Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
maandag 12 augustus 2019 om 09:13
Ja, die snap ik ook nog steeds niet. Weet niet of het de moeite daar nog verder mijn hoofd over te breken

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 12 augustus 2019 om 09:17
Toch denk ik dan: als je hoge ontstekingswaarden hebt: heb je dan niet gewone reuma i.p.v. fibro?eennieuwbegin schreef: ↑12-08-2019 08:43Lise succes bij de huisarts!
Nartjie wanneer heb jij je afspraak? Huilen van de pijn is toch wel een grens hoor.
Heb zelf ook vanmorgen een afspraak. Zou eigenlijk vorige week een belafspraak met de reumatoloog hebben. Ik netjes alles op papier gezet wat ik wilde vragen, en toen ik na een uur na tijd nog niet was gebeld ben ik zelf gaan bellen. "Nee mevrouw, het was geen belafspraak, het was een notitie voor de reumatoloog om de bloeduitslagen te bespreken." Eh die kan ik zelf ook inzien online. Onstekingswaarden weer ruim 3 keer zo hoog.
Ik was best boos en teleurgesteld toen ze zei verder niks eraan te willen doen.
Dus ik probeer het zo via de huisarts. Ook met pijnbestrijding. Kijken wat zij vindt en aanraadt. Omdat ik ook weer verder onderzoek wil hebben.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 12 augustus 2019 om 09:21
Inderdaad heel veel mooie metaforen in je droom en ook wel goed dat je aan het verwerken bent nu.
En verder: Kijk omhoog, naar de zon. Zoek niet naar een antwoord

Misschien daarom?

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 12 augustus 2019 om 09:26
Gatsie, nu vriend zijn oude kat terug heeft durft een van mijn katten niet meer op de bak. Nu waren ze al voornamelijk buiten voor hun behoeftes maar om ze wat beter aan elkaar te laten wennen zijn ze allemaal wat meer binnen. Nu heeft mijn kat van de week op ons dekbed gepoept. Een van de kinderen zag dat gelukkig dus kon het meteen weghalen en de boel in de was doen. Komt die kat net boven, mauwt bij de deur. Vriend doet deur open. Kat springt op bed en begint het dekbed voor te bereiden. Hij kon hem nog net oppakken maar helaas lag de drol wel in de gang. Pfff hier was ik al bang voor... maar ja, we konden dat beestje ook niet daar laten. De trimster was zich ook rot geschrokken. Zware verwaarlozing gewoon.
maandag 12 augustus 2019 om 09:27
Wat moet ie doen?

maandag 12 augustus 2019 om 09:55
Moge! Kon wederom niet echt slapen vannacht, dus weer met thee op de bank gezeten. Als ik naar mijn psychiater moet, ga ik daar toch weer wat over zeggen, want het begint me nogal op te breken.
Vanmiddag naar de bios (Lion King!) met mijn moeder, vanavond nog fysio. Druk druk dagje weer.
Vanmiddag naar de bios (Lion King!) met mijn moeder, vanavond nog fysio. Druk druk dagje weer.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

maandag 12 augustus 2019 om 10:02
maandag 12 augustus 2019 om 10:07
Veel plezier! Ik lig bij de eerste scène al te janken dus als je daar gevoelig voor bent: zakdoekjes meeKohaku schreef: ↑12-08-2019 09:55Moge! Kon wederom niet echt slapen vannacht, dus weer met thee op de bank gezeten. Als ik naar mijn psychiater moet, ga ik daar toch weer wat over zeggen, want het begint me nogal op te breken.

maandag 12 augustus 2019 om 10:10
Morgen begint mijn revalidatietraject officieel. De eerste groepsbijeenkomst dus vandaag maar even rustig aan doen.
Ik keek er eerst wel naar uit maar zie er nu toch tegenop. Ben bekaf en alweer een paar dagen flink hoofdpijn. En heb eerlijk gezegd niet zoveel zin in verhalen van anderen. Normaal geen problemen mee hoor maar mijn hoofd zit al vol ofzo.
Ik keek er eerst wel naar uit maar zie er nu toch tegenop. Ben bekaf en alweer een paar dagen flink hoofdpijn. En heb eerlijk gezegd niet zoveel zin in verhalen van anderen. Normaal geen problemen mee hoor maar mijn hoofd zit al vol ofzo.

maandag 12 augustus 2019 om 10:53
Suzy, ik weet dat het niet zo lekker ruikt, maar misschien kun je tijdelijk een extra bak in je slaapkamer wegzetten? Als dat blijkt te helpen zou ik hem na een tijdje verplaatsen.
Altijd als ik rechtop zit voor een tijdje, in de bus bijvoorbeeld, gaat mijn linkervoet slapen. Het begint irritant te worden. Ik heb sowieso een waslijst voor de huisarts maar ik heb teveel aversie om te gaan.
Mijn maatschappelijk werkster heeft afgezegd want haar vliegtuig vloog gister niet. Zal wel te hard gewaaid hebben.
Ik kwam net een artikel tegen over adviezen voor de GGZ. Nou het stoom komt uit mijn oren. Chatbots voor de patiënten, psychische ondersteuning voor het personeel, en betere begeleiding voor werk voor de patiënten. Was deze, worden ze een UWV 2.0 ofzo?
https://www.ggznieuws.nl/home/kpmg-door ... eranderen/
https://www.trouw.nl/zorg/het-moet-ande ... urce=email
Altijd als ik rechtop zit voor een tijdje, in de bus bijvoorbeeld, gaat mijn linkervoet slapen. Het begint irritant te worden. Ik heb sowieso een waslijst voor de huisarts maar ik heb teveel aversie om te gaan.
Mijn maatschappelijk werkster heeft afgezegd want haar vliegtuig vloog gister niet. Zal wel te hard gewaaid hebben.
Ik kwam net een artikel tegen over adviezen voor de GGZ. Nou het stoom komt uit mijn oren. Chatbots voor de patiënten, psychische ondersteuning voor het personeel, en betere begeleiding voor werk voor de patiënten. Was deze, worden ze een UWV 2.0 ofzo?
https://www.ggznieuws.nl/home/kpmg-door ... eranderen/
https://www.trouw.nl/zorg/het-moet-ande ... urce=email

maandag 12 augustus 2019 om 11:07
In plaats van een ingreep, waar de huisarts geen tijd voor had vandaag helaas, een relaas over problemen met de ambulance en een SEH waar hij een patiënt naar door moest sturen. Hij liep al behoorlijk uit daardoor en had dus geen tijd meer voor de ingreep.
Bij de assistente een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week, want hij had het deze week zo druk.
Kijk ik net in de app, had hij gewoon morgenochtend nog een half uur over
Afijn, even geduld hebben maar en even bij mijn oma langs geweest, die daar dan weer erg blij van werd.
Bij de assistente een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week, want hij had het deze week zo druk.
Kijk ik net in de app, had hij gewoon morgenochtend nog een half uur over

Afijn, even geduld hebben maar en even bij mijn oma langs geweest, die daar dan weer erg blij van werd.

maandag 12 augustus 2019 om 11:08
Spannend suzy. Ik ben benieuwd hoe het traject gaat verlopen.suzyqfive schreef: ↑12-08-2019 10:10Morgen begint mijn revalidatietraject officieel. De eerste groepsbijeenkomst dus vandaag maar even rustig aan doen.

maandag 12 augustus 2019 om 11:22
O wat balen Lise, ik snap dat soms ook niet van artsen.
Spannend suzy. Denk dat het heel normaal is om er tegenop te zien. Het is ook best wat.
Ik reageer even algemeen.
De huisarts wil geen verder onderzoek doen. Wil me ook niet meer doorsturen. De hoge waardes zijn volgens haar persoonsgebonden en de een heeft nou eenmaal hogere dan de ander.
Dus haar voorstel was een lage dosis amitriptyline tegen de pijn. En dan evt over een tijdje een revalidatietraject.
Heb net 3 weken de diagnose, maar vooruit.
Ik leg het even naast me neer, en ga er even over nadenken allemaal.
Reumatoloog heb ik ook niet meer gezien of gesproken. Ik ga nu een afspraak maken met de reumaverpleegkundige. Misschien dat ik daar nog wat mee kan. Heb het gevoel totaal niet gehoord te worden. Ze schuiven alles op de fibro af. En misschien is het ook de fibro, ik weet het niet hoor. Maar het voelt heel naar zo.
Spannend suzy. Denk dat het heel normaal is om er tegenop te zien. Het is ook best wat.
Ik reageer even algemeen.
De huisarts wil geen verder onderzoek doen. Wil me ook niet meer doorsturen. De hoge waardes zijn volgens haar persoonsgebonden en de een heeft nou eenmaal hogere dan de ander.
Dus haar voorstel was een lage dosis amitriptyline tegen de pijn. En dan evt over een tijdje een revalidatietraject.
Heb net 3 weken de diagnose, maar vooruit.
Ik leg het even naast me neer, en ga er even over nadenken allemaal.
Reumatoloog heb ik ook niet meer gezien of gesproken. Ik ga nu een afspraak maken met de reumaverpleegkundige. Misschien dat ik daar nog wat mee kan. Heb het gevoel totaal niet gehoord te worden. Ze schuiven alles op de fibro af. En misschien is het ook de fibro, ik weet het niet hoor. Maar het voelt heel naar zo.

maandag 12 augustus 2019 om 11:28
Wel vervelend dat je huisarts het zo tegenhoudt ENB.
Een revalidatietraject heeft misschien weer als voordeel dat daar ook weer andere dingen uit voortkomen die misschien ook weer leiden tot verder onderzoek, maar ik begrijp je frustratie wel. Reumaverpleegkundige lijkt me een goed idee. Daar kun je ook neerleggen dat je je niet gehoord voelt.
Een revalidatietraject heeft misschien weer als voordeel dat daar ook weer andere dingen uit voortkomen die misschien ook weer leiden tot verder onderzoek, maar ik begrijp je frustratie wel. Reumaverpleegkundige lijkt me een goed idee. Daar kun je ook neerleggen dat je je niet gehoord voelt.
maandag 12 augustus 2019 om 11:28

maandag 12 augustus 2019 om 11:42
Volgens mij kan de reumaverpleegkundige je ook nog teruf naar de reumatoloog sturen maar pin me er niet op vast. Het is even geleden.lise1985 schreef: ↑12-08-2019 11:28Wel vervelend dat je huisarts het zo tegenhoudt ENB.
Edit: als je je echt niet gehoord voelt kun je een doorverwijzing afdwingen naar de Sint Maartenskliniek in Nijmegen. Afhankelijk van waar je woont nogal gedoe, maar mijn ma heeft dat gedaan en is daarna naar een ander ziekenhuis gegaan en ook in behandeling gekomen bij een pijncentrum en dat heeft wel wat zaken aan het rollen gebracht. En nu distancieer ik me weer van mn ma.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 11:47
25.50% gewijzigd