Gezondheid alle pijlers

wondroos/gordelroos oor?

08-09-2013 10:18 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb al enige tijd achter mijn oor jeuk, is het een beetje gezwollen/rood etc. Zeg maar precies achter je oor maar dan wel wat 'hoger' dan waar de oorbellengaatjes zitten.

Af en toe heb ik er last van omdat ik dan gek wordt van die jeuk maar het is niet zo dat dat dus de hele dag is.

Ik heb pas 1 jaar geleden gaatjes in mijn oren laten schieten en eigenlijk is dit vanaf het moment dat ik nieuwe oorbellen in mocht altijd tramelant geweest. Nooit neppe ingehad maar zilver, goud etc soms merk ik er niks van en de andere keer krijg ik er meteen jeuk van.

Nou weet ik natuurlijk niet of het er iets mee te maken heeft maar ik vertelde het gisteravond tegen een vriendin van me.

Ze heeft mijn oor ook even gekeken en zei dat ze zelf dacht aan wond/gordelroos. Ergens had ik er wel van gehoord maar verder weet ik er niet veel van. Haar moeder had dat namelijk ook altijd bij haar oor.

Nu ben ik even aan het rondneuzen op internet en tja, het zou kunnen ook al is die plek achter mijn oor niet helemaal opgezet en vuurrood. Dan is het een 'lichte' varriant. Herkent iemand het toevallig? En weet iemand wat het is?

En zo ja, als het dus dat wond/gordelroos is, is dat dan besmettelijk voor andere of eventueel ook voor mijzelf dat ik er niet zomaar aan mag krabben ivm verdere infectie over de rest van mijn lichaam?

Ik betwijfel persoonlijk sterk of het het is hoor, maar toch is het gewoon een vervelend plekje wat jeukerig en soms beetje 'warm' aanvoelt.

Overigens! Het is eigenlijk alleen maar bij mijn linkeroor, maar mijn rechteroor heeft er heel soms ook last van.
Ga eens naar je huisarts.

En heel grote kans dat het geen gordelroos is, maar gewoon een eczeemachtig plekje.
Oh, nu ik plaatjes op google voorbij zie komen denk ik niet dat het gordelroos is want het zijn namelijk geen blaasjes ik dacht dat die twee in feite 'hetzelfde' waren.
Is je vriendin arts? Zo nee, laat een diagnose stellen dan gewoon over aan iemand die ervoor geleerd heeft.

Ik snap dit topic ook niet. We kunnen toch zo helemaal niet zien wat er achter jouw oren zit?
Even naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven