Winterhanden (?) Tips gezocht
woensdag 16 november 2011 om 12:33
Goedemiddag allen,
Mijn man begon gister over mijn handen.
Ik heb elke winter zulke droge handen dat de bovenkant 'scheurt'. En als dat dan zover is, kan ik er niks op smeren want bij alle crèmes die ik tot nu toe heb geprobeerd, zwellen mijn handen op, jeuken en branden gigantisch. Erg pijnlijk dus.
Ik ben dus blij dat hij er over begon want nu kan ik het voor zijn Wat zou hiervoor een goede crème zijn om in mijn tas te hebben en om ze dagelijks in te smeren? Is er iemand die dit ook heeft en het heeft weten te voorkomen? Of is er iemand die verstand heeft van bepaalde stoffen en dus weet welke ingrediënten ik moet voorkomen voor het geval mijn handen toch scheuren?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn man begon gister over mijn handen.
Ik heb elke winter zulke droge handen dat de bovenkant 'scheurt'. En als dat dan zover is, kan ik er niks op smeren want bij alle crèmes die ik tot nu toe heb geprobeerd, zwellen mijn handen op, jeuken en branden gigantisch. Erg pijnlijk dus.
Ik ben dus blij dat hij er over begon want nu kan ik het voor zijn Wat zou hiervoor een goede crème zijn om in mijn tas te hebben en om ze dagelijks in te smeren? Is er iemand die dit ook heeft en het heeft weten te voorkomen? Of is er iemand die verstand heeft van bepaalde stoffen en dus weet welke ingrediënten ik moet voorkomen voor het geval mijn handen toch scheuren?
Alvast bedankt voor het meedenken!
woensdag 16 november 2011 om 12:39
Ik heb hier ook altijd ontzettende last van! Van alles geprobeerd, van heel duur tot heel goedkoop. Wat bij mij enigszins werkt is handcreme met lgycerine. Ik heb nu altijd een tube 'Herbacin wuta kamille glycerine handcreme' in mijn tas. (moest ff googelen welke het ook al weer is, groene tube met zo'n kamillebloempje erop).
woensdag 16 november 2011 om 12:42
woensdag 16 november 2011 om 12:47
woensdag 16 november 2011 om 12:48
oeh, mijn partner heeft het ook een winter extreem erg gehad. Ik heb toen twee nachten zijn handen ingesmeerd met uierzalf en daarover stofhandschoentjes aangedaan. Daar is hij mee gaan slapen, al na de eerste nacht was het verschil enorm! Na deze twee nachten is hij overgegaan op handcreme (wat hij nooit smeerde, vandaar ook de kloven/scheuren/brand)
Voorkomen is beter dan genezen. Tube handcreme meegeven en een paar keer per dag een beetje creme smeren.
Voorkomen is beter dan genezen. Tube handcreme meegeven en een paar keer per dag een beetje creme smeren.
woensdag 16 november 2011 om 12:51
Eucerin heeft ook herstellende handcreme. Misschien is dat fijner:
http://www.eucerin.com/nl/producten/1/
Ik heb de bverzachtende creme voor mijn benen. Als ik concequent smeer zouden zelfs de rode puntjes moeten verdwijnen. Ik heb alleen een hekel aan smeren
http://www.eucerin.com/nl/producten/1/
Ik heb de bverzachtende creme voor mijn benen. Als ik concequent smeer zouden zelfs de rode puntjes moeten verdwijnen. Ik heb alleen een hekel aan smeren
woensdag 16 november 2011 om 12:56
quote:chocolover schreef op 16 november 2011 @ 12:53:
Daydream klopt. Maar zonder crèmes scheurt het open, gaat bloeden en dat doet dus ook flink pijn. En het ziet er niet uit, dat ook.
Maar deze winter ga ik het voorkomen!Loop eens langs de apotheek en vraag naar iets tegen schrale handen en een gevoelige huid.
Daydream klopt. Maar zonder crèmes scheurt het open, gaat bloeden en dat doet dus ook flink pijn. En het ziet er niet uit, dat ook.
Maar deze winter ga ik het voorkomen!Loop eens langs de apotheek en vraag naar iets tegen schrale handen en een gevoelige huid.
woensdag 16 november 2011 om 12:58
woensdag 16 november 2011 om 13:33
Bij mij worden mijn handen in de winter zelfs zó droog, dat ook de onderkant van mijn vingers schraal worden. Heel vervelend... Ik smeer dagelijks met Atrix (zit in een groen blikje) en dat werkt goed. Normaal zou ik nu al met kurkdroge handen rondlopen, maar op het moment heb ik nog steeds geen last.
woensdag 16 november 2011 om 13:53
Bij mij werkt het het beste om te voorkomen dat je handen uitdrogen. Dus voordat je naar bed gaat insmeren met een vette crème, bijv. Sudo, Babybillencrème van Weleda, Uiercrème, etc. zodat ze 's nachts goed kunnen herstellen.
Vervolgens overdag elke keer na het handen wassen (en zo nodig vaker) de handen alleen droog 'schudden' en vervolgens insmeren met Arganolie (gewoon een paar druppels). Daarbij wrijf ik alleen de handruggen tegen elkaar, zodat de binnenkant van mijn handen niet vet wordt (gebeurt dat wel, gewoon even afvegen aan een handdoek o.i.d.).
Arganolie kun je kopen bij de Tuinen (16 euri of zo) en bij sommige toko's (rond de 5 euri voor nagenoeg dezelfde hoeveelheid).
Vervolgens overdag elke keer na het handen wassen (en zo nodig vaker) de handen alleen droog 'schudden' en vervolgens insmeren met Arganolie (gewoon een paar druppels). Daarbij wrijf ik alleen de handruggen tegen elkaar, zodat de binnenkant van mijn handen niet vet wordt (gebeurt dat wel, gewoon even afvegen aan een handdoek o.i.d.).
Arganolie kun je kopen bij de Tuinen (16 euri of zo) en bij sommige toko's (rond de 5 euri voor nagenoeg dezelfde hoeveelheid).
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
woensdag 16 november 2011 om 14:26
woensdag 16 november 2011 om 21:22
Ik kom met een heel onsmakelijke oplossing.
Als je 's ochtends uit bed komt en naar het toilet moet om te plassen, plas dan over je handen heen. Even laten zitten en dan wassen, weet het klinkt vies maar als je goed wast ruikt niemand iets.
Ik heb jarenlang wintertenen gehad en bij mij hielp ook niks. Totdat ik een week voor mijn huwelijk, uit ellende, dit maar heb geprobeerd. En hosanna.....het hielp. Tot nu toe nog steeds geen last van mijn voeten. Baat het niet schaadt het niet.
Als je 's ochtends uit bed komt en naar het toilet moet om te plassen, plas dan over je handen heen. Even laten zitten en dan wassen, weet het klinkt vies maar als je goed wast ruikt niemand iets.
Ik heb jarenlang wintertenen gehad en bij mij hielp ook niks. Totdat ik een week voor mijn huwelijk, uit ellende, dit maar heb geprobeerd. En hosanna.....het hielp. Tot nu toe nog steeds geen last van mijn voeten. Baat het niet schaadt het niet.