Gezondheid alle pijlers

Witte puntjes in dunne darm......

15-06-2013 13:58 7 berichten
Afgelopen week een coloscopie gehad en daar hebben ze witte puntjes in mn dunne darm gezien. Helaas was ik door het roesje (ik kreeg een extra dosis fentanyl en slaapmiddel omdat ik erge pijn aangaf, weet ik zelf niks van!!) erg van slag waardoor ik niet heb doorgevraagd wat dat kan betekenen...... Ik ben helemaal op van de zenuwen, hoewel ik een nuchter typje ben, ben ik nu totaal van slag....

Deze onderzoeken (maag en darm) heb ik gekregen omdat ik erge obstipatieklachten heb.
Alle reacties Link kopieren
Bel het ziekenhuis op maandag en vraag of ze het je nog eens willen uitleggen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet een afspraak gekregen om het onderzoek door te spreken? De meeste mensen zijn namelijk niet goed in staat informatie op te nemen na zo een onderzoek door medicijnen en spanning... Anders zou ik inderdaad even bellen of dat alsnog kan.
Ik heb maandag idd een afspraak staan.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Onlasting is al een paar keer naar het lab geweest en ik ben al helemaal leeggeprikt met bloedprikken. Nooooit van mezelf gedacht dat ik zo van slag kon zijn, het is gewoon het ontwetende, het google en dan alleen maar op darmkanker uitkomen:(
Logiosch dat je geschrokken bent, als je een reële kans hebt dat er iets mis is met je gezondheid kan dat heel eng zijn.

Voor jouw gemoedsrust: Witte puntjes kunnen ook heel goed ontstekinkjes zijn. (En dan dus geen dikke ontstekingen, maar kleintjes. Maar als je darm daardoor aangetast is kan dat flinke invloed op de werking van je darm hebben, darmen zijn gevoelige dingen.) En ontstekinkjes in je darmen kunnen weer allerlei oorzaken hebben, van redelijk onschuldige en/of makkelijk te verhelpen dingen tot een chronische ziekte.

Dus stop met googelen en bedenk je dat het van alles kan zijn.

Wel heel jammer dat ze je niks meer verteld hebben. Ik kreeg de uitslag van een colo altijd meteen na het onderzoek. En ja, dan krijg je geen hele verhalen mee maar een (mogelijke) diagnose onthoud je dan heus wel.

Gelukkig duurt maandag niet lang meer. Tot die tijd denk ik dat het verstandig is om dingen te doen die jou helpen om iets meer in het nu te blijven, en je niet mee te laten slepen door angst/gepieker etc. Praat bijvoorbeeld met iemand die een kalmerende werking op je heeft, ga iets doen waar je plezier aan beleeft, doe wat aan mindfulness: wat voor jou werkt.
Ik had ook witte puntjes in mijn darm, ook half om half opgevangen tijdens het onderzoek. Bleek inderdaad bij de nabespreking dat het littekentjes van onstekingen waren. Succes maandag!
Candidiasis? Dat is ook wit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven