Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

dinsdag 6 augustus 2019 om 11:56
Lise 
Ben ff trots op mezelf, ben daarnet naar de Jumbo gelopen, boodschappen gedaan (en voor het eerst kattenvoer gekocht!! Het voelt nu zo echt!) en extra geld gepint, daarna naar Gardeslen gebeld voor mijn spalken, word ik nog over terug gebeld, en moet een lijst met medicatie opvragen voor als ik op vakantie ga. Belde net naar de HA en die zei dat ik maar naar de apotheek moest gaan. Ok.

Ben ff trots op mezelf, ben daarnet naar de Jumbo gelopen, boodschappen gedaan (en voor het eerst kattenvoer gekocht!! Het voelt nu zo echt!) en extra geld gepint, daarna naar Gardeslen gebeld voor mijn spalken, word ik nog over terug gebeld, en moet een lijst met medicatie opvragen voor als ik op vakantie ga. Belde net naar de HA en die zei dat ik maar naar de apotheek moest gaan. Ok.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 6 augustus 2019 om 12:01

dinsdag 6 augustus 2019 om 12:26
Schijnt mooi te zijn daar. Al vind ik Duitsland sowieso wel een mooi land. Wij zaten niet in de Moezel maar wel in een heel mooi heuvelachtig gebied. Ik wil nog wel een keer terug, want toen wij er waren was het zowat dagelijks 40 graden

dinsdag 6 augustus 2019 om 12:29
Ja ik ga ook wel naar heuvelig gebied volgens mij, in de buurt van Riol.
Heb er wel zin in, het is maar 3 dagen/2 nachten dus dat moet te doen zijn. En heb een 2-persoonskamer voor mezelf.
Heb er wel zin in, het is maar 3 dagen/2 nachten dus dat moet te doen zijn. En heb een 2-persoonskamer voor mezelf.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 6 augustus 2019 om 12:33
Ah, heb het even gegoogeld. Wij zaten er toch een eind vandaan haha. Duitsland is echt heul groot wat dat betreft.
Heerlijk dat je een kamer voor jezelf hebt.
dinsdag 6 augustus 2019 om 12:53
Wanneer ga je kohaku?
Nartjie , ik moet vanmiddag ook naar de psycholoog. Eerste keer. Vind het best wel een dingetje even.
Ik ben met dochter naar paardje geweest. Stal gemest. Geborsteld. Dochter voor de eerste keer longeren( erop rijden mag nog niet) na haar operatie.
Ging goed. Weer een stapje vooruit voor haar.
Daarna paardje afgespoten met de tuinslang en nu mag ze lekker uitrusten in haar stal.
Dochter en ik zitten inmiddels een paar salades weg te knagen( voor zover dat dochter lukt dan)
Was hangt buiten. Zo nog even strijken en alvast het avondeten klaarmaken want ik zit van 16-17 uur bij de psycholoog en dan nog naar huis rijden dus dan staat het eten niet om zes uur op tafel. Zoon is er niet, anders kon die koken. Dochter tegen die tijd gesloopt vrees ik
Dus ik maak het maar alvast klaar. Hoef ik het alleen op te warmen als ik thuis ben
Nartjie , ik moet vanmiddag ook naar de psycholoog. Eerste keer. Vind het best wel een dingetje even.
Ik ben met dochter naar paardje geweest. Stal gemest. Geborsteld. Dochter voor de eerste keer longeren( erop rijden mag nog niet) na haar operatie.
Ging goed. Weer een stapje vooruit voor haar.

Daarna paardje afgespoten met de tuinslang en nu mag ze lekker uitrusten in haar stal.
Dochter en ik zitten inmiddels een paar salades weg te knagen( voor zover dat dochter lukt dan)
Was hangt buiten. Zo nog even strijken en alvast het avondeten klaarmaken want ik zit van 16-17 uur bij de psycholoog en dan nog naar huis rijden dus dan staat het eten niet om zes uur op tafel. Zoon is er niet, anders kon die koken. Dochter tegen die tijd gesloopt vrees ik

Dus ik maak het maar alvast klaar. Hoef ik het alleen op te warmen als ik thuis ben
lientje69 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 15:49
0.11% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 6 augustus 2019 om 13:38
Fijn dat weer zo goed gaat met je dochter Lientje!
Ik kom net terug van de fysiotherapeut. Die is wel tevreden over het resultaat, volgende week nog een keer en dan moet het klaar zijn. Hij is nog steeds heel nieuwsgierig naar mijn hernia en het gebeuren eromheen, maar denkt nu dat ik er niet over wil praten
Ik kom net terug van de fysiotherapeut. Die is wel tevreden over het resultaat, volgende week nog een keer en dan moet het klaar zijn. Hij is nog steeds heel nieuwsgierig naar mijn hernia en het gebeuren eromheen, maar denkt nu dat ik er niet over wil praten

dinsdag 6 augustus 2019 om 15:46
Ja, dat is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak maar daar is niet zomaar iets aan te doen hoor. Medicijnen hebben veel bijwerkingen en zijn niet altijd effectief genoeg en een drain/shunt leggen ze liever niet aan. Bovendien is mijn lichaam erg agressief tegen alles dat niet lichaamseigen is.lise1985 schreef: ↑06-08-2019 08:46@Suzy, is een te hoge druk dan de oorzaak van je hoofdpijn? Want daar kunnen ze dan iets aan doen toch? Het zoontje van vrienden van ons heeft hetzelfde.
Veel plezier vandaag, al is dat misschien niet helemaal de juiste woordkeus als je naar Westerbork gaat. Ik ben er een paar jaar geleden een keer geweest en ik vond het erg indrukwekkend.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 6 augustus 2019 om 15:48
Als je mazzel hebt tref je iemand zoals mijn vriend en wordt je vrijgesteld van sollicitatie.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 6 augustus 2019 om 15:48
Goed bezig!Kohaku schreef: ↑06-08-2019 11:56Lise
dinsdag 6 augustus 2019 om 16:00
Kids vonden het indrukwekkend, Westerbork. Toch nog veel veranderd sinds de laatste keer dat ik er drie jaar terug met school voor het laatst was. De latrines zijn weg, er staat nu een barak op het terrein en ook een wagon en het huis van de kampkommandant staat in een glazen huis.
Opvallend wel dat bijna niemand meer het melkwegpad loopt. Staan allemaal op de pendelbus te wachten.
Toen we weggingen viel er een oude mevrouw vlak bij mijn auto achterover met haar rollator. Ze bleef haken met haar de rollator achter de overgang van twee stukken asfalt. Haar man viel over haar heen. Zo sneu. Heb meteen maar eerste hulp verleend. Ze gilde zo, mijn hoofd mijn hoofd! Gelukkig lag het niet open maar er komt wel een flinke blauwe plek op. Ik vond dat ze het beter even kon laten beoordelen. Zo oud, je weet het niet maar ze was eigenwijs en wilde per se naar het kamp. Ze was niet misselijk of duizelig. Dus we hebben haar overeind gehezen en in een rolstoel laten gaan. Hopelijk blijft het goed gaan. Wel met die waarschuwing meteen te bellen met een arts zodra ze zich niet goed voelt.
Al die mensen: nou, u bent zeker verpleegster! U reageert zo kordaat en duidelijk. Zit er blijkbaar nog in
Heb wel zere knieën nu want heb haar nog een tijdje tegen mij aan laten zitten terwijl ik achter haar zat op mijn knieën op het asfalt.
Nog iets anders gek. Halverwege de dag begon mijn hand toch zeer te doen! Helemaal dik en rood en heet. Ongeveer de plek waar ik ooit aan CTS ben geopereerd.
Opvallend wel dat bijna niemand meer het melkwegpad loopt. Staan allemaal op de pendelbus te wachten.
Toen we weggingen viel er een oude mevrouw vlak bij mijn auto achterover met haar rollator. Ze bleef haken met haar de rollator achter de overgang van twee stukken asfalt. Haar man viel over haar heen. Zo sneu. Heb meteen maar eerste hulp verleend. Ze gilde zo, mijn hoofd mijn hoofd! Gelukkig lag het niet open maar er komt wel een flinke blauwe plek op. Ik vond dat ze het beter even kon laten beoordelen. Zo oud, je weet het niet maar ze was eigenwijs en wilde per se naar het kamp. Ze was niet misselijk of duizelig. Dus we hebben haar overeind gehezen en in een rolstoel laten gaan. Hopelijk blijft het goed gaan. Wel met die waarschuwing meteen te bellen met een arts zodra ze zich niet goed voelt.
Al die mensen: nou, u bent zeker verpleegster! U reageert zo kordaat en duidelijk. Zit er blijkbaar nog in

Heb wel zere knieën nu want heb haar nog een tijdje tegen mij aan laten zitten terwijl ik achter haar zat op mijn knieën op het asfalt.
Nog iets anders gek. Halverwege de dag begon mijn hand toch zeer te doen! Helemaal dik en rood en heet. Ongeveer de plek waar ik ooit aan CTS ben geopereerd.

dinsdag 6 augustus 2019 om 16:28
Daar heb je echt goed opgetreden!suzyqfive schreef: ↑06-08-2019 16:00Kids vonden het indrukwekkend, Westerbork. Toch nog veel veranderd sinds de laatste keer dat ik er drie jaar terug met school voor het laatst was. De latrines zijn weg, er staat nu een barak op het terrein en ook een wagon en het huis van de kampkommandant staat in een glazen huis.
Al die mensen: nou, u bent zeker verpleegster! U reageert zo kordaat en duidelijk. Zit er blijkbaar nog in![]()
Ik wil ook graag eens naar Westerbork. Ik heb net de biografie over kampcommandant Gemmeker uit, ben nu benieuwd waar het zich allemaal afspeelde.

dinsdag 6 augustus 2019 om 18:57
Ik vind het zo bijzonder dat hij ‘maar’ tien jaar kreeg en er zelfs maar zo weinig zat dat ie in ‘51 alweer rondhuppelde. Welke heb je gelezen? Die van Ad van Liempt van dit jaar of van Lotte ... uit 2012. Die van Lotte heb ik gelezen. Zag net pas dat er nieuwe is van van Liempt. Ben daar wel benieuwd naar want dat is een goede onderzoeker.
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:00
Auschwitz wil ik nog een keer heen. Is veel indrukwekkender dan Westerbork hoor, in WB is veel minder te zien. Vooral heuvels van een halve meter hoog en 100x10m waar de barakken stonden. Mijn oudste twee zijn met school naar Theresienstadt geweest, twee jaar geleden.Kwebbeltje91 schreef: ↑06-08-2019 16:48Met school ooit eens naar Auschwitz geweest, en een paar jaar geleden naar theresienstad in Tsjechië geweest. Was ook heel erg indrukwekkend.
Succes bij de psycholoog Lientje![]()

dinsdag 6 augustus 2019 om 20:02

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:24
Die van Ad van Liempt.suzyqfive schreef: ↑06-08-2019 18:57Ik vind het zo bijzonder dat hij ‘maar’ tien jaar kreeg en er zelfs maar zo weinig zat dat ie in ‘51 alweer rondhuppelde. Welke heb je gelezen? Die van Ad van Liempt van dit jaar of van Lotte ... uit 2012. Die van Lotte heb ik gelezen. Zag net pas dat er nieuwe is van van Liempt. Ben daar wel benieuwd naar want dat is een goede onderzoeker.