zo ontzettend mooi vertellen maar hoorde laatst dat ie is overleden. Erg jammer want omdat het kamp zelf natuurlijk geen echte gebouwen meer heeft is het voor kinderen soms moeilijk een voorstelling te maken. Het verhaal kan het dan zo beeldend maken.
Overigens doen we het vandaag niet met een gids hoor.
We gaan wel het melkwegpad doen uiteraard.
Na een paar weken van relatief minder hoofdpijn na de lumbaal merk ik dat de druk nu weer oploopt. Ik begin een patroon te ontdekken maar geen oorzakelijk verband. Begint iig met dat ik niet goed tegen geluiden kan. Alles komt knetterhard binnen. Als de kinderen praten en er staat muziek op kan ik dat ff niet handelen. De vorige keren was dat ook zo.
Hihi, de bedden hier zijn vrij smal (of iig smaller dan thuis, daar hebben we een 160) maar hier twee matrasjes van 70 breed). Vriend lag vanmorgen vroeg bijna naast zijn matras. Ik zei: kom maar bij mij hoor. Dus lag ie tegen mij aan. Een half uur later werd ik bedankt door een keiharde schop tegen mijn scheen

Dank je schat.
Ik ga zo met de oudste kinderen naar Kamp Westerbork. Ben er zelf al wel een keer of twintig geweest denk ik zo (tsja, docent in het VO hè) szoon wilde echt heel graag nadat ze het dit jaar op school over WOII hebben gehad.
Heb een paar keer met school een fantastische gids gehad, die man kon zo ontzettend mooi vertellen maar hoorde laatst dat ie is overleden. Erg jammer want omdat het kamp zelf natuurlijk geen echte gebouwen meer heeft is het voor kinderen soms moeilijk een voorstelling te maken. Het verhaal kan het dan zo beeldend maken.
Overigens doen we het vandaag niet met een gids hoor.
We gaan wel het melkwegpad doen uiteraard.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

dinsdag 6 augustus 2019 om 08:46
@Suzy, is een te hoge druk dan de oorzaak van je hoofdpijn? Want daar kunnen ze dan iets aan doen toch? Het zoontje van vrienden van ons heeft hetzelfde.
Veel plezier vandaag, al is dat misschien niet helemaal de juiste woordkeus als je naar Westerbork gaat. Ik ben er een paar jaar geleden een keer geweest en ik vond het erg indrukwekkend.
Veel plezier vandaag, al is dat misschien niet helemaal de juiste woordkeus als je naar Westerbork gaat. Ik ben er een paar jaar geleden een keer geweest en ik vond het erg indrukwekkend.

dinsdag 6 augustus 2019 om 09:30
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:41

dinsdag 6 augustus 2019 om 10:02
Meer een: hoe komt het dat je nog steeds geen werk heb?
Nou, ik ben ziek.
Dan moet je je ziek melden.
Er loopt een bezwaarprocedure
O, dus je kunt wel werken. Nou dan sturen we je op cursus want het lukt je niet zelf he.