Gezondheid alle pijlers

Winterhanden (?) Tips gezocht

16-11-2011 12:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen,

Mijn man begon gister over mijn handen.

Ik heb elke winter zulke droge handen dat de bovenkant 'scheurt'. En als dat dan zover is, kan ik er niks op smeren want bij alle crèmes die ik tot nu toe heb geprobeerd, zwellen mijn handen op, jeuken en branden gigantisch. Erg pijnlijk dus.

Ik ben dus blij dat hij er over begon want nu kan ik het voor zijn Wat zou hiervoor een goede crème zijn om in mijn tas te hebben en om ze dagelijks in te smeren? Is er iemand die dit ook heeft en het heeft weten te voorkomen? Of is er iemand die verstand heeft van bepaalde stoffen en dus weet welke ingrediënten ik moet voorkomen voor het geval mijn handen toch scheuren?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb hier ook altijd ontzettende last van! Van alles geprobeerd, van heel duur tot heel goedkoop. Wat bij mij enigszins werkt is handcreme met lgycerine. Ik heb nu altijd een tube 'Herbacin wuta kamille glycerine handcreme' in mijn tas. (moest ff googelen welke het ook al weer is, groene tube met zo'n kamillebloempje erop).
van kneipp, teunisbloem probleemhuid kuur

Verzorgd zeer droge, gevoelige huid.

Gewoon bij drogist te koop.. Voor mij ideaal..
En waar heb je die gekocht diedekind? En hoe vaak smeer je die erop?
Ik zweer bij glycerona.

Als ik kloofjes heb gaat er echinaforco op.

Je kan ook bij de apotheek informeren of ze daar wat hebben. Daar heb ik ook een goede creme voor de droge huid op mijn benen gekregen die in tegenstelling tot bodycremes wel goed en langdurig werkt.
Kneipp vind ik erg lekker altijd dus die ga ik ook halen Heb jij ook last van het (wat ik noem) 'winterhanden' probleem?
Maja ik heb bij de apotheek een soort dikke uierzalf gekregen maar deze was zo dik en vet dat ik steeds ruim 10 minuten niks kon doen. Vandaar dat ik iets anders zoek
Ik zweer bij zinkzalf. Voordat je naar bed gaat goed insmeren, dan kan het de hele nacht intrekken.

Overdag handcreme intensive care. Weet het merk niet meer.

Voor mijn (zeer) droge, jeukende, benen heb ik Lipikar Baume van La Roche Posay, bij de apotheek te koop. Helpt erg goed.
oeh, mijn partner heeft het ook een winter extreem erg gehad. Ik heb toen twee nachten zijn handen ingesmeerd met uierzalf en daarover stofhandschoentjes aangedaan. Daar is hij mee gaan slapen, al na de eerste nacht was het verschil enorm! Na deze twee nachten is hij overgegaan op handcreme (wat hij nooit smeerde, vandaar ook de kloven/scheuren/brand)

Voorkomen is beter dan genezen. Tube handcreme meegeven en een paar keer per dag een beetje creme smeren.
beetje mosterd, maar de apotheek vindt dus ook dat uierzalf goed helpt:). Misschien als het erg wordt heb je iets aan mijn tip.
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 16-11-2011 12:50
Reden: vindt met dt
% gewijzigd
Ik koop die van Herbacin gewoon bij de drogist. Trekt snel in (ben niet zo geduldig) en 's nachts een flinke laag.

maya, welke creme heb jij voor je benen? Ben nog steeds zoekende daarvoor!
Eucerin heeft ook herstellende handcreme. Misschien is dat fijner:

http://www.eucerin.com/nl/producten/1/

Ik heb de bverzachtende creme voor mijn benen. Als ik concequent smeer zouden zelfs de rode puntjes moeten verdwijnen. Ik heb alleen een hekel aan smeren
Komt het zwellen, jeuken en brandend gevoel nou de de crèmes?

Als je zonder die crèmes die klachten niet hebt, heb je alleen last van schrale handen.
Ik ga idd maar beginnen met 's nachts smeren. Winkelfanaat, wat bedoel je met stofhandschoentjes? Gewone handschoenen van stof?

Idd voorkomen is het toverwoord. Daarom ben ik ook zo blij dat hij er gister over begon.
Daydream klopt. Maar zonder crèmes scheurt het open, gaat bloeden en dat doet dus ook flink pijn. En het ziet er niet uit, dat ook.

Maar deze winter ga ik het voorkomen!
quote:chocolover schreef op 16 november 2011 @ 12:53:

Daydream klopt. Maar zonder crèmes scheurt het open, gaat bloeden en dat doet dus ook flink pijn. En het ziet er niet uit, dat ook.

Maar deze winter ga ik het voorkomen!Loop eens langs de apotheek en vraag naar iets tegen schrale handen en een gevoelige huid.
TO, die katoenen handschoenen koop je bij de apotheek.

Ik heb een lanette crème van de apotheek. En voor over dag gebruik ik een andere crème die goed intrekt.
Ik gebruik sinds de vorige winter als het koud is de producten van Avène. Als ik daar niet mee douche en insmeer, dan houd ik geen benen meer over. Die jeuken als een gek en ik krab het helemaal kapot. Dit verkopen ze bij Mediq apotheken.
Sudocrem lost ongeveer alle huidproblemen bij mij op.
Ah handschoentjes van de apotheek dus. Bedankt voor de tip!

Dames, ik weet genoeg denk ik. 's Nachts die vette crème met handschoentjes en overdag iets voor een droge huid. Gaat goed komen! (Hoop ik.. Meer smeren chooc, je kan het.. )
Bij mij worden mijn handen in de winter zelfs zó droog, dat ook de onderkant van mijn vingers schraal worden. Heel vervelend... Ik smeer dagelijks met Atrix (zit in een groen blikje) en dat werkt goed. Normaal zou ik nu al met kurkdroge handen rondlopen, maar op het moment heb ik nog steeds geen last.
Bij mij werkt het het beste om te voorkomen dat je handen uitdrogen. Dus voordat je naar bed gaat insmeren met een vette crème, bijv. Sudo, Babybillencrème van Weleda, Uiercrème, etc. zodat ze 's nachts goed kunnen herstellen.

Vervolgens overdag elke keer na het handen wassen (en zo nodig vaker) de handen alleen droog 'schudden' en vervolgens insmeren met Arganolie (gewoon een paar druppels). Daarbij wrijf ik alleen de handruggen tegen elkaar, zodat de binnenkant van mijn handen niet vet wordt (gebeurt dat wel, gewoon even afvegen aan een handdoek o.i.d.).

Arganolie kun je kopen bij de Tuinen (16 euri of zo) en bij sommige toko's (rond de 5 euri voor nagenoeg dezelfde hoeveelheid).
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ikzelf heb jarenlang last gehad van wintertenen. Heb van alles geprobeerd maar niets hielp. Totdat iemand mij vertelde dat ik mijn voeten in moest smeren met kamferspiritus. Heb twee flesjes gebruikt en sindsdien nooit geen wintertenen meer gehad. Kamferspiritus is te koop bij o.a. DA drogist.
Ik kom met een heel onsmakelijke oplossing.

Als je 's ochtends uit bed komt en naar het toilet moet om te plassen, plas dan over je handen heen. Even laten zitten en dan wassen, weet het klinkt vies maar als je goed wast ruikt niemand iets.

Ik heb jarenlang wintertenen gehad en bij mij hielp ook niks. Totdat ik een week voor mijn huwelijk, uit ellende, dit maar heb geprobeerd. En hosanna.....het hielp. Tot nu toe nog steeds geen last van mijn voeten. Baat het niet schaadt het niet.
Duvelke,

Klopt helemaal. Vroeger bij de padvinders leerden we al dat je de geirriteerde plekken van brandnetel of kwallenbeten ook kunt behandelen met urine.

Je kunt ook een zalf met ureum gebruiken voor hetzelfde resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven