Gezondheid alle pijlers

wintersport en rugproblemen

22-11-2013 16:27 16 berichten
-----
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-10-2018 16:39
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dat wat je hart zegt even moet negeren en dat je je verstand moet volgen. Je kunt beter een keer overslaan dan dat je weer een probleem krijgt en misschien helemaal niet meer kunt genieten van de wintersport.
verba volant, scripta manent.
Je kunt beter je verstand volgen. Een doel is een doel, maar dat moet niet ten koste van je gezondheid gaan. Volg beter de adviezen op van de mensen die er verstand van hebben zoals de fysio.
Ik zou het ontzettend dom vinden om niet naar je fysio te luisteren. Echt heeeeelllll dom. Je gezondheid gaat voor alles, dan maar een jaartje thuis met kerst. Er komen nog kersten genoeg.
En wat nou als jij door dit jaar te snowboarden je je rug nog verder vernacheld? Ben je dan blij met je stelling "ik doe alles voor mijn doel en het moet en zal echt gebeuren" *insert stampvoetende kleuter* ?
Lekker gaan skiën in de kerstvakantie.
Ja lekker gaan nu, lijkt me heel verstandig hoor! Je baas gaat het ook heel leuk vinden als je daarna met klachten zit.. de arbo gaat ervan smullen ook denk ik..
Skiën is ook niet zo lekker voor je rug, je kunt net zo'n smak maken als met een snowboard.
verba volant, scripta manent.
Ik zou een jaartje overslaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een mens kan prima leven zonder wintersportvakantie hoor!!

Kunnen blijven lopen is toch veel belangrijker? Ben zelf ook zwaar rug patiënt en heb gelukkig nooit behoefte gehad aan wintersport. Nu kan het niet meer, maar wat je nooit gehad hebt kun je ook niet missen. Jij bent misschien al eerder te wintersporten geweest en zal dus een afweging moeten maken: niet - wel, kerst - voorjaarsvakantie.

Als je al een hernia operatie hebt gehad, ga je toch niets meer riskeren??
Wat is er tegen skien? Of langlaufen?
Ik begrijp niet dat je je rug in de waagschaal wil stellen omdat je zonodig op wintersport moet.

En dat zeg ik als iemand die al bijna 3 jaar met hernia's en de gevolgen ervan sukkelt. En ik kreeg buiten mijn schuld een recidief.
Ik vind het echt ongelooflijk dat je het zelfs maar overweegt. Springen de tranen jou niet al spontaan in je ogen als je alleen al aan de autorit denkt? Na 8 weken mag je heel voorzichtig opbouwen met naar je werk gaan. Na 12 weken zit je misschien net op halve dagen (als je dat al redt). En dan denk jij erover om dat hele dagen te gaan skiën of snowboarden? Ik denk dat simpel overeind blijven al een uitdaging wordt. Een sport waarbij je continue een balans moet zoeken (met je rug!) lijkt me heel (HEEL!) erg onverstandig. Sterker nog, dat lijkt me zelfs in het voorjaar nog een brug te ver.
Ben zelf aan mijn rug geopereerd in een zwaarder categorie hernia was bij zaak, heb ook een nieuwe tussenwervel etc. Mijn sporten waren paardrijden, basketbal en streetdance, en weet je ik kan ze niet meer doen, nu niet en nooit niet, is dat leuk nee, maar 24 uur per dag pijn, kinderen die elke dag mijn schoenen/laarzen aan moesten doen, niet kunnen slapen van de pijn was erger, daar wil ik niet meer aan denken, dus laat ik die sporten, en vermijd mensen massa voor het geval iemand tegen mij aan knalt etc. kortom ik ben voorzichtiger geworden.

Dus die wintersport dit jaar uit je hoofd zeten, en misschien dat je volgend jaar wel kan.
Het snowboarden is niet het probleem. Dat kan die rug echt wel hebben.

Een veel groter probleem is de lange autorit. Zitten is funest voor de rug. Dus regelmatig stoppen en dan veel bewegen.

En natuurlijk niet vallen. Rug is nog kwetsbaar.

Wanneer jij ontspannen op de snowboard kan staan. Niet gaat vallen. En geen sprongen gaat maken, loop je niet echt een risico.

Ik ga er dan wel vanuit dat je verder goed getraind bent. En echte klassieke neurologische hernia had, die probleemloos geopereerd is en het herstel goed en snel verloopt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
@hamerhaai

Bij snowboarden, houdt je rug je in balans. Daarmee draai je om richting te veranderen, corrigeer je als je dreigt te vallen, enz. Autorijden is idd funest, maar snowboarden net zo goed.

Ik spreek ook uit ervaring en de subtiele beweging van een boot op rustig water is al teveel "corrigeren" voor een hernia-patiënt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven