wortelkanaalbehandeling, doet dit pijn?
woensdag 24 juni 2009 om 06:46
JA, het doet pijn. Vooral als de verdoving is uitgewerkt dus koop maar een paar goede pijnstillers, ben bang dat je ze nodig zal hebben. Ik heb nu 2 weken geleden een wortelkanaalbehandeling laten doen en mijn kies is nog gevoelig. Heb ook ff gegoogled en soms kan het wel 2 maanden duren voordat de gevoeligheid voorbij is.
Fijn he zo'n antwoord op de vroege ochtend.
Veel succes
Fijn he zo'n antwoord op de vroege ochtend.
Veel succes
woensdag 24 juni 2009 om 06:53
woensdag 24 juni 2009 om 07:01

woensdag 24 juni 2009 om 07:55

woensdag 24 juni 2009 om 07:57
Ik vond van wel.
Maar ik ben niet zo makkelijk t verdoven. En bovendien was de ontsteking niet goed weg.
Na een week op ascal (van de tandarts meegekregen) te hebben, ben ik toch maar weer teruggegaan voor nog een behandeling.
Deze deed gelukkig geen pijn
aanvulling: ik had dus vooraf géén kiespijn, dus voelde me ontzettend bekocht.
Maar ik ben niet zo makkelijk t verdoven. En bovendien was de ontsteking niet goed weg.
Na een week op ascal (van de tandarts meegekregen) te hebben, ben ik toch maar weer teruggegaan voor nog een behandeling.
Deze deed gelukkig geen pijn
aanvulling: ik had dus vooraf géén kiespijn, dus voelde me ontzettend bekocht.

woensdag 24 juni 2009 om 08:03
woensdag 24 juni 2009 om 08:03

woensdag 24 juni 2009 om 08:10
Als je een goede tandarts treft, dan is het heel goed te doen. Ik had niet meteen zo'n mazzel. Mijn toenmalige tandarts had de kanalen niet goed gevuld. Dat is later overgedaan door iemand die het wel goed kon. Bij hem ben ik zowat in de stoel in slaap gevallen, zo ontspannen was ik. De napijn was minder, maar met goede pijnstillers kom je daar ook wel doorheen. Het is in ieder geval te prefereren boven dagenlang rondlopen met kiespijn.
woensdag 24 juni 2009 om 08:13
Voor mij ook het allerpijnlijkste ooit... Maar een keer meegemaakt en echt horror voor mij. Moet er niet aan denken dat nog eens te ondergaan. Sorry...
Het goede nieuws voor jou is dat ik toen wel bij een superlompe ouderwetse tandarts zat die mij niet verdoofd had
Mijn schoonzus heeft al diverse zenuwbehandelingen gehad en zij vindt het peanuts. Terwijl zij superbang is voor de tandarts.
Een goede verdoving is wel een must zeg maar
Het goede nieuws voor jou is dat ik toen wel bij een superlompe ouderwetse tandarts zat die mij niet verdoofd had
Mijn schoonzus heeft al diverse zenuwbehandelingen gehad en zij vindt het peanuts. Terwijl zij superbang is voor de tandarts.
Een goede verdoving is wel een must zeg maar
woensdag 24 juni 2009 om 08:43
Nu een keer of 5 gehad, alleen de eerste keer deed pijn. Toen ik dit aangaf zei mijn tandarts dat niet niet hoorde, en is ze meer gaan verdoven. Wel 7 verdovingen gehad toen, maar van de behandeling verder niks meer gevoeld.
Gelukkig is zij heel lief (had flinke angst voor de tandarts), en vertelde dat als het pijn deed ik het moest aangeven, dan deed ze er nog wat verdoving bij. Volgens haar hoef je geen pijn te hebben tijdens de behandeling, en neemt ze rustig een half uur/3 kwartier de tijd voor alleen de verdoving.
Het gevoel en geluid is wel heel irritant, maar denk dat dat ook mijn tandarts angst was, want pijnlijk was het niet.
Ze waarschuwde wel dat ik napijn kon hebben, en daarvoor gaf ze brufen bruis mee.
Als je nu erge pijn hebt, kan het met de verdoving alleen maar meevallen, wat een opluchting kan dat soms zijn!
Heel veel sterkte ermee.
Gelukkig is zij heel lief (had flinke angst voor de tandarts), en vertelde dat als het pijn deed ik het moest aangeven, dan deed ze er nog wat verdoving bij. Volgens haar hoef je geen pijn te hebben tijdens de behandeling, en neemt ze rustig een half uur/3 kwartier de tijd voor alleen de verdoving.
Het gevoel en geluid is wel heel irritant, maar denk dat dat ook mijn tandarts angst was, want pijnlijk was het niet.
Ze waarschuwde wel dat ik napijn kon hebben, en daarvoor gaf ze brufen bruis mee.
Als je nu erge pijn hebt, kan het met de verdoving alleen maar meevallen, wat een opluchting kan dat soms zijn!
Heel veel sterkte ermee.

woensdag 24 juni 2009 om 09:40
quote:MissMara schreef op 24 juni 2009 @ 08:03:
Soms kan het niet goed verdoofd worden, ik heb dat 2x meegemaakt. Het minutenlang boren recht op een zenuw is het pijnlijkste wat ik ooit heb meegemaakt (en ik heb 2 kinderen gebaard, dus dat zegt wat).
Niet om je bang te maken, maar ja, je vraagt erom... Wil je zeggen dat hij je zonder goede verdoving is gaan behandelen? Wat een gemakzucht. Een verdoving voor een zenuwbehandeling plaatsen is een kwestie van de goede plek vinden. Blijkbaar lukt het niet in twee keer en toen had hij er geen zin meer in. Ik heb 6 (ja 6!!!) spuitjes gehad voordat hij de goede plek vond. Tot die tijd voelde ik alles, simpelweg omdat de verdovingen niet op de goede plek zaten. Maar tandartslief ging gewoon door tot hij de goede plek had (zeker omdat Zwieber al zat te janken van angst). Bij de behandeling: niks gevoeld. Helemaal niks. Daarna ook geen pijn gehad. Heerlijk!
Soms kan het niet goed verdoofd worden, ik heb dat 2x meegemaakt. Het minutenlang boren recht op een zenuw is het pijnlijkste wat ik ooit heb meegemaakt (en ik heb 2 kinderen gebaard, dus dat zegt wat).
Niet om je bang te maken, maar ja, je vraagt erom... Wil je zeggen dat hij je zonder goede verdoving is gaan behandelen? Wat een gemakzucht. Een verdoving voor een zenuwbehandeling plaatsen is een kwestie van de goede plek vinden. Blijkbaar lukt het niet in twee keer en toen had hij er geen zin meer in. Ik heb 6 (ja 6!!!) spuitjes gehad voordat hij de goede plek vond. Tot die tijd voelde ik alles, simpelweg omdat de verdovingen niet op de goede plek zaten. Maar tandartslief ging gewoon door tot hij de goede plek had (zeker omdat Zwieber al zat te janken van angst). Bij de behandeling: niks gevoeld. Helemaal niks. Daarna ook geen pijn gehad. Heerlijk!
woensdag 24 juni 2009 om 09:42