Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
eennieuwbegin schreef:
12-08-2019 11:22
O wat balen Lise, ik snap dat soms ook niet van artsen.

Spannend suzy. Denk dat het heel normaal is om er tegenop te zien. Het is ook best wat.

Ik reageer even algemeen.
De huisarts wil geen verder onderzoek doen. Wil me ook niet meer doorsturen. De hoge waardes zijn volgens haar persoonsgebonden en de een heeft nou eenmaal hogere dan de ander.
Dus haar voorstel was een lage dosis amitriptyline tegen de pijn. En dan evt over een tijdje een revalidatietraject.
Heb net 3 weken de diagnose, maar vooruit.
Ik leg het even naast me neer, en ga er even over nadenken allemaal.

Reumatoloog heb ik ook niet meer gezien of gesproken. Ik ga nu een afspraak maken met de reumaverpleegkundige. Misschien dat ik daar nog wat mee kan. Heb het gevoel totaal niet gehoord te worden. Ze schuiven alles op de fibro af. En misschien is het ook de fibro, ik weet het niet hoor. Maar het voelt heel naar zo.

Op zich is het niet raar hoor, om een revalidatietraject aangereikt te krijgen, wanneer je net de diagnose fibro hebt. Aan de andere kant is het ook niet raar om daar niet gelijk wat mee te doen, maar als je merkt dat je toch vastloopt, kun je het alsnog oppakken. :redrose:
Later is nu
YellowLemon schreef:
12-08-2019 11:42
Volgens mij kan de reumaverpleegkundige je ook nog teruf naar de reumatoloog sturen maar pin me er niet op vast. Het is even geleden.
Dat was ook mijn gedachte ja.
Ondertussen stond ik vanmorgen op met enigszins hoofdpijn. Inmiddels is het knallende hoofdpijn. Heb al 10 euro m'n neus ingespoten (echt, het helpt niet dat ik weet hoe duur dat spul is) maar dat lijkt niet te helpen. En met dat al probeer ik een brief te fabriceren. Concentratie is ongeveer 0, dus dat gaat hartstikke goed! :nope:
Later is nu
Dreamer, een nieuwe meelezer denkt als ze dit leest dat er heel iets anders jouw neus in gaat :-D

Maar wat vervelend voor je :hug:

Lientje, we blijven nog maar een paar dagen hier. Vanaf volgende week weer rust in de tent en kans om bij te komen. Man en ik zijn het er over eens dat dit een eenmalige actie was. Doen we niet meer :nooo:

Hier ook even geen ruimte in mijn hoofd om te reageren op alle verhalen van de anderen. Ik lees het wel en hou het bij een :hug: voor iedereen.
Sterkte Dreamer :hug:

En Doro ook :hug:
lise1985 schreef:
12-08-2019 11:46
Dat was ook mijn gedachte ja.
Klopt, ja. Ik heb zowel contact met de reumaverpleegkundige als met mijn reumatoloog, trouwens.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Haha doro idd ;-D

Ach Dreamer wat rot zoveel pijn :( helpt even liggen? Of je ogen dicht doen? Of is 't te hardnekkig?

Afspraak reumaverpleegkundige staat voor eind september. Ben benieuwd.
Voor nu even los proberen te laten.
YellowLemon schreef:
12-08-2019 10:53
Suzy, ik weet dat het niet zo lekker ruikt, maar misschien kun je tijdelijk een extra bak in je slaapkamer wegzetten? Als dat blijkt te helpen zou ik hem na een tijdje verplaatsen.

Altijd als ik rechtop zit voor een tijdje, in de bus bijvoorbeeld, gaat mijn linkervoet slapen. Het begint irritant te worden. Ik heb sowieso een waslijst voor de huisarts maar ik heb teveel aversie om te gaan.

Mijn maatschappelijk werkster heeft afgezegd want haar vliegtuig vloog gister niet. Zal wel te hard gewaaid hebben.

Ik kwam net een artikel tegen over adviezen voor de GGZ. Nou het stoom komt uit mijn oren. Chatbots voor de patiënten, psychische ondersteuning voor het personeel, en betere begeleiding voor werk voor de patiënten. Was deze, worden ze een UWV 2.0 ofzo?

https://www.ggznieuws.nl/home/kpmg-door ... eranderen/

https://www.trouw.nl/zorg/het-moet-ande ... urce=email
We hebben normaliter de slaapkamerdeur dicht. Alleen eergisteren was ie nog open, geen idee waarom, en vanmorgen lagen we er nog in en dan komen ze wel eens buurten als de kinderen vergeten de kamerdeur dicht te doen ‘s ochtends.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
eennieuwbegin schreef:
12-08-2019 11:22
O wat balen Lise, ik snap dat soms ook niet van artsen.

Spannend suzy. Denk dat het heel normaal is om er tegenop te zien. Het is ook best wat.

Ik reageer even algemeen.
De huisarts wil geen verder onderzoek doen. Wil me ook niet meer doorsturen. De hoge waardes zijn volgens haar persoonsgebonden en de een heeft nou eenmaal hogere dan de ander.
Dus haar voorstel was een lage dosis amitriptyline tegen de pijn. En dan evt over een tijdje een revalidatietraject.
Heb net 3 weken de diagnose, maar vooruit.
Ik leg het even naast me neer, en ga er even over nadenken allemaal.

Reumatoloog heb ik ook niet meer gezien of gesproken. Ik ga nu een afspraak maken met de reumaverpleegkundige. Misschien dat ik daar nog wat mee kan. Heb het gevoel totaal niet gehoord te worden. Ze schuiven alles op de fibro af. En misschien is het ook de fibro, ik weet het niet hoor. Maar het voelt heel naar zo.
Leg anders nogmaals een terugbelverzoek bij de poli neer. Dan kan je met de reumatoloog even kortsluiten. Huisartsen hebben daar iha toch te weinig ervaring mee.
Amitriptyline heb ik zes jaar gebruikt en ben er sinds maart vanaf. Het helpt goed tegen pijn, dat zeker. Je slaapt er ook beter door maar je wordt er ook wat ‘doffer’ van en ‘wollig’ en ik weet niet hoe je in je gewicht zit maar veel mensen komen er van aan en het is moeilijk afvallen met ami. Als je goed in je gewicht zit let er dan even op dat je niet meer gaat eten dan je nu doet en dat je blijft bewegen of meer gaat bewegen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dreamer schreef:
12-08-2019 11:47
Ondertussen stond ik vanmorgen op met enigszins hoofdpijn. Inmiddels is het knallende hoofdpijn. Heb al 10 euro m'n neus ingespoten (echt, het helpt niet dat ik weet hoe duur dat spul is) maar dat lijkt niet te helpen. En met dat al probeer ik een brief te fabriceren. Concentratie is ongeveer 0, dus dat gaat hartstikke goed! :nope:
Ik zie dat dus voor me :rofl: dat je zit te sprayen en dat er i.p.v. druppeltjes muntjes van 1ct uitkomen. Vind je het gek dat je meer hoofdpijn hebt :bonk:
Yellow, een bak in de badkamer is evt nog wel optie, maar wil het even aankijken.
Sterkte allemaal vandaag. Ik doe een poging mijn huis eens goed uit te mesten. Dat lukt vrij aardig maar voel wel behoorlijk pijn opkomen nu helaas.

In de middag wil ik de vloer dweilen in kamer en keuken en de badkamer soppen. En dan nog eten koken. Verder hou ik het voor gezien.
Moet extra werken morgen en de werkkleding ook nog strijken maar dat doe ik morgenvroeg wel.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
suzyqfive schreef:
12-08-2019 13:03
Ik zie dat dus voor me :rofl: dat je zit te sprayen en dat er i.p.v. druppeltjes muntjes van 1ct uitkomen. Vind je het gek dat je meer hoofdpijn hebt :bonk:

Ik heb meer Doro's idee, moet ik zeggen. Dat idee had ik af en toe al, nu ik weet hoe duur het is helemaal :proud:
Misschien helpt het koper van de centen wel.

hoofdpijn is ietsje afgezakt.

Wat jammer dat de katten niet zo goed met elkaar kunnen. Hopelijk verbeterd dat nog. :cat:

Dweilen overslaan is zeker geen optie, Lientje?
Later is nu
Is wel een optie hoor Dreamer, masr dat doe ik al een week of zes :proud:
Bovendien is dat niet zoveel werk, 5 a 10 minuten. De badkamer gäat de meeste tijd en energie in zitten.

Nou, heb dochter naar vriendin gebracht, ik ga mijn poetsskills maar eens loslaten op de badkamer
suzyqfive schreef:
12-08-2019 13:00
Leg anders nogmaals een terugbelverzoek bij de poli neer. Dan kan je met de reumatoloog even kortsluiten. Huisartsen hebben daar iha toch te weinig ervaring mee.
Amitriptyline heb ik zes jaar gebruikt en ben er sinds maart vanaf. Het helpt goed tegen pijn, dat zeker. Je slaapt er ook beter door maar je wordt er ook wat ‘doffer’ van en ‘wollig’ en ik weet niet hoe je in je gewicht zit maar veel mensen komen er van aan en het is moeilijk afvallen met ami. Als je goed in je gewicht zit let er dan even op dat je niet meer gaat eten dan je nu doet en dat je blijft bewegen of meer gaat bewegen.
Ben bezig met afvallen onder begeleiding van diëtiste. Gaat allemaal al heel moeizaam dus daarom twijfel ik dus. Maar als het helpt tegen de pijn neig ik ernaar om het wel te doen. Thanks voor je ervaring!
Bij mij gaat afvallen ook helemaal niet. Gebruik ook amitryptilline. Maar ben liever dik dan dat ik veel pijn heb
Nou, ben er wel weer klaar mee hoor.
Kennen jullie de familie Knots nog?
Dat die opa tegen die oma zegt: Mens, wat ben je toch weer onhandig!
That's me. :proud:

Ik stond op een krukje in mijn douche die te soppen. Moest wat rekken voor het plafond en de bovenkant van de muur. Begin te wankelen en grijp mezelf vast aan de hendel van de douchekraan.
Afijn.
Ik heb dus met mijn kleren aan gedoucht....
En dan ook nog 10 seconden lang totáál verbijsterd staan te denken : waar komt dat water toch vandaan???
Duurde ff eer het muntje viel. :facepalm:
Wel fijn dat het geen warm water was dan, Lientje!
Gelukkig sop ik nooit terwijl ik op krukjes sta. Als ik er niet bij kan, is het vast niet vies :proud:
Later is nu
Dreamer schreef:
12-08-2019 15:09
Wel fijn dat het geen warm water was dan, Lientje!
Gelukkig sop ik nooit terwijl ik op krukjes sta. Als ik er niet bij kan, is het vast niet vies :proud:
Was het maar waar. Spinnenwebben en stof hoor!
En zo snel warmt mijn cv niet op.
Koud water is ook best schrikken hoor, warm was misschien minder erg geweest.

Heb droge kleren aan maar heb het nu koud. :proud:
Ga mijn pantoffels en vest maar even opzoeken. :rofl:
Lientje, gelukkig heb je je niet bezeerd. Je had een lelijke val kunnen maken, en dan was je verder van huis. Niet meer doen dus, ik weet je bent eigenwijs, ben ik ook.
Jij spreekt mij altijd streng toe, nu doe ik het bij jou. Niet meer op een krukje staan in de douche.
lientje69 schreef:
12-08-2019 15:05
Nou, ben er wel weer klaar mee hoor.
Kennen jullie de familie Knots nog?
Dat die opa tegen die oma zegt: Mens, wat ben je toch weer onhandig!
That's me. :proud:

Ik stond op een krukje in mijn douche die te soppen. Moest wat rekken voor het plafond en de bovenkant van de muur. Begin te wankelen en grijp mezelf vast aan de hendel van de douchekraan.
Afijn.
Ik heb dus met mijn kleren aan gedoucht....
En dan ook nog 10 seconden lang totáál verbijsterd staan te denken : waar komt dat water toch vandaan???
Duurde ff eer het muntje viel. :facepalm:
:hihi:

Sorry, gelukkig heb je je niet bezeerd.
In de war met een ander Vergeetmenietje
Was maar een laag krukje gelukkig.
Heb ook zo'n klein trappetje maar die stond boven en ik had geen zin om die te pakken.
Nee, helemaal geen pijn gedaan hoor.
Was alleen echt verbaasd waar het water nou toch vandaan kwam :rofl:
Ik dacht , zó nat is mijn sopdoek toch niet?

Nouja, de badkamer is schoon in elk geval. Ga nu aan het avondeten beginnen. Pasta saus maken voor de fusili
Lientje :O :D
En nu goed luisteren naar Nartjie!
Moyrrie- schreef:
12-08-2019 15:37
Lientje :O :D
En nu goed luisteren naar Nartjie!
Doet Lientje toch niet😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven