Gezondheid alle pijlers

Wintervoeten... wie heeft DE tip?

06-12-2008 15:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren heb ik last van winterhanden en -voeten.

Allerlei dingen al geprobeerd zoals wisselbaden, vitamine D injecties, zalfjes, smeersels noem maar op.

Nu is het elk jaar heftiger aan het worden, en momenteel zit ik met allerlei ontstekingen in mijn tenen omdat het bloed daar niet goed doorstroomt. Daarvoor heb ik nu bloedverdunners gekregen.

Ik hoop eigenlijk dat er mensen zijn die (gewone huis- tuin en keuken) tips hebben wat ook zou werken... dus kom maar op!!

Die van over je tenen heen plassen met ochtendurine heb ik al gehoord en moet ik nog proberen ;)
Herken het! Vreselijke wintertenen gehad. Voor het eerst heb ik er geen last en ik heb DE tip. UGGS kopen!!!!

Super warm aan je voeten en helpt echt.

Ik had al van alles geprobeerd, cremes, wisselbaden, plassen enz.

Ik had het zelfs zo erg, dat er gewoon vel van mijn voeten af ging. Je moet het eigenlijk zo zien, het is net als een brandwond maar dan van de kou. Daar krijg je die dikke rode tenen van. Het is gewoon een vervelling van de huid, een soort brandwond. Echt UGGS is bij mij de uitkomst. Succes want het is verschrikkelijk.
Ik zou beginnen met uitzoeken of spaanse sloffen en een stoofje of een kruik onder je voeten houden helpt.

Werkelijk stukken goedkoper dan uggs.
Vitamine B injecties (of het B6 of B12 moet zijn weet ik niet meer) Ik had er onwijs veel last van, nu al jaren niet meer (afkloppen)

Voorkomen:

Zorgen dat je nooit extreem koude voeten krijgt, dus ook niet thuis op je blote voeten lopen

Wat ik altijd deed als het echt koud werd, je tenen zoveel mogelijk bewegen, zo blijft de bloedtoevoer op gang en 'krimpen' je bloedvaten niet om het maar simpel te zeggen.

Geen knellende schoenen dragen

Zorg dat je niet plotsklaps van de kou in de hitte komt en andersom. Dus als je in je auto stapt niet meteen je blower aan, thuis niet meteen de verwarming aan etc

Plassen over je tenen heb ik ook geprobeerd (als je wintertenen hebt doe je echt alles om eraf te komen hoor)

Voeten insmeren met Johannesolie

Géén warme kruiken oid , niet met je voeten tegen de verwarming
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oke, ik heb die injecties dus al gehad... zal wel B zijn ipv D, hihi

Johannesolie: tjek, werkte niet.

Enne, loop al de hele dag thuis op sloffen, maar het probleem is dat zodra ik stil zit, mijn bloedsomloop lijkt stil te staan en mijn voeten gewoon koud worden en dan niet meer warm. Douchen of andere warmte van buitenaf helpt niet, alleen van binnenuit opwarmen, kan soms dagen duren..

Tjee UGGS?? Echt?? Getverrrr.... daar wil ik echt niet aan hoor. Pfff... naja, hou t maar in gedachten dan.
Je tenen blijven bewegen 2kams, gewoon een beetje wriemelen.

Gingko Boloba las ik net ergens dat is goed voor de doorbloeding.

En gebruik je misschien Beta blokkers? Schijnt het ook te kunnen verergeren
Oja, ik las over vitamine B én D injecties, dus het kan allebei. Vraag ff na wat je gehad hebt en probeer dan de ander
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 december 2008 @ 16:03:

Oja, ik las over vitamine B én D injecties, dus het kan allebei. Vraag ff na wat je gehad hebt en probeer dan de ander

Oke, dan zal ik toch wel de D hebben gehad... en bij jou werkte B? Dan ga ik dat de volgende keer even vragen (zeker ook weer een per maand ofzo...)

En gelukkig geen betablokkers nee, ik vind het al erg zat dat ik nu aan die bloedverdunners zit.
Van de VSM site

Omschrijving

Als je huid langdurig blootgesteld wordt aan lage temperaturen, trekken de bloedvaten onder je huid samen om de warmte beter te kunnen vasthouden. Je huid wordt dan bleek. Bij winterhanden en -voeten trekken de bloedvaten niet samen, maar wordt het bloed juist door de aderen van je handen en voeten gestuwd.

De verschijnselen van winterhanden- en voeten zijn: gevoelloosheid en een rode, gezwollen, jeukende en vaak kapotte huid. Bij deze aandoening loop je het risico dat je handen of voeten bij vorst snel bevriezen.

Heb je last van winterhanden of -voeten, draag dan warme, droge kleding die niet knelt. Vochtige handschoenen, sokken en schoenen verergeren de kwaal. Talkpoeder kan soms helpen bij erge jeuk. Probeer niet te krabben, dit maakt het alleen maar erger.

Toepassing

Abroflor gel is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij behandeling van winterhanden en wintervoeten. Abroflor gel bevordert een gezonde doorbloeding van de huid.

Samenstelling

Per 100 g gel: Abrotanum oertinctuur 10 g. Hulpstoffen: hamamelidis water, carbomeer, methyl parabeen (E218), natrium EDTA en triethanolamine.

Dosering en gebruiksaanwijzing

Abroflor gel is uitsluitend bestemd voor uitwendig gebruik. Tenzij anders is geadviseerd, de gel meerdere malen per dag aanbrengen en licht inmasseren. De ingesmeerde huid kan afgedekt worden om vlekken in de kleding te voorkomen. Je kunt Abroflor ook in een dunne laag onder een verband of compres opbrengen.
Artsen zijn nogal verdeeld over of die Vitamine injecties werken, dus als jouw huisarts ook sceptisch is gewoon doordrammen. Baat het niet dan schaadt het niet.
Ook hier jarenlang wintertenen het hele jaar door, ondanks goede schoenen, warme sloffen etc etc etc. Alle huismiddeltjes geprobeerd, zonder resultaat.

Sinds ongeveer twee jaar krijg ik vitamine B12-injecties én draag ik binnenshuis alleen nog maar crocs. Ik heb geen idee welke van de twee nou de truc is maar ik heb sindsdien geen winterteen meer gezien. Joeheeee!!! Wintertenen/voeten zijn echt ellendig!

(en ja, crocs zijn lelijk, maar dat zijn de enige sloffen (want zo draag ik ze hoor; dus wees gerust, ik ga er niet op naar mijn werk...) waar ik geen koude voeten danwel zweetvoeten in krijg. Wel gewoon lekkere wollen sokken erin he, anders voelt dat rubber ook weer niet zo prettig)
Kamferspiritus is een oplossing van 10% kamfer in alcohol (ook wel spiritus genoemd). Er kan glycerine aan toegevoegd worden om de huid soepel te houden, en daardoor breken van de huid te voorkomen.

Het is een ouderwets middel dat gebruikt werd om de verharding van de huid van de voeten te bevorderen. De geur van kamferspiritus is onlosmakelijk verbonden met de avondvierdaagse.

Het werd ook wel gebruikt als wrijfmiddel bij spierpijn.
Kamferspiritus en glycerine spul ken ik ja.. .werkte dus ook niet bij mij.

Maar jee... ik moet dus echt of ugly croc's of ugly uggs gaan overwegen

Dan neig ik naar uggs vanwege het bontje aan de binnenkant. Maar ga eerst maar eens kijken of er ook zoiets in minder erg lelijk te krijgen is.

Maandag ga ik ook maar dat smeersel van VSM halen, dat komt in meerdere recensies terug, baadt het niet dan schaadt het ook niet. (maar ik denk wel: het zoveelste smeersel, het zal wel...)

Wel allemaal bedankt voor jullie bijdragen tot nu toe!!!!!!!
Echt waar, hihi, UGGS zijn voor mij de uitkomst! En spaanse sloffen etc trek je niet buiten aan haha. Uggs misschien ook liever niet, maar het is IDEAAL. Ik ben er vanaf! Dus ik draag lekker mijn heerlijke UGGS en ik vind ze SUPER ook om te zien
Oef...er moet toch wel een ander alternatief dan UGGS zijn, haha. Geitenwollen sokken helpen ook aardig...heb nu hele warme sokken van m'n vriend ingepikt...van die ski-achtige sokken.

Wintertenen zijn zwaar irritant/vervelend. Het begon bij mij vorig jaar. Voeten warm houden helpt enigszins. Dat smeersel, Abroflor, ga ik uit proberen.
warme voetenbadjes
quote:Rosy76 schreef op 06 december 2008 @ 20:43:

Oef...er moet toch wel een ander alternatief dan UGGS zijn, haha. Geitenwollen sokken helpen ook aardig...heb nu hele warme sokken van m'n vriend ingepikt...van die ski-achtige sokken.

Wintertenen zijn zwaar irritant/vervelend. Het begon bij mij vorig jaar. Voeten warm houden helpt enigszins. Dat smeersel, Abroflor, ga ik uit proberen.

Ja, die sokken zijn allemaal wel lekker voor binnen, maar daarmee pas je niet in je schoenen als je naar buiten gaat...

Ik ga op zoek naar iets voor buiten.

Als jij een alternatief vind... keep me posted!!!
Als je uggs lelijk vindt, waarom probeer je dan geen sneeuwlaarzen voor buiten? Die zijn net iets minder lelijk dan uggs
Of je koopt je schoenen/laarzen die een maatje groter zijn, zodat je er met dikkere sokken in kunt lopen, dan knelt het ook niet en kun je vrij met je tenen bewegen zodat de doorbloeding ook nog een beetje op gang komt.

Vorig jaar trok ik bij echte kou m'n doc Martins uit de kast, ook niet echt subtiel schoeisel maar wel comfortabel, eenmaal binnen op kantoor weer wat mooiere laarzen aan.
Heb een aantal jaar geleden ontzettend pijnlijke hielen gehad door de kou, had er toen een zalf voor gekregen.

Maar had het helemaal niet zo erg als sommigen hier Ö

Heb wel elke winter weer koude voeten, maar meerdere dunne sokjes over elkaar doen helpt wel, beter dan 1 paar dikke sokken.

Misschien helpen nylons wel, mijn ma draagt altijd enkel nylons en heeft nooit koude voeten :P

Zal eens proberen nylons te dragen met nog andere sokken erover (wat een zicht ^^ )
Bij mij werkte ochtendurine prima. Verder geen knellende schoenen dragen en niet blootstellen aan grote temperatuursverschillen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Grotere schoenen is geen optie voor mij, ben al blij als ze uberhaupt wat in mijn maat hebben...

Ik heb vandaag die gel van VSM gekocht en ben benieuwd....
Snap niet waarom je zo afkeurend tegenover crocs of uggs staat. Je kan ze niet mooi vinden, maar koop dan iets wat er op lijkt, in ieder geval iets waar je harstikke warme voeten in hebt buiten. Gelukkig is het nu de mode. Nu blijf je met pijnlijke voeten lopen en cremepjes smeren, terwijl ik echt denk dat dat de oplossing voor je is (en ik heb het echt altijd in extremen gehad). Als ik zo'n last zou hebben, zou ik mijn smaak/ijdelheid even over boord gooien! Succes!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 december 2008 @ 15:55:

Vitamine B injecties (of het B6 of B12 moet zijn weet ik niet meer) Ik had er onwijs veel last van, nu al jaren niet meer (afkloppen)

Voorkomen:

Zorgen dat je nooit extreem koude voeten krijgt, dus ook niet thuis op je blote voeten lopen

Wat ik altijd deed als het echt koud werd, je tenen zoveel mogelijk bewegen, zo blijft de bloedtoevoer op gang en 'krimpen' je bloedvaten niet om het maar simpel te zeggen.

Geen knellende schoenen dragen

Zorg dat je niet plotsklaps van de kou in de hitte komt en andersom. Dus als je in je auto stapt niet meteen je blower aan, thuis niet meteen de verwarming aan etc

Plassen over je tenen heb ik ook geprobeerd (als je wintertenen hebt doe je echt alles om eraf te komen hoor)

Voeten insmeren met Johannesolie

Géén warme kruiken oid , niet met je voeten tegen de verwarmingIk ben het hier helemaal mee eens. Hiernaast neem ik eenmaal in de twee weken een forse dosis vitamine D druppels. Heb de druppels hier in NL nog niet gezien maar laat het meenemen uit Frankrijk.
Als het sneeuwt (ja, ik weet het, komt weinig voor, maar toch); op je blote voeten door de sneeuw lopen (eventjes door de tuin, geen hele wandelingen natuurlijk ). Daarna goed afdrogen; warme wollen sokken aan. Klaar.

Bij mij hielp dat altijd goed. Heb er nu trouwens geen last meer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven