Gezondheid alle pijlers

wortelkanaalbehandeling, doet dit pijn?

24-06-2009 06:41 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
titel zegt t al...:-(
JA, het doet pijn. Vooral als de verdoving is uitgewerkt dus koop maar een paar goede pijnstillers, ben bang dat je ze nodig zal hebben. Ik heb nu 2 weken geleden een wortelkanaalbehandeling laten doen en mijn kies is nog gevoelig. Heb ook ff gegoogled en soms kan het wel 2 maanden duren voordat de gevoeligheid voorbij is.

Fijn he zo'n antwoord op de vroege ochtend.

Veel succes
Ik heb er als ik eerlijk ben niet veel last van gehad, beide keren niet... Het is vervelend om zo'n 3 kwartier met je mond open te moeten liggen met een soort rubber lapje over je mond.
Valt op zich wel mee hoor, ik heb er meerdere gehad, de behandeling zelf voel je haast niets van en de napijn duurt meestal een dag of 2 / 3 Na 1 dag kun je alweer normaal eten.

Ik had de eerste dag meestal gewoon wat soep als eten.

Maar pijn word door iedereen anders ervaren.
Ook niet echt veel last gehad, geen stekende pijn ofzo, het was gewoon irritant of irrikies in dit geval ...
niet echt veel pijn gehad, het enige wat enigzins zeer deed was als de ontsteking zeg maar omhoog komt uit de wortelkanalen, maar daarna niet veel last. Ik had meer last van de geur en smaak van dat smerige chloorachtige spul wat ze gebruiken.
Pijn is subjectief en als je een slager van een tandarts hebt.... Ik heb helemaal niets gevoeld en zei aan het eind van de behandeling vol verbazing of het 'nu al klaar was'...
http://www.tandarts.nl/in ... task=view&id=75&Itemid=64
Ik vond van niet. Ik zet wel altijd mijn mp3 speler op bij de tandarts, dan hoor ik een stuk minder en dat scheelt het meeste!
Het is bij mij al heel lang geleden en de pijn is in ieder geval niet in mijn herinnering blijven hangen. Terwijl de kiespijn die er een tijdje daarvoor aan vooraf ging, nog wel behoorlijk goed in mijn geheugen zit.

Dus het zal wel meevallen
Ik vond van wel.

Maar ik ben niet zo makkelijk t verdoven. En bovendien was de ontsteking niet goed weg.

Na een week op ascal (van de tandarts meegekregen) te hebben, ben ik toch maar weer teruggegaan voor nog een behandeling.

Deze deed gelukkig geen pijn

aanvulling: ik had dus vooraf géén kiespijn, dus voelde me ontzettend bekocht.
Je hebt nu al een paar dagen die kiespijn...die verdoving...een verademing!
Soms kan het niet goed verdoofd worden, ik heb dat 2x meegemaakt. Het minutenlang boren recht op een zenuw is het pijnlijkste wat ik ooit heb meegemaakt (en ik heb 2 kinderen gebaard, dus dat zegt wat).

Niet om je bang te maken, maar ja, je vraagt erom...
Heb er diverse gehad en nooit iets gevoeld, ook geen napijn. Wel altijd zenuwachtig geweest voor de behandeling, maarja ik ben dan ook vreselijk bang voor de tandarts. Maar goed, elke keer achteraf weer de opluchting dat ik niks gevoeld had.
Bedankt voor de link misschicken, ik mag maandag voor het eerst een wortelkanaalbehandeling ondergaan, brrrr.
Als je een goede tandarts treft, dan is het heel goed te doen. Ik had niet meteen zo'n mazzel. Mijn toenmalige tandarts had de kanalen niet goed gevuld. Dat is later overgedaan door iemand die het wel goed kon. Bij hem ben ik zowat in de stoel in slaap gevallen, zo ontspannen was ik. De napijn was minder, maar met goede pijnstillers kom je daar ook wel doorheen. Het is in ieder geval te prefereren boven dagenlang rondlopen met kiespijn.
Ik vond het erg meevallen (heb het 2x gehad). Zolang je goed verdoofd wordt is er volgens mij niet zoveel aan de hand! Wat ik wel vervelend vond was mn mond openhouden (á 45 minuten ofzo).

Sterkte!
Voor mij ook het allerpijnlijkste ooit... Maar een keer meegemaakt en echt horror voor mij. Moet er niet aan denken dat nog eens te ondergaan. Sorry...

Het goede nieuws voor jou is dat ik toen wel bij een superlompe ouderwetse tandarts zat die mij niet verdoofd had

Mijn schoonzus heeft al diverse zenuwbehandelingen gehad en zij vindt het peanuts. Terwijl zij superbang is voor de tandarts.

Een goede verdoving is wel een must zeg maar
Advies: start met ibuprofen nog vóór de verdoving is uitgewerkt. Helpt beter

(en ja: het doet pijn... )
Peas on earth!
Gaatje vullen vind ik vervelender; wortelkanaalbehandeling viel bij mij wel mee. Het is idd irritant om zolang met je mond open te liggen, maar verder heb ik er geen last van gehad.
Nu een keer of 5 gehad, alleen de eerste keer deed pijn. Toen ik dit aangaf zei mijn tandarts dat niet niet hoorde, en is ze meer gaan verdoven. Wel 7 verdovingen gehad toen, maar van de behandeling verder niks meer gevoeld.

Gelukkig is zij heel lief (had flinke angst voor de tandarts), en vertelde dat als het pijn deed ik het moest aangeven, dan deed ze er nog wat verdoving bij. Volgens haar hoef je geen pijn te hebben tijdens de behandeling, en neemt ze rustig een half uur/3 kwartier de tijd voor alleen de verdoving.

Het gevoel en geluid is wel heel irritant, maar denk dat dat ook mijn tandarts angst was, want pijnlijk was het niet.

Ze waarschuwde wel dat ik napijn kon hebben, en daarvoor gaf ze brufen bruis mee.

Als je nu erge pijn hebt, kan het met de verdoving alleen maar meevallen, wat een opluchting kan dat soms zijn!

Heel veel sterkte ermee.
*
kiss, je maakt jezelf nu al bang....misschien is er niet eens een wortelkanaalbehandeling nodig.
quote:MissMara schreef op 24 juni 2009 @ 08:03:

Soms kan het niet goed verdoofd worden, ik heb dat 2x meegemaakt. Het minutenlang boren recht op een zenuw is het pijnlijkste wat ik ooit heb meegemaakt (en ik heb 2 kinderen gebaard, dus dat zegt wat).

Niet om je bang te maken, maar ja, je vraagt erom... Wil je zeggen dat hij je zonder goede verdoving is gaan behandelen? Wat een gemakzucht. Een verdoving voor een zenuwbehandeling plaatsen is een kwestie van de goede plek vinden. Blijkbaar lukt het niet in twee keer en toen had hij er geen zin meer in. Ik heb 6 (ja 6!!!) spuitjes gehad voordat hij de goede plek vond. Tot die tijd voelde ik alles, simpelweg omdat de verdovingen niet op de goede plek zaten. Maar tandartslief ging gewoon door tot hij de goede plek had (zeker omdat Zwieber al zat te janken van angst). Bij de behandeling: niks gevoeld. Helemaal niks. Daarna ook geen pijn gehad. Heerlijk!
Nee, geen gemakzucht, er waren al zeker 10 verdovingen tegenaangegooid, en ik voelde niets meer behalve die ene zenuw...

soms is het onmogelijk te verdoven ivm het ontstoken weefsel geloof ik. Het komt af en toe voor. De tandarts vond het ook heel vervelend volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven