Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

woensdag 7 augustus 2019 om 13:45
Uuuh ik ga er gewoon vanuit dat ik aan het hypochonderen ben. Ik heb nog steeds pijn op mijn borst maar zie mijn hart ook bonzen in dat stukje nek/hals tussen je sleutelbeenderen.
En ik heb gister gebeld naar de huisarts en toen waren er 6 wachtende voor me. Hadk geen zin in. Toen dacht ik er weer aan maar was het telefonisch spreekuur. En nu denk ik er dus weer aan maar het is weer telefonisch spreekuur.
Kohaku, wat een aparte nacht. Laat je weten hoe de afspraak ging?
En ik heb gister gebeld naar de huisarts en toen waren er 6 wachtende voor me. Hadk geen zin in. Toen dacht ik er weer aan maar was het telefonisch spreekuur. En nu denk ik er dus weer aan maar het is weer telefonisch spreekuur.

Kohaku, wat een aparte nacht. Laat je weten hoe de afspraak ging?

woensdag 7 augustus 2019 om 13:45
Bij mij ging gesprek redelijk. We wachten nog even af met verdere medicatie tot spver terug is van vakantie. En als ik besluit voor medicatie dan krijg ik Escitalopram ipv Citalopram.
Ze vond me nu minder gespannen dan de vorige keer, ik zei dat kwam omdat er tijdens het wachten een groepje patiënten waren die nogal erg luidruchtig en aanwezig waren, ze zaten/stonden ook dicht in mijn personelijke space. Ik kon niet weg. En ik vertelde haar van vorig week dat er een patiënt was die qua uiterlijk en huidskleur veel op mijn verkrachter leek en dat ik toen naar beneden ben gegaan en spver toen had geappt met ik zit beneden als je mij zoekt. En ik vervolgde dat als ik hetzelfde weer heb als ik gesprek heb met jou dan kan ik jou niet appen. Ze zei, mocht het weer voorkomen, gewoon naar beneden gaan, naar de receptionisten, daar het uitleggen en vragen of zij mij even een belletje willen doen en dan kom ik je gewoon ophalen beneden. Dat stelde wel gerust.
Ik had officieel 15 aug een afspraak met vervangster van spver. Maar die had ik afgezet, vorige week nog over gehad met spver, laat die afspraak gewoon doorgaan, ik zal haar mailen dat zij jou volgende week(deze week dus) mij zou appen om te zeggen dat afspraak door gaat. Maar ik had geen appje ontvangen, dus ik bellen vanochtend, ja zij (de vervangster) is deze week nog met vakantie. Afspraak gaat nu dus wel door. Is nu aangepast.
Ze vond me nu minder gespannen dan de vorige keer, ik zei dat kwam omdat er tijdens het wachten een groepje patiënten waren die nogal erg luidruchtig en aanwezig waren, ze zaten/stonden ook dicht in mijn personelijke space. Ik kon niet weg. En ik vertelde haar van vorig week dat er een patiënt was die qua uiterlijk en huidskleur veel op mijn verkrachter leek en dat ik toen naar beneden ben gegaan en spver toen had geappt met ik zit beneden als je mij zoekt. En ik vervolgde dat als ik hetzelfde weer heb als ik gesprek heb met jou dan kan ik jou niet appen. Ze zei, mocht het weer voorkomen, gewoon naar beneden gaan, naar de receptionisten, daar het uitleggen en vragen of zij mij even een belletje willen doen en dan kom ik je gewoon ophalen beneden. Dat stelde wel gerust.
Ik had officieel 15 aug een afspraak met vervangster van spver. Maar die had ik afgezet, vorige week nog over gehad met spver, laat die afspraak gewoon doorgaan, ik zal haar mailen dat zij jou volgende week(deze week dus) mij zou appen om te zeggen dat afspraak door gaat. Maar ik had geen appje ontvangen, dus ik bellen vanochtend, ja zij (de vervangster) is deze week nog met vakantie. Afspraak gaat nu dus wel door. Is nu aangepast.
woensdag 7 augustus 2019 om 13:47
Gesprek ging goed, blijkt wel dat het de 21e al begint, ipv in September pas.
En dat het 16 weken is ipv 10, wat mijn oude spv-er verkeerd had doorgegeven en daar ben ik echt niet blij mee. Maar goed.
En dat het 16 weken is ipv 10, wat mijn oude spv-er verkeerd had doorgegeven en daar ben ik echt niet blij mee. Maar goed.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
woensdag 7 augustus 2019 om 14:43
Oh wat bizar lijkt me dat!
En wat goed dat op tijd opstaan dan (toch) lukt!
Later is nu
woensdag 7 augustus 2019 om 17:31
Pff, net mijn moeder aan de telefoon gehad. Overburen van mijn ouders zijn vorige week verhuisd. Man is depressief, heeft parkinson en leukemie en ligt in het ziekenhuis nu. Het zijn net mijn 3e paar opa en oma, vind het echt heel erg.
Ze moesten uitgaan van het ergste, maar arts dacht dat hij afgelopen nacht niet door zou komen, wat wel is gebeurt en antibiotica slaat een beetje aan.
Ze moesten uitgaan van het ergste, maar arts dacht dat hij afgelopen nacht niet door zou komen, wat wel is gebeurt en antibiotica slaat een beetje aan.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
woensdag 7 augustus 2019 om 19:27
Jong. Errug jong.

Kon mijn dochter zijn.
Dat vind ik wel wat lastig. Maar ze dacht dat ze er wel wat mee konden daar en dat ik aan het juiste adres ben.
Ik schijn op lichte depressiviteit te scoren. Ach. Wie niet. Ik ben dus nog niet zwaar depressief maar zat qua score onderin de rode zone. Of nét boven de goede groene zone.
Valt op zich wel mee dus ( duh, ik heb nooit beweerd dat ik een psycholoog nodig had, ik vond zelf de POH voldoende)
Ik ga cognitieve gedragstherapie krijgen.
Mijn leerdoel: voor mezelf leren/ durven opkomen zonder in een conflictsituatie terecht te komen.
Dat zal voor mij denk ik stressverminderend werken. Ik denk nog steeds dat de overgang het grootste probleem is. Maar daar kunnen ze niks mee.
Het verleden laten we rusten op mijn verzoek. Tenzij er ergens naar bovenkomt dat het nodig is daarover te spreken.
Ik heb sowieso een trauma uit mijn jeugd . Dat wist ik allang natuurlijk. Maar daar hoef ik niks mee te doen als ik dat niet wil.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

woensdag 7 augustus 2019 om 20:08
Nou ja, dat zei zij ook idd.
Dat ik nu eenmaal heel veel( nare) dingen heb meegemaakt. En dat de emmer op een gegeven moment vol zit.
Dat het dus niet de overgang hoeft te zijn, sterker nog, zij denkt dat het alles te samen is van al die jaren. En dat de hormoonschommelingen net dat laatste kleine druppeltje is geweest .

woensdag 7 augustus 2019 om 20:45

woensdag 7 augustus 2019 om 21:25
Fijn dat de gesprekken positief waren.
Balen dat de vorige spver verkeerde info heeft gegeven kohaku. Daar zou ik enorm van balen.
Zucht. Hier nog steeds een ziek konijn. Ze eet wel weer groente, en is ook sterker en poept goed. Alleen eet ze nog steeds geen brokjes of snoepjes. Ook haar favoriete niet, waar ze normaal gesproken helemaal wild van werd
En hooi ook niet ook geen lekker kruidenhooi.
Dus nog steeds dwangvoeren naast de groente. Ene moment hoop andere down. Het kost ook bakken energie, maar je kunt ook moeilijk zeggen, ga maar dood.
Na 10 dagen wordt de wond gecontroleerd (van operatie) dus misschien nog even volhouden.
Tussendoor ook nog voor mezelf zorgen.
Natuurlijk vergeleken bij sommige problemen geen wereld probleem. Maar wel erg vervelend. Je kan moeilijk niet voor je huisdier zorgen
Ik heb er zoveel plezier en liefde van gekregen, 't was altijd zo'n snoezig vrolijk konijn.
Balen dat de vorige spver verkeerde info heeft gegeven kohaku. Daar zou ik enorm van balen.
Zucht. Hier nog steeds een ziek konijn. Ze eet wel weer groente, en is ook sterker en poept goed. Alleen eet ze nog steeds geen brokjes of snoepjes. Ook haar favoriete niet, waar ze normaal gesproken helemaal wild van werd

Dus nog steeds dwangvoeren naast de groente. Ene moment hoop andere down. Het kost ook bakken energie, maar je kunt ook moeilijk zeggen, ga maar dood.
Na 10 dagen wordt de wond gecontroleerd (van operatie) dus misschien nog even volhouden.
Natuurlijk vergeleken bij sommige problemen geen wereld probleem. Maar wel erg vervelend. Je kan moeilijk niet voor je huisdier zorgen

Ik heb er zoveel plezier en liefde van gekregen, 't was altijd zo'n snoezig vrolijk konijn.

woensdag 7 augustus 2019 om 22:03
Wat naar nartjie. En slechte timing dan idd die vakantie van de spv-er

woensdag 7 augustus 2019 om 22:05
woensdag 7 augustus 2019 om 22:08
Hoi Nartjie!
Wat super lief dat u naar me vraagt
! Het gaat een stuk beter! Ik slaap weer best goed en dat scheelt natuurlijk al heel veel. Ik begin ook steeds minder pijn te krijgen, maar wat pijn is natuurlijk nog wel aanwezig. Daarnaast heb ik nog steeds redelijk vaak hoofdpijn en de artsen en ik hoopten dat deze operatie mijn voorheen constant aanwezige hoofdpijn kon wegnemen, maar daar merk ik dus helaas nog weinig van. Overdag kan ik weer steeds meer mijn 'oude leventje' oppakken waar ik echt heel erg van geniet! 'S avonds ben ik daarentegen wel echt vroeg uitgeput, maarja het kan niet meteen perfect gaan! Het is allemaal wel te doen hoor, al ben ik soms wel wat ongeduldig qua wat betreft dat ik bijvoorbeeld nog niet naar feestjes kan en kan sporten, maar dat is vergeleken met hoe het anderhalve week geleden ging natuurlijk nogal verwaarloosbaar
. Nogmaals super bedankt voor de belangstelling, maakt me blij
Groetjes,
Fem!
Wat super lief dat u naar me vraagt

Groetjes,
Fem!

woensdag 7 augustus 2019 om 22:25

woensdag 7 augustus 2019 om 22:33
Is dat dan psychische pijn of door de weersomstandigheden?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 7 augustus 2019 om 22:35
Nou ja, geen wereldproblemen... Ze is toch een onderdeel van je gezinnetje, van je thuis. Natuurlijk mag je dat erg vinden. Op ellende of verdriet zit geen schaal van wie het het ergst heeft. Voor jou is het erg en verdrietig en dat is genoeg, daar kan niemand anders over oordelen.Gele_Suikerspin schreef: ↑07-08-2019 21:25Fijn dat de gesprekken positief waren.
Zucht. Hier nog steeds een ziek konijn. Ze eet wel weer groente, en is ook sterker en poept goed. Alleen eet ze nog steeds geen brokjes of snoepjes. Ook haar favoriete niet, waar ze normaal gesproken helemaal wild van werdEn hooi ook niet ook geen lekker kruidenhooi.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.