Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
woensdag 7 augustus 2019 om 22:38
Lientje, het zou ook veel te veel zijn om alles aan te pakken nu. Ik denk dat jullie wijs hebben gekozen want dit is iets waar je nu iets aan hebt en waar je mee vooruit kan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 7 augustus 2019 om 22:58
Lientje: goed dat je aan de slag gaat met jezelf! Heel veel succes!
Voor iedereen die het moeilijk heeft:
Hier gaat het ook niet zo best.
Ik heb trouwens twee gerbils te logeren waarvan er eentje zijn achterpootje gebroken heeft (niet bij mij hoor). Nu is het de bedoeling dat ik twee maal daags, met een minipipetje, een pietsje pijnstilling geef. Dat klinkt makkelijker dan het is, arm beestje.
Voor iedereen die het moeilijk heeft:

Ik heb trouwens twee gerbils te logeren waarvan er eentje zijn achterpootje gebroken heeft (niet bij mij hoor). Nu is het de bedoeling dat ik twee maal daags, met een minipipetje, een pietsje pijnstilling geef. Dat klinkt makkelijker dan het is, arm beestje.
woensdag 7 augustus 2019 om 23:33
Dit dachten wij ook. Ik heb het echt al 4x gevraagd en elke keer zeggen ze, nee. Dwangvoeren en daarnaast moeten ze gaan eten. Denk dan ook, mijn konijn eet nooit zoveel.
Omdat ze al ziek was voor operatie moesten we al dwangvoeren, want ze at niks. En tijdens de operatie zagen ze stukken lege darm, dus kregen mee, echt nog meer te dwangvoeren.
Opzich is ze de groente nu ook naast het dwangvoer gaan eten.
Ik vind het ook heel onlogisch. Maar krijg steeds dit dus te horen. Ze krijgt ook wel druppels waardoor het iets sneller door de darmen gaat. Misschien is het daarom. Dat het eten er sneller doorgaat en dus brokjes er naast kunnen. Durf het na 4x vragen eigenlijk niet nog een keer te vragen.
woensdag 7 augustus 2019 om 23:35

woensdag 7 augustus 2019 om 23:38
Beestjes en dwangmedicatie in hun bek.cesium24 schreef: ↑07-08-2019 22:58Lientje: goed dat je aan de slag gaat met jezelf! Heel veel succes!
Voor iedereen die het moeilijk heeft:![]()

Succes in ieder geval!
Ik heb morgen weer dagbesteding. Ik heb er zin in maar ben ook nerveus. Omdat ik best langer zou willen blijven maar ik merk dat ik controledwang heb. Dat ik me psychisch voor wil kunnen bereiden op waarvoor. Terwijl ik vorige week op de dag zelf geappt werd of ik 1 uur eerder kon komen en dat ging prima. En ze hebben alleen al twee puzzels liggen waar je zo twee uur aan kan gaan zitten. Iedere keer als ik sta te wachten word ik er naar toe getrokken. Eigenlijk moet ik gewoon stoppen met nadenken. Ik vind het echt ongelofelijk hoeveel pillen je in een mens kan stoppen en dat die radartjes nog over uren kunnen draaien. Ik lig me nu helemaal kapot te zweten. Daar erger ik me ook steeds meer aan. Dat ik me helemaal de pleuris zweet. Dan heb ik een zweet snor. En de druppels op mijn kin. Op het feestje zaterdag kreeg ik speciaal een ventilator op mijn kop gericht.
woensdag 7 augustus 2019 om 23:38
Dankje, dat is ook zo. Op mijn leven heeft het nu een enorme impact. Het neemt zeker wel 80% van mijn tijd in.. Ook het onzekere is niks van mij. Ze kunnen niet zeggen, binnen zoveel dagen is het klaar. Gelukkig helpt mijn familie. Ben ze er erg dankbaar voor.suzyqfive schreef: ↑07-08-2019 22:35Nou ja, geen wereldproblemen... Ze is toch een onderdeel van je gezinnetje, van je thuis. Natuurlijk mag je dat erg vinden. Op ellende of verdriet zit geen schaal van wie het het ergst heeft. Voor jou is het erg en verdrietig en dat is genoeg, daar kan niemand anders over oordelen.

donderdag 8 augustus 2019 om 02:49
YellowLemon schreef: ↑08-08-2019 00:20Ik open mijn mail net. Ze hebben longkanker gevonden bij mijn opa. Ik kan hier niet mee dealen.

Ik hoop dat je ondanks dit nieuws een paar uur slaapt. Sterkte

donderdag 8 augustus 2019 om 05:24
Haaai dochterFem20101307 schreef: ↑07-08-2019 22:08Hoi Nartjie!
Wat super lief dat u naar me vraagt! Het gaat een stuk beter! Ik slaap weer best goed en dat scheelt natuurlijk al heel veel. Ik begin ook steeds minder pijn te krijgen, maar wat pijn is natuurlijk nog wel aanwezig. Daarnaast heb ik nog steeds redelijk vaak hoofdpijn en de artsen en ik hoopten dat deze operatie mijn voorheen constant aanwezige hoofdpijn kon wegnemen, maar daar merk ik dus helaas nog weinig van. Overdag kan ik weer steeds meer mijn 'oude leventje' oppakken waar ik echt heel erg van geniet! 'S avonds ben ik daarentegen wel echt vroeg uitgeput, maarja het kan niet meteen perfect gaan! Het is allemaal wel te doen hoor, al ben ik soms wel wat ongeduldig qua wat betreft dat ik bijvoorbeeld nog niet naar feestjes kan en kan sporten,maar dat is vergeleken met hoe het anderhalve week geleden ging natuurlijk nogal verwaarloosbaar
. Nogmaals super bedankt voor de belangstelling, maakt me blij
![]()
Groetjes,
Fem!

Welkom in de echte wereld!
Bij jou is het gelukkig maar tijdelijk, voor ons is dat helaas de dagelijkse realiteit de rest van ons leven.
Niet leuk he ?
Leert je relativeren.
Groetjes van je liefdevolle maar snoeiharde moeder.

lientje69 wijzigde dit bericht op 08-08-2019 05:28
0.08% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 8 augustus 2019 om 05:33
Yellow
wat verdrietig.
Cesium , ook sterkte en succes met de gerbils. Moet dat medicijn nog lang?
Tut, dank voor je reactie. Ik hoop het ook.
Ik ben er de laatste tijd gewoon zomaar opeens klaar mee steeds voor deurmat te spelen. Of dat door de overgang komt, geen idee. Heb er jaren geen problemen mee gehad altijd overal ja op te zeggen en mezelf weg te cijferen. Ik was er gelukkig mee dat anderen blij waren, dat dat mezelf teveel kostte gaf niks.
Maar nu breekt het me op.

Ik ben er de laatste tijd gewoon zomaar opeens klaar mee steeds voor deurmat te spelen. Of dat door de overgang komt, geen idee. Heb er jaren geen problemen mee gehad altijd overal ja op te zeggen en mezelf weg te cijferen. Ik was er gelukkig mee dat anderen blij waren, dat dat mezelf teveel kostte gaf niks.

donderdag 8 augustus 2019 om 07:54
Heftig Yellow, sterkte 
Fijn dat het weer wat beter gaat Fem!
@Lientje, dat klinkt als een goed gesprek. Ik hoop dat het je gaat helpen.
@Kohaku, vervelend dat het langer duurt dan je eerst dacht.
Veel geschreven, dus voor iedereen gewoon even een
Ik ben een beetje nerveus voor morgen, de afspraak bij de neurologe. Man verwacht er weinig van, ik ben vooral benieuwd naar de mri beelden.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat man alleen op vakantie wil om te hobby'en. Ver weg ditmaal. En daar ben ik niet zo blij mee eigenlijk. Ik wil hem niet beperken maar het is niet dat ik zelf nou helemaal onafhankelijk ben van hem. Lastig dit.
Verder slecht geslapen, had last van mijn schouder. Ik heb daar geen last meer van de spieren, dus de fysio heeft zijn werk gedaan. Maar die TOS zit er nog wel degelijk en daarmee is de theorie van de fysio dus wel ontkracht. En als ik wakker lig omdat ik niet op mijn rechterschouder kan liggen word ik daar ook niet zo heel blij van.
Afijn, vroeg eruit want ik moet zo naar de pedicure. Verder een rustige dag, man is de hele dag op pad.

Ik ben een beetje nerveus voor morgen, de afspraak bij de neurologe. Man verwacht er weinig van, ik ben vooral benieuwd naar de mri beelden.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat man alleen op vakantie wil om te hobby'en. Ver weg ditmaal. En daar ben ik niet zo blij mee eigenlijk. Ik wil hem niet beperken maar het is niet dat ik zelf nou helemaal onafhankelijk ben van hem. Lastig dit.
Verder slecht geslapen, had last van mijn schouder. Ik heb daar geen last meer van de spieren, dus de fysio heeft zijn werk gedaan. Maar die TOS zit er nog wel degelijk en daarmee is de theorie van de fysio dus wel ontkracht. En als ik wakker lig omdat ik niet op mijn rechterschouder kan liggen word ik daar ook niet zo heel blij van.
Afijn, vroeg eruit want ik moet zo naar de pedicure. Verder een rustige dag, man is de hele dag op pad.
donderdag 8 augustus 2019 om 08:30
lientje69 schreef: ↑07-08-2019 20:08Nou ja, dat zei zij ook idd.
Dat ik nu eenmaal heel veel( nare) dingen heb meegemaakt. En dat de emmer op een gegeven moment vol zit.
Dat het dus niet de overgang hoeft te zijn, sterker nog, zij denkt dat het alles te samen is van al die jaren. En dat de hormoonschommelingen net dat laatste kleine druppeltje is geweest .
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen, inderdaad.
Later is nu
donderdag 8 augustus 2019 om 08:35
YellowLemon schreef: ↑08-08-2019 00:20Ik open mijn mail net. Ze hebben longkanker gevonden bij mijn opa. Ik kan hier niet mee dealen.
Oh wat vervelend!
Sterkte

En wat irritant ook, dat zweten. Kan me voorstellen dat je daar last van hebt.
Later is nu
donderdag 8 augustus 2019 om 08:39
En goedemorgen
Sterkte Lise.
Trekt je man er meer alleen op uit, nu jij beperkter bent? Of ging het altijd al zo en heb je er nu meer 'last' van? Kan me beide voorstellen.
Sterkte ook Cesium
Een gerbil met een gebroken pootje en dan pijnstilling geven. Klinkt heel bijzonder, maar wij hadden vroeger een parkiet met een ontsteking in de hersenen. Die hebben we ook met pipetjes zitten voeren
Ik heb in eens sinds vanmorgen toen ik op m'n werk kwam pijn tussen achillespees en kuit. Aan de 'goede' kant, zeg maar. Krijg wel weer een 'jahoor, heb ík weer' idee. Met de andere kant leek het net zo goed te gaan.

Sterkte Lise.
Trekt je man er meer alleen op uit, nu jij beperkter bent? Of ging het altijd al zo en heb je er nu meer 'last' van? Kan me beide voorstellen.

Sterkte ook Cesium
Een gerbil met een gebroken pootje en dan pijnstilling geven. Klinkt heel bijzonder, maar wij hadden vroeger een parkiet met een ontsteking in de hersenen. Die hebben we ook met pipetjes zitten voeren

Ik heb in eens sinds vanmorgen toen ik op m'n werk kwam pijn tussen achillespees en kuit. Aan de 'goede' kant, zeg maar. Krijg wel weer een 'jahoor, heb ík weer' idee. Met de andere kant leek het net zo goed te gaan.
Later is nu

donderdag 8 augustus 2019 om 09:08
@Dreamer, hij ging wel vaker alleen een paar dagen weg. Meestal naar of met een vriend. Altijd redelijk dichtbij en nooit lang. Maar nu we samen minder op vakantie kunnen, vindt hij blijkbaar dat hij dan alsnog wel weg kan.
Wat Lientje vanochtend om half zes schreef triggerde mij ook wel moet ik zeggen.
Wat Lientje vanochtend om half zes schreef triggerde mij ook wel moet ik zeggen.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:11
SterkteYellowLemon schreef: ↑08-08-2019 00:20Ik open mijn mail net. Ze hebben longkanker gevonden bij mijn opa. Ik kan hier niet mee dealen.

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:16
Het druppeltje dat de emmer doet overlopen dus... slechter slapen etc. Schiet mij ineens door het hoofd hoor maar omdat je geen hormonen mag gebruiken, kunnen ze in jouw geval dan niet gewoon je eierstokken verwijderen? Dan ben je er in een klap vanaf. Ze zijn er geen fan van natuurlijk en het heeft ook andere nadelen maar dat floept zo even door mijn hoofd.lientje69 schreef: ↑08-08-2019 05:33Yellowwat verdrietig.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:17
Wat doet ie voor hobby eigenlijk?lise1985 schreef: ↑08-08-2019 07:54Heftig Yellow, sterkte

donderdag 8 augustus 2019 om 09:25
Gisteren naar een pannenkoekenhuisje geweest. Op de terugweg kreeg mijn vriend allemaal lampjes in zijn auto en in een dorpje kwam zijn auto helemaal stil te staan en deed helemaal niets meer. Gelukkig hebben we dezelfde auto dus twee stoelen uit zijn auto in mijn auto gezet en kon ik met de zes kinderen naar het vakantiehuisje rijden.
Gelukkig kwam hij ook al na 20min. De ANWB had hem snel op weg geholpen maar waarschijnlijk is de dynamo stuk.
Met een beetje geluk kan ie vrijdag nog naar huis rijden maar houdt het dan ook op. Oei oei...
Vandaag alweer de laatste dag. Morgen naar huis. Dan gaan mijn kids meteen door naar hun vader van alwaar ze meteen met hem vertrekken op vakantie naar NB.
Gelukkig kwam hij ook al na 20min. De ANWB had hem snel op weg geholpen maar waarschijnlijk is de dynamo stuk.
Met een beetje geluk kan ie vrijdag nog naar huis rijden maar houdt het dan ook op. Oei oei...
Vandaag alweer de laatste dag. Morgen naar huis. Dan gaan mijn kids meteen door naar hun vader van alwaar ze meteen met hem vertrekken op vakantie naar NB.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:38
Mijn huisarts gelooft niet in de overgang als klacht. Moet je gewoon uitzitten. En voor zoiets heb je toch echt een verwijzing nodig. Nog afgezien van het feit dat het een stevige ingreep is , en ik gebruik natuurlijk bloeddrukverlagers en bloedverdunners. Weet niet of dat allemaal zo verstandig issuzyqfive schreef: ↑08-08-2019 09:16Het druppeltje dat de emmer doet overlopen dus... slechter slapen etc. Schiet mij ineens door het hoofd hoor maar omdat je geen hormonen mag gebruiken, kunnen ze in jouw geval dan niet gewoon je eierstokken verwijderen? Dan ben je er in een klap vanaf. Ze zijn er geen fan van natuurlijk en het heeft ook andere nadelen maar dat floept zo even door mijn hoofd.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:44
Zo weer op pad naar het ziekenhuis
Als ik dochter haar bed uit kan krijgen. Ben al om kwart over 8 begonnen met roepen en we moeten vijf over 10 weg.
Het begint weer een echte puber te worden. Ben ik toch niet blij mee want zodirect gaat ze natuurlijk weer steeds later slapen en ik ben als de dood dat dat nachtbraken weer terug komt
Als ik dochter haar bed uit kan krijgen. Ben al om kwart over 8 begonnen met roepen en we moeten vijf over 10 weg.
Het begint weer een echte puber te worden. Ben ik toch niet blij mee want zodirect gaat ze natuurlijk weer steeds later slapen en ik ben als de dood dat dat nachtbraken weer terug komt