Gezondheid alle pijlers

Wormpjes of aarsmaden

19-09-2013 18:32 29 berichten
Beetje gênant probleempje, maar ik kom er maar niet van af.

Toen de kinderen kleuters waren hadden zij een enkele keer wormpjes, en soms ik helaas ook. Sinds ik in het onderwijs werk, in groep 3 en bij de kleuters heb ik er een paar keer per jaar last van. Dit keer alweer binnen zes weken na de laatste tablet! Word er gek van! Ik probeer voordat ik iets eet mijn handen te wassen, of eet uit het zakje, eet niets dat de kinderen hebben beet gehad. Zodra ik thuis kom was ik mijn handen, ook goed onder mijn nagels en toch elke keer opnieuw is het raak. Wie weet wat ik nog meer kan doen, ik kan toch moeilijk elke veertien dagen een tabletje Mebendazol innemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 19 september 2013 @ 22:37:

[...]

Ho lang ben je die blijven gebruiken?

Mijn dochter die heeft ook al haar hele leven last. Gewoon telkens drie maanden niet en dan is het er weer. Alles al geprobeerd en de huisarts die weet het ook niet. Verder is ze normaal en gezond, wast heel goed haar handen, bijt geen nagels en ga zo maar door ( waste een tijdje zo goed haar handen dat ze er stuk van gingen ). En ze heeft het ook altijd als enige van het gezin.

Misschien is die capsules wat.....Heb je al eens geprobeerd wat ik hiervoor plaatste?
Je bent zelf een theepot
Ik zou hier laatst ook al een topic over openen.

Ik had nooit last van die krengen, totdat de kinderen naar school gingen. Nu zijn ze pubers en net als toen lijkt het erop dat ik de enige ben, die er last van heeft. Reuze irritant!

Ik eet (bijna) geen vlees meer, maar daarvoor had ik wel eens het idee dat het van de filet americain kwam. Nu heb ik een paar weken terug bij een bbq een biefstuk gehad. Een paar dagen later wormpjes.. heb toch het gevoel dat het daar aan lag.

De tip van de rauwe uien heb ik ook wel eens van iemand gehad. Die vertelde dat filet americain daarom met uien geserveerd worden. Sinds vorige week eet ik dus ook een stukje ui, als ik aan 't koken ben.

Ik ben er trouwens ooit mee naar de huisarts geweest en die zei dat het geen probleem was, dat het vaker voorkwam en op zich meestal vanzelf weer weggaat. Ze zijn niet schadelijk alleen supervervelend.
Later is nu
@susanne suus, niet zoals jij schrijft elke week maar wel op advies van de huisarts drie maanden lang elke twee weken, , dus vier keer meer dan gebruikelijke dosis.

Maar toen drie maanden later waren ze er weer...

Kortom, als je stopt met de mebendazol begint het weer bij haar, dus misschien zijn die knoflookcapsules iets als preventief middel.
Zelf heb ik ook heel lang last gehad van aarsmaden. Ik denk wel een half jaar ongeveer. Niks hielp om ervan af te komen.. pilletjes ingenomen maar ze bleven maar terugkomen!! Vreselijk.. elke keer weer zag je die witte wormpjes in je ontlasting. Op een gegeven moment kwam ik op de website aarsmaden terecht en las daar de tips die werden gegeven.

Inderdaad.. goede hygiëne is erg belangrijk, want pas dan gaan ze weg. Dus alles schoonmaken in huis en voor het eten altijd handen wassen of ontsmetten met alcohol (bij de Action kun je heel goedkoop alcohol kopen om je handen te wassen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven