Word iedereen steeds een beetje zieker
dinsdag 6 juni 2023 om 21:02
Ik heb het idee alsof steeds meer mensen last krijgen van hooikoorts oid.
Vandaag weer; al mijn directe collega's inclusief ik zelf, hoesten, proesten, jeuk, verstopte neus etc.
Ook buiten werk hebben veel mensen non stop is last van van alles. De gebruikelijke griepsperiode is niet meer zo afgebakend.
Herkenbaar?
Vandaag weer; al mijn directe collega's inclusief ik zelf, hoesten, proesten, jeuk, verstopte neus etc.
Ook buiten werk hebben veel mensen non stop is last van van alles. De gebruikelijke griepsperiode is niet meer zo afgebakend.
Herkenbaar?
woensdag 7 juni 2023 om 04:45
Mijn zoon heeft ook opvallend weinig last dit jaar, terwijl hij jarenlang behoorlijk beroerd was van elke pol.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 7 juni 2023 om 04:47
Vergeet vooral de hygiëne hypothese niet:BriannaF schreef: ↑06-06-2023 23:39Kom ik weer met mijn stokpaardje: voedingsverandering (veel bewerkt voedsel met kleurstoffen, smaakversterkers, conserveermiddelen), leefstijl, leefomstandigheden (zoals te weinig buiten zijn, hoog stressniveau), (lucht)vervuiling en klimaatverandering. Het effect van pollen bijvoorbeeld, wordt versterkt door luchtverontreiniging. Daardoor worden we steeds gevoeliger voor allerlei allergieën.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hygi%C3%ABnehypothese
David Dunning
David Dunning

woensdag 7 juni 2023 om 08:18
Gelukkig zelf geen last van, maar ik zie soms in de huiskamer hele witte stukken (poederachtig) pollen naar binnen waaien.
Of tenminste ik denk dat het pollen zijn, zou niet weten wat anders.
Wat ook niet meehelpt is dat het al meer dan 2 weken niet geregend heeft, tenminste niet hier waar ik woon.
Mijn andere allergieën ontwikkelde zich ook pas op latere leeftijd, dus kan dat sommige er nu opeens meer last van hebben.
Grappig toevallig kwam mijn moeder gisteren aan met 2 luchtreinigers en dan denk ik echt hadden ze vroeger toch ook niet, vind het zo een onzin.
Gewoon regelmatig afstoffen, stofzuigen en raam opengooien, zo een apparaat moet je ook weer schoonmaken komt ook weer stof in te zitten. Nee hoor lekker terug naar de natuur zonder al die onnodige dingen.
Of tenminste ik denk dat het pollen zijn, zou niet weten wat anders.
Wat ook niet meehelpt is dat het al meer dan 2 weken niet geregend heeft, tenminste niet hier waar ik woon.
Mijn andere allergieën ontwikkelde zich ook pas op latere leeftijd, dus kan dat sommige er nu opeens meer last van hebben.
Grappig toevallig kwam mijn moeder gisteren aan met 2 luchtreinigers en dan denk ik echt hadden ze vroeger toch ook niet, vind het zo een onzin.
Gewoon regelmatig afstoffen, stofzuigen en raam opengooien, zo een apparaat moet je ook weer schoonmaken komt ook weer stof in te zitten. Nee hoor lekker terug naar de natuur zonder al die onnodige dingen.
woensdag 7 juni 2023 om 08:24
Ik ben al sinds ik terug ben van vakantie zo ziek als een hond. Dat is nu 2 weken. Hoest de longen uit m’n lijf, nies echt te veel en snot komt in overvloed. Denk dat ik van een virusje naar hooikoorts ben gegaan zonder het door te hebben.
Toen ik in Zwitserland was in de bergen echt nergens last van. Toen we uit de bergen kwamen begon ik meteen weer met niesen. Zo zie je maar dat schone berglucht echt veel effect kan hebben.
Toen ik in Zwitserland was in de bergen echt nergens last van. Toen we uit de bergen kwamen begon ik meteen weer met niesen. Zo zie je maar dat schone berglucht echt veel effect kan hebben.
woensdag 7 juni 2023 om 08:39
Ik ervaar ook dat het dit jaar veel erger is dan normaal en hoor hetzelfde in mijn omgeving. Het lijkt me sterk dat iedereen opeens sneller zou gaan klagen zonder reden.
Ik merk ook aan mijn zeeaquarium dat er dit jaar erg veel pollen zijn. Pollen komen namelijk ook in de bak terecht, wat voor teveel voedingsstoffen in het water zorgt, en dat stimuleert ongewenste algengroei. Dit jaar is het algenprobleem veel en veel groter dan eerdere jaren.
woensdag 7 juni 2023 om 08:46
Hier heeft zoonlief sinds enkele jaren behoorlijk heftige hooikoorts, is daardoor ook af en toe enkele dagen uit de roulatie.
We hebben heel lang aangemodderd met puffers, neusspray en medicatie. Nu sinds dit jaar al vroeg in het jaar begonnen met honing van de plaatselijke imker en propolis tinctuur van dezelfde imker, dat zijn druppeltjes die je onder de tong druppelt en het gaat stukken beter. Daarnaast slikt hij zyrtec dat helpt beter bij hem dan de voor de hand liggende hooikoorts medicatie en dat is voldoende.
Hij heeft het tot gisteren vol gehouden en nu toch geveld maar tegen deze concentratie pollen is niet op te sprayen/slikken/etc. Wij zitten in een gebied wat al in de vroege ochtend donkerrood is en daarna paars dus het is nu even zijn verlies pakken en dan weer vol goede moed verder naar einde schooljaar en dan vakantie richting de Spaanse kust en daar kan hij alle medicatie heerlijke laten staan nergens last van.
We hebben heel lang aangemodderd met puffers, neusspray en medicatie. Nu sinds dit jaar al vroeg in het jaar begonnen met honing van de plaatselijke imker en propolis tinctuur van dezelfde imker, dat zijn druppeltjes die je onder de tong druppelt en het gaat stukken beter. Daarnaast slikt hij zyrtec dat helpt beter bij hem dan de voor de hand liggende hooikoorts medicatie en dat is voldoende.
Hij heeft het tot gisteren vol gehouden en nu toch geveld maar tegen deze concentratie pollen is niet op te sprayen/slikken/etc. Wij zitten in een gebied wat al in de vroege ochtend donkerrood is en daarna paars dus het is nu even zijn verlies pakken en dan weer vol goede moed verder naar einde schooljaar en dan vakantie richting de Spaanse kust en daar kan hij alle medicatie heerlijke laten staan nergens last van.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
woensdag 7 juni 2023 om 08:56
Klopt volgens mij. Er wordt toch wel eens gezegd, dat wij te schoon leven waardoor ons immuunsysteem zich maar gaat vervelen?

Ik heb begrepen dat het ook komt doordat er steeds meer exotische planten in Nederland zijn. Ambrosia is bv zo'n plant, daar schijnen best veel mensen allergisch voor te zijn, alleen oorspronkelijk komt deze niet voor in Nederland. Maar nu het steeds vaker in Nederland voorkomt, krijgen meer mensen er allergische reacties op.
Ik reageer meer op de winterbloeiers, maaaaarrrrr... in 2020 en 2021 reageerde ik ook later in het jaar op de pollen (dus rond deze tijd). Dat wijt ik aan het minder buiten zijn. Ik heb toch het idee dat als ik vaker buiten ben, ik in dat jaar minder erg reageer de pollen van deze periode, dan wanneer ik meer binnen zit. Omdat ik sowieso elke dag naar mijn werk moet fietsen, ben ik in de ochtend veel buiten, dan zijn er volgens mij minder pollen in de lucht? (Wel met pet en zonnebril op.) Van de winterbloeiers heb ik altijd wel wat last.
Dat is interessant om te lezen.Leyawiin schreef: ↑07-06-2023 08:39Ik ervaar ook dat het dit jaar veel erger is dan normaal en hoor hetzelfde in mijn omgeving. Het lijkt me sterk dat iedereen opeens sneller zou gaan klagen zonder reden.
Ik merk ook aan mijn zeeaquarium dat er dit jaar erg veel pollen zijn. Pollen komen namelijk ook in de bak terecht, wat voor teveel voedingsstoffen in het water zorgt, en dat stimuleert ongewenste algengroei. Dit jaar is het algenprobleem veel en veel groter dan eerdere jaren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 7 juni 2023 om 09:06
BowGirl35 schreef: ↑07-06-2023 08:24Ik ben al sinds ik terug ben van vakantie zo ziek als een hond. Dat is nu 2 weken. Hoest de longen uit m’n lijf, nies echt te veel en snot komt in overvloed. Denk dat ik van een virusje naar hooikoorts ben gegaan zonder het door te hebben.
In de bergen en aan zee zijn sowieso minder pollen in de lucht. Heeft allemaal met de wind te maken.
In het binnenland is het 't ergste. Wij krijgen ook alle pollen uit Duitsland.
woensdag 7 juni 2023 om 11:45
MatchaTeaLatte schreef: ↑06-06-2023 21:26Ik ben blijkbaar de uitzondering; ik heb dit jaar juist minder last van hooikoorts. Alleen jeukende ogen maar geen loopneus en niezen. Hopelijk blijft dat zo!
Sterkte aan iedereen die wel veel last heeft!
Ik heb ook minder last dan normaal.
Ik ben ook met het slikken van propolis begonnen. Iedere ochtend een mini stukje op de nuchtere maag. Propolis heb ik altijd in huis en had al gemerkt dat dat goed werkt tegen het niet laten opkomen van een koortslip. Nu ben ik benieuwd of het hier ook tegen werkt.
woensdag 7 juni 2023 om 18:50
Nou, ik had propolis tinctuur vorig jaar ontdekt. Slikte dat bijna iedere dag en had maanden nergens last van. Vond het zelfs lekker haha. Tot ik een nieuwe flesje kocht en wilde gebruiken. Heb het 4 keer gebruikt en iedere keer erge tinteling op plek waar druppel heeft gelegen in de mond en gevoel van opgezette keel. Ben er maar mee gestopt. Heb ook andere merkem geprobeert maar blijf er naar op reageren helaas.Gisselle schreef: ↑07-06-2023 11:45Ik heb ook minder last dan normaal.
Ik ben ook met het slikken van propolis begonnen. Iedere ochtend een mini stukje op de nuchtere maag. Propolis heb ik altijd in huis en had al gemerkt dat dat goed werkt tegen het niet laten opkomen van een koortslip. Nu ben ik benieuwd of het hier ook tegen werkt.
donderdag 8 juni 2023 om 11:07
meisjeviva33 schreef: ↑08-06-2023 10:58@Stokbroodje, wij halen het hier bij de plaatselijke imker dan heb je de puurste soort misschien is er bij jou in de buurt ook een imker?
Precies!! gewoon het pure spul gebruiken!.
Trouwens, heb wel eens gehoord dat je tegen hooikoorts, iedere ochtend een lepeltje honing van een imker uit je buurt moet nemen. Heb het nog niet uitgeprobeerd, omdat ik propolis in huis heb en gebruik, maar het klinkt wel logisch, omdat de imker uit je omgeving bijen heeft die in jouw buurt, rondvliegen.
donderdag 8 juni 2023 om 12:12
donderdag 8 juni 2023 om 15:51
meisjeviva33 schreef: ↑08-06-2023 10:58@Stokbroodje, wij halen het hier bij de plaatselijke imker dan heb je de puurste soort misschien is er bij jou in de buurt ook een imker?
Ik koop ze bij een natuurwinkel die ze weer inkoopt bij de plaatselijk imker hier in de buurt.
donderdag 8 juni 2023 om 20:46
https://www.kijkmagazine.nl/science/col ... ts-honing/Gisselle schreef: ↑08-06-2023 11:07Precies!! gewoon het pure spul gebruiken!.
Trouwens, heb wel eens gehoord dat je tegen hooikoorts, iedere ochtend een lepeltje honing van een imker uit je buurt moet nemen. Heb het nog niet uitgeprobeerd, omdat ik propolis in huis heb en gebruik, maar het klinkt wel logisch, omdat de imker uit je omgeving bijen heeft die in jouw buurt, rondvliegen.

David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in