worden jullie altijd uitgerust wakker?
vrijdag 5 maart 2010 om 09:27
De titel zegt het al, ik ben nieuwsgierig hoe jullie wakker worden. Ik heb zelf namelijk altijd, ongeacht of ik er vroeg in lig of niet, moeite met opstaan. Ik wil altijd nog verder slapen en het voelt alsof ik ook echt die behoefte heb. Als de wekker gaat heb ik nooit het gevoel: ha! een nieuwe dag, ik voel me lekker uitgerust en ga er direct uit.
Ik moet me daarom altijd haasten 's ochtends.
Herkennen mensen zich hierin? Dus 's ochtends niet blijven liggen uit luiheid, maar omdat je het gevoel hebt alsof je echt nog verder moet slapen.
Ik moet me daarom altijd haasten 's ochtends.
Herkennen mensen zich hierin? Dus 's ochtends niet blijven liggen uit luiheid, maar omdat je het gevoel hebt alsof je echt nog verder moet slapen.
zaterdag 13 maart 2010 om 16:47
Grappig dat er altijd gesproken wordt over een ochtend- of avondmens. Ik ben geen van beide, ik ben een middagmens. Ik kom 's ochtends mijn bed niet uit en voel mij niet uitgerust. Ik heb sowieso weinig energie, maar het meeste krijg je toch 's middags uit. 's avonds ga ik graag weer lekker vroeg naar bed, het liefst rond 21:00.
Toch met ik áltijd moe...
Toch met ik áltijd moe...
zaterdag 13 maart 2010 om 16:54
Ik denk 's ochtends nóóit 'hè, lekker, weer een nieuwe dag'. Opstaan vind ik vreselijk, hoe vroeger, hoe dramatischer. En uitgerust ben ik eigenlijk nooit (want of het voelt alsof ik niet lang genoeg heb geslapen, of ik heb te lang in bed gelegen ). De wake-up light helpt iets, dan voorkom ik in elk geval het drama van de lamp aanklikken als het donker is (voel me dan net zo'n vampier, maar mèn, wat heb ik dan een hekel aan licht) en ik vind het fijn dat die radio heel zachtjes aangaat, zodat je er aan kunt wennen. Maar blij zijn dat 'ie afgaat, dat zit er niet in.
zaterdag 13 maart 2010 om 17:00
Als ik moet werken sta ik ook nooit fris op hoor! Alleen in de zomer dan wel maar ook niet altijd. Dan kan ik wel toe met minder uren slaap. Als ik vrij ben slaap ik uit tot een uur of 10 en dan ben ik wel uitgerust wakker, heerlijk! Ik word ook echt chagarijnig als die rotwekker weer gaat terwijl je diep in slaap bent, is inderdaad niet natuurlijk om in de winter zo vroeg wakker te worden! Had vroeger een weekendbaantje, moest eerst van 7 tot 1 en vond ik vreselijk, was dan de hele dag moe. Toen in overleg mijn werktijden veranderd van 3-8 en dan beviel mij prima! Toen had ik genoeg energie en kon ik gelijk uit mijn werk weer door om te stappen tot diep in de nacht! Ik was trouwens als kind een ochtendmens maar nu toch minder...