Wondjes pulken
dinsdag 20 oktober 2009 om 10:47
Ik zet dit maar onder gezondheid want ik vind dit niet gezond.
Ik vind mijn vriend echt een schat hoor maar hij heeft een verschrikkelijk irritante eigenschap waar ik ook mee zit. Hij pulkt al zijn wondjes kapot. Wondjes bij hem hebben geen kans om te genezen, voordat er een korstje op zit is deze al weer open gekrabbelt. Ik moet steeds het bed verschonen omdat er overal bloedvlekjes in de lakens zitten en het ziet er ook niet uit. Wondjes op z'n benen, op z'n hoofd, op z'n rug, overal en het worden er steeds meer.
Ik zeg er ook altijd wat van maar ja, ik zit niet 24 uur op zijn lip he.
Hoe is deze vreselijke eigenschap nu af te leren? Moet hij in therapie ofzo? Ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt.
Ik hoop echt dat iemand goeie tips heeft!
Ik vind mijn vriend echt een schat hoor maar hij heeft een verschrikkelijk irritante eigenschap waar ik ook mee zit. Hij pulkt al zijn wondjes kapot. Wondjes bij hem hebben geen kans om te genezen, voordat er een korstje op zit is deze al weer open gekrabbelt. Ik moet steeds het bed verschonen omdat er overal bloedvlekjes in de lakens zitten en het ziet er ook niet uit. Wondjes op z'n benen, op z'n hoofd, op z'n rug, overal en het worden er steeds meer.
Ik zeg er ook altijd wat van maar ja, ik zit niet 24 uur op zijn lip he.
Hoe is deze vreselijke eigenschap nu af te leren? Moet hij in therapie ofzo? Ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt.
Ik hoop echt dat iemand goeie tips heeft!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
dinsdag 20 oktober 2009 om 10:56
dinsdag 20 oktober 2009 om 11:01
Goh, gebakkie jouw vriend lijkt wel de tweelingbroer van mijn man qua gedrag. Ik word er ook helemaal onpasselijk van.
Tja, zolang ze er zelf geen probleem mee hebben (mijn man in elk geval niet), kun je op je kop gaan staan, maar dan verandert er toch niks.
Ik heb al 100.000 geroepen "Niet pulken!!", maar tot nu toe zonder enig resultaat.
Volgens mij is het een of andere vorm van zenuwtrek, zoals nagels bijten.
Tja, zolang ze er zelf geen probleem mee hebben (mijn man in elk geval niet), kun je op je kop gaan staan, maar dan verandert er toch niks.
Ik heb al 100.000 geroepen "Niet pulken!!", maar tot nu toe zonder enig resultaat.
Volgens mij is het een of andere vorm van zenuwtrek, zoals nagels bijten.
dinsdag 20 oktober 2009 om 11:06
Klopt, het is ook een vorm van zenuwtrek. Ik zeg ook steeds maar keer op keer niet pulken!!! Het ziet er niet uit en je krijgt er kale plekken van! Hij antwoordt dan steeds...sja, ik moet gewoon even op vakantie en badderen in de dode zee...da's het enige wat helpt. Ik weer: NEE, JE MOET GEWOON NIET KRABBELEN!!!..........zucht.....
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
dinsdag 20 oktober 2009 om 11:11

dinsdag 20 oktober 2009 om 11:14
Ik moet me ook altijd verschrikkelijk bedwingen hoor om niet aan wondjes te gaan zitten. Het is echt een soort neurotische tik soms lijkt wel.
Wat bij mij helpt:
-Afleiding (met stip op nummer 1), dus niet gaan bankhangen maar iets doen met mijn handen, schoonmaken, puzzelen, sporten, etc.
-Smeren met Bepanthen, dan gaan ze het snelst over
-Mijn nagels heel kort houden
Ps: ik zit niet onder de littekens, dus misschien helpen mijn tips alleen bij de niet zo ernstige gevallen. Waarbij ik mezelf geruststellend in die categorie indeel
Wat bij mij helpt:
-Afleiding (met stip op nummer 1), dus niet gaan bankhangen maar iets doen met mijn handen, schoonmaken, puzzelen, sporten, etc.
-Smeren met Bepanthen, dan gaan ze het snelst over
-Mijn nagels heel kort houden
Ps: ik zit niet onder de littekens, dus misschien helpen mijn tips alleen bij de niet zo ernstige gevallen. Waarbij ik mezelf geruststellend in die categorie indeel
dinsdag 20 oktober 2009 om 11:29
dinsdag 20 oktober 2009 om 12:57
Ehm, ik heb er zelf een handje van. Lang niet zo erg als de mannen hier, maar muggenbulten, ingegroeide haartjes, etc...
Kan er moeilijk af blijven soms.
Antibacteriele creme smeren helpt bij mij wel, dan gaat het wondje snel over en valt er weinig meer te krabben. Nagels kort houden helpt ook.
Als hij het zelf niet als probleem ervaart, zal therapie ook niet helpen. Maar de mate waarin jouw vriend het heeft, daarbij denk ik wel aan erg veel stress of andere onderliggende gevoelens.
Is het bespreekbaar met hem?
Kan er moeilijk af blijven soms.
Antibacteriele creme smeren helpt bij mij wel, dan gaat het wondje snel over en valt er weinig meer te krabben. Nagels kort houden helpt ook.
Als hij het zelf niet als probleem ervaart, zal therapie ook niet helpen. Maar de mate waarin jouw vriend het heeft, daarbij denk ik wel aan erg veel stress of andere onderliggende gevoelens.
Is het bespreekbaar met hem?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
dinsdag 20 oktober 2009 om 20:17
http://www.skinsight.com/adult/acneExcoriee.htm
http://www.stoppickingonme.com/background_c05.php
Kijk eens op deze sites en lees er via Google meer over, misschien dat je gedragingen herkent? Lees even over het woord acné heen, het gaat in feite over het obsessieve pulken.
http://www.stoppickingonme.com/background_c05.php
Kijk eens op deze sites en lees er via Google meer over, misschien dat je gedragingen herkent? Lees even over het woord acné heen, het gaat in feite over het obsessieve pulken.