Gezondheid alle pijlers

Word iedereen steeds een beetje zieker

06-06-2023 21:02 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het idee alsof steeds meer mensen last krijgen van hooikoorts oid.

Vandaag weer; al mijn directe collega's inclusief ik zelf, hoesten, proesten, jeuk, verstopte neus etc.

Ook buiten werk hebben veel mensen non stop is last van van alles. De gebruikelijke griepsperiode is niet meer zo afgebakend.

Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, is ook al paar keer in nieuws geweest. De pollen zijn dit jaar heel erg aanwezig en dus hebben mensen doe normaal amper tot geen klachten hebben, ook ineens wel klachten.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, zeker herkenbaar. Enorme last van hooikoorts dit jaar, niet te doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind t vooral opvallen in ziekenhuizen. Zoveel mensen alsof het een winkelcentrum is… alsof iedereen iets heeft..
Het is ook wel vrij extreem momenteel. De hooikoortsradar kleurt hartstikke paars.
Alle reacties Link kopieren Quote
En onze weerstand heeft een opdoffer gehad van al die maanden geen mensen zien, quarantaine, lock downs etc
Mensen gedeien goed bij in contact komen met andere mensen
Door het extreem natte voorjaar en deze droge periode er meteen achteraan, maken planten en bomen ook meer pollen dan anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-06-2023 21:11
En onze weerstand heeft een opdoffer gehad van al die maanden geen mensen zien, quarantaine, lock downs etc
Mensen gedeien goed bij in contact komen met andere mensen
Heeft er niets mee te maken.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vriend van mij is al wekenlang 24/7 aan het snotteren, echt zielig. Wist niet dat het buitengewoon erg was met de pollen dit jaar.

Ik heb gek genoeg zelf geen last, terwijl ik de drie voorgaande jaren jeukende en tranende ogen heb gehad van waarschijnlijk pollen. Het leek op een aanhoudende, heftige oogonsteking en ging pas weg toen ik antihistamine-druppels kreeg van de huisarts. Ik heb het nog steeds als er bloemen in huis zijn, wel raar maar ook erg fijn dat ik nu niks voel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben blijkbaar de uitzondering; ik heb dit jaar juist minder last van hooikoorts. Alleen jeukende ogen maar geen loopneus en niezen. Hopelijk blijft dat zo!

Sterkte aan iedereen die wel veel last heeft!
Ik ga nu de 3e week in van snotteren en hoesten. Nooit hooikoorts gehad. De 1e week ook een dag koorts. De dokter zei dat er een virus heerste en gewoon uitzieken dus... bijzonder wel dat ik mijn naasten e.d. dus niet aangestoken heb. Zou het hooikoorts kunnen zijn wanneer je dit nog nooit gehad hebt?
Alle reacties Link kopieren Quote
konwalia schreef:
06-06-2023 21:24
Een vriend van mij is al wekenlang 24/7 aan het snotteren, echt zielig. Wist niet dat het buitengewoon erg was met de pollen dit jaar.

Ik heb gek genoeg zelf geen last, terwijl ik de drie voorgaande jaren jeukende en tranende ogen heb gehad van waarschijnlijk pollen. Het leek op een aanhoudende, heftige oogonsteking en ging pas weg toen ik antihistamine-druppels kreeg van de huisarts. Ik heb het nog steeds als er bloemen in huis zijn, wel raar maar ook erg fijn dat ik nu niks voel!
ah, nog een uitzondering :high5:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken wel dat veeeel mensen nu hooikoorts hebben ja, zelf heb ik het nog nooit gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben denk ik al 30 jaar hooikoorts patiënt maar zo erg dan dit jaar heb ik het nog nooit gehad. Jeukende, geïrriteerde ogen, niezen en erg snotterig. Ik lig ook al avonden vroeg in bed zodat ik gewoon lekker m’n ogen dicht kan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Worden we niet gewoon wat ouder en vatbaarder? Ik heb ook wat meer last van hooikoorts, maar de helft van mijn familie kreeg dat op latere leeftijd, dus daar wijt ik het maar aan..
Alle reacties Link kopieren Quote
marjon1980 schreef:
06-06-2023 21:40
Ik ben denk ik al 30 jaar hooikoorts patiënt maar zo erg dan dit jaar heb ik het nog nooit gehad. Jeukende, geïrriteerde ogen, niezen en erg snotterig. Ik lig ook al avonden vroeg in bed zodat ik gewoon lekker m’n ogen dicht kan doen.
Als.
Alle reacties Link kopieren Quote
Check. Vorige jaren al flink de pineut. Dit jaar helpt echt niets meer. Tranende jeuk ogen jeukende neus, keel en oren en een jeukende huid.

Voor volgende week afspraak bij huisarts of er iets sterkers voorgeschreven kan worden want de huid bij m’n ogen, neus is helemaal kapot aan t gaan van de jeuk, niezen etc
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
06-06-2023 21:27
Ik ga nu de 3e week in van snotteren en hoesten. Nooit hooikoorts gehad. De 1e week ook een dag koorts. De dokter zei dat er een virus heerste en gewoon uitzieken dus... bijzonder wel dat ik mijn naasten e.d. dus niet aangestoken heb. Zou het hooikoorts kunnen zijn wanneer je dit nog nooit gehad hebt?
Ik kreeg het voor het eerst toen ik 22 was, als kind nooit last gehad. Blijkbaar kun je in de loop van je leven allergieën en gevoeligheden ontwikkelen. Hopelijk is de keerzijde dan dat ze ooit weer vanzelf weg kunnen gaan. :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Stokbroodje schreef:
06-06-2023 21:02
Ik heb het idee alsof steeds meer mensen last krijgen van hooikoorts oid.
Mij valt het niet op. Beeld je het jezelf niet in?
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
06-06-2023 21:09
Ik vind t vooral opvallen in ziekenhuizen. Zoveel mensen alsof het een winkelcentrum is… alsof iedereen iets heeft..

Moest laatst in het ziekenhuis zijn op een woensdagmiddag, was amper een parkeerplaats te vinden. Ik dacht echt van, wat is hier aan de hand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
06-06-2023 21:47

Moest laatst in het ziekenhuis zijn op een woensdagmiddag, was amper een parkeerplaats te vinden. Ik dacht echt van, wat is hier aan de hand.
Allemaal door hooikoorts??
Mijniebelle schreef:
06-06-2023 21:47
Moest laatst in het ziekenhuis zijn op een woensdagmiddag, was amper een parkeerplaats te vinden. Ik dacht echt van, wat is hier aan de hand.

Komt dat niet gewoon doordat ze de achterstanden van corona aan het inhalen zijn?
konwalia schreef:
06-06-2023 21:44
Ik kreeg het voor het eerst toen ik 22 was, als kind nooit last gehad. Blijkbaar kun je in de loop van je leven allergieën en gevoeligheden ontwikkelen. Hopelijk is de keerzijde dan dat ze ooit weer vanzelf weg kunnen gaan. :idee:

Ja dat schijnt idd zo te werken met allergieën.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik gewoon een vervelend virus had aangezien het nu ook langzaam beter gaat. Maar 3 weken vond ik toch wel wat aan de lange kant eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
06-06-2023 21:40
Worden we niet gewoon wat ouder en vatbaarder? Ik heb ook wat meer last van hooikoorts, maar de helft van mijn familie kreeg dat op latere leeftijd, dus daar wijt ik het maar aan..
Als ik naar mijn oudere familieleden kijk dan hou ik mijn hart vast. Ook massaal verschillende allergieën en aandoeningen.
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
06-06-2023 21:45
Mij valt het niet op. Beeld je het jezelf niet in?
Vandaar ik het jullie ook vraag :P

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven