Wortelkanaalbehandeling eerste fase
maandag 16 december 2013 om 14:30
Hoe lang duurt het op en neer ragen en doden van de zenuw per kanaal?
Ik moet binnenkort een wkb voor een kies met 3 wortels.
Ik heb een kies die niet te verdoven bleek. Binnenkort een 2e poging. Ik krijg antibiotica voor een paar dagen en dan doen ze weer een poging.
Ik vraag me af hoe lang het erg zeer gaat doen mocht het bij de 2e poging ook niet te verdoven zijn.
Ik moet binnenkort een wkb voor een kies met 3 wortels.
Ik heb een kies die niet te verdoven bleek. Binnenkort een 2e poging. Ik krijg antibiotica voor een paar dagen en dan doen ze weer een poging.
Ik vraag me af hoe lang het erg zeer gaat doen mocht het bij de 2e poging ook niet te verdoven zijn.
maandag 16 december 2013 om 20:18
Ik heb nu zo'n 8 wortelkanaalbehandelingen gehad en nog nooit gehoord van "het dood maken van de zenuw".. Bij de kiezen die ontstoken waren heb ik helse pijnen gehad.. Maar uiteindelijk ben je met een uurtje klaar.. Ze hebben het verdoofd, maar helaas dat helpt niks.. Ik had het er voor over, daarna geen last meer gehad van die kies!
Pas geleden een apex resectie gehad aan een kies bij de kaakchirurg.. Wederom ontstoken en weer een niet-werkende verdoving.. (Dit na een week antibiotica wat dus klaarblijkelijk niks geholpen had)
Ik zou als ik jou was dus gewoon de behandeling door laten gaan en even pijn lijden.. Daarna ben je er af!
Pas geleden een apex resectie gehad aan een kies bij de kaakchirurg.. Wederom ontstoken en weer een niet-werkende verdoving.. (Dit na een week antibiotica wat dus klaarblijkelijk niks geholpen had)
Ik zou als ik jou was dus gewoon de behandeling door laten gaan en even pijn lijden.. Daarna ben je er af!

maandag 16 december 2013 om 21:11
Fijn als de verdoving pakt. Bij mij heeft de tandarts ontelbare spuiten in de zenuw gezet. Helaas mocht het niet lukken. Het bleef pijnlijk waarop de tandarts besloot de kies weer dicht te maken en het over 2 dagen nog eens te proberen. Ik zal over 2 dagen 6 a 7 antibioticumtabletten hebben geslikt.
Ik ben zo bang dat het niet lukt en dat ik weer met een zere mond naar huis moet........ brrrrrrrrrr!
Ik ben zo bang dat het niet lukt en dat ik weer met een zere mond naar huis moet........ brrrrrrrrrr!