Gezondheid alle pijlers

Witte vlekken op huid ( pytariasis versicolor)

08-06-2023 18:05 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hooii allen,

Sinds een aantal jaar heb ik last van witte vlekjes op mijn romp.De huisarts heeft mij destijds verteld dat het om Pytariasis versicolor gaat. En heb daar toen zalf voor gekregen. Echter heeft het niet echt geholpen. Het is namelijk weer teruggekomen en breid zich nu zelfs uit naar mijn hals. Vorige maand naar de huisarts geweest en ditmaal Selsun shampoo gekregen. Heb net mijn kuur af en wacht nu op het terugkomen van pigment op de aangedane huid. Heeft iemand hier ervaringen mee?


Ik moet zeggen dat ik er aardig onzeker van word.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft dit af en toe, met name in de zomer. Het is belangrijk om de huid droog te houden. Hij gebruikt een antischimmelcrème die redelijk helpt. Omdat een hele lichte huid heeft, zijn bij hem de vlekjes wat donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het op mijn rug (en heb een donkere huid), vooral in de zomer goed zichtbaar. Ik had geen zalf, want ik kan zelf niet bij mijn rug. Dus ik had pilletjes, het is een soort schimmel. Gek genoeg zit ik er niet zo mee. Bij mij zijn het trouwens geen bultjes, het ligt echt in de huid.

Volgens mij kom je er nooit echt goed vanaf.

Mij is ook gezegd, droog houden, niet met vochtige handdoek afdrogen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.huidarts.com/huidaandoening ... omelanose/

Ik had dit een paar jaar geleden. Heb er lichttherapie voor gehad en het is sindsdien nog niet teruggekomen.

Misschien eens laten doorverwijzen naar een dermatoloog om vast te stellen of het wel pityriasis versicolor is? Vanuit daar verder kijken.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan het vitiligo zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ridderspoor schreef:
09-06-2023 00:04
Kan het vitiligo zijn?
Daarin ziet de huisarts echt heel makkelijk het verschil, schijnbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lijkt er wel meer op inderdaad ook het egale stuk wat in het artikel beschreven wordt. Dank, ik ga me laten doorverwijzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook. Met name op mijn benen en vooral zichtbaar in deze periode inderdaad.

Vorig jaar is het voor mijn gevoel sterk toegenomen. Ik vond het eerst heel storend, maar besef me steeds meer dat anderen het amper zien.

Ik was vooral heel bang voor Vitiligo, omdat mijn moeder dit ook heeft. Deze vlekken zin er inderdaad echt anders uit.

Sterkte gewenst!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven