Gezondheid alle pijlers

Wratten - sekondenlijm

10-02-2014 22:58 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft daarmee ervaring? Wat ik me vooral afvraag, is hoe snel sekondenlijm droogt op de huid. In enkele secondes, nam ik aan.

Intussen zit ik hier al een half uur met 2 voeten van de vloer op een keukenstoel, en de lijm (P*ttex sekondenlijm) is nog steeds niet droog.... Ik heb er ook geen enorme klodders opgesmeerd. Een van de plekjes begint al dof te worden, dat is vast het begin. Maar m'n voeten beginnen intussen koud te worden, en ik wil naar bed! En heb geen zin straks aan de badkamervloer danwel m'n dekbed vastgeplakt te zitten

Wil iemand voorspellen wanneer dit droog gaat zijn?

(Terwijl ik dit schrijf, moet ik terugdenken aan iemand die 's nachts vastzat in haar leren jas en ook niet naar bed kon )

Meen je dit echt serieus?? Haal het eraf en ga gewoon naar de huisarts om ze weg te laten halen.
Pleister erop
Ik ben al genoeg aan het klooien geweest met wrattenmiddelen en vloeibare stikstof. Ducktape en sekondenlijm zijn prima alternatieven, leert een online zoektocht en ook het Viva forum.

Ooit als kind heb ik al eens een wrat moeten laten wegsnijden van onder mijn hiel, dat nooit meer! Gelukkig zitten deze wratten ook op wat gunstigere plekken onder de voet.
quote:copacabana schreef op 10 februari 2014 @ 23:09:

Pleister erop

Wat kan het leven eenvoudig zijn, als je dit bedenkt Dank!

Nu alleen nog even op 1 hak en 1 zijkant voet naar het badkamerkastje schuifelen...

Blijf het raar vinden dat dat spul zo traag droogt. En het was een nieuw tubetje, nog niet zo lang geleden gekocht.
Duct tape
quote:copacabana schreef op 10 februari 2014 @ 23:12:

Duct tapeVlgs. mij is er een merk duct tape dat Duck tape heet. Toch?!
Dat was een geweldig topic, met die jas.

Probeer morgen nagelak, droogt sneller, zelfde effect.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
http://2.bp.blogspot.com/ ... 0k/pqrGOk9nF14/s1600/duck+tape+new+colors.JPG
quote:tof schreef op 10 februari 2014 @ 23:12:

[...]

Wat kan het leven eenvoudig zijn, als je dit bedenkt Dank!

Nu alleen nog even op 1 hak en 1 zijkant voet naar het badkamerkastje schuifelen...zul je zien dat het nu net opdroogt. Neem je foon mee, kun je iemand bellen als je vastgeplakt zit
Huisartsen snijden niet meer. Die gebruiken drie keer stikstof en als dat niet werkt, krijg je zalf en moet je vijlen. Heel lang. Godzijdank werkte de stikstof de derde keer.
En wat doe je dan met die tape? Erop plakken en dan eraf trekken en dan kleeft de wrat aan de tape?

Snap er niks van....
Nagellak had ik ook ergens gelezen. Valt/bladert dat er niet heel snel vanaf?! Daarom was ik voor de lijm gegaan. En duct tape leek me zo lastig zo klein te krijgen. Knippen is altijd een crime, en scheuren is voor een klein stukje ook niet makkelijk.
quote:copacabana schreef op 10 februari 2014 @ 23:15:

zul je zien dat het nu net opdroogt. Neem je foon mee, kun je iemand bellen als je vastgeplakt zit

Dan hoef ik gelukkig maar te roepen, er is redding hier in huis. Hoewel die 'redder' er al over begon dat hij niets tegen nieuwe tegels in de keuken zou hebben. En bedankt he! Eerst laat hij me vastplakken, maar daarna bikt hij me samen met tegel wel weer los...
Zou je denken he, dat nagelak bladdert, maar nee.

Werkte perfect voor mij. Ik peuterde elke dag die plak nagelak eraf onder de douche en smeerde er dan een nieuwe laag op. Was nooit gebladderd.

@ Bergje: een wrat kan niet overleven zonder zuurstof, dan gaat hij dood, en komt het eraf.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:Bergje65 schreef op 10 februari 2014 @ 23:16:

En wat doe je dan met die tape? Erop plakken en dan eraf trekken en dan kleeft de wrat aan de tape?

Snap er niks van....Een stukje bovenop de wrat plakken en laten zitten. Wratten schijnen niet van duct tape te houden en gaan dood eronder na een aantal dagen/weken.
Ik ga m'n bed in, trusten. Ik ben benieuwd naar het succes van de superlijm, maar volgende keer ga ik voor de nagellak...
Wow. Nooit geweten dat er zelfs wetenschappelijke studies gewijd zijn aan het behandelen van wratten met duct tape.

Duct tape occlusion therapy
..
Haha, ik zie het voor me! En die leren jas kan ik me ook nog wel herinneren...
duofilm vind ik wonderspul... al geprobeerd?
Voortaan de superlijm van de Action gebruiken, die van Pattex is reteduur!
Du*film en andere drogist-wrattenmiddeltjes heb ik al geprobeerd. Dagelijks insmeren ermee, losse huid verwijderen, etc. En dan begint op een geven moment de huid direct naast de wrat toch girriteerd te raken, en begint dat spul te bijten zodra je het erop smeert, brrrr. Aanstippen met stikstof: check. En dan zolang totdat er echt blaren beginnen te ontstaan. Liefst op vingers, als kind, en dan een stuk of 3 na elkaar. Leuk, maar bij mij niet 100% effectief, en het is niet mijn method-of-choice.

Er overheen plassen, daar geloof ik niet zo in. Insmeren dagelijks met bonen/aardappelschillen etc.: leuk, maar die heb ik niet altijd in huis. Afwachten totdat ze vanzelf verdwijnen is een methode, maar bij wratten onder m'n voet liever niet.

Overigens ben ik jarenlang wrat-loos geweest, totdat ik onlangs weer begonnen ben met zwemmen. Daarbij draag ik netjes teenslippers, maar op het stukje tussen bankje en zwembadrand heb ik dus toch weer wratten weten te vangen.

O, en P*ttex had ik toevallig in huis, het zat ooit eens in een grootverpakking lijm die ik kocht. Volgende keer bij de A*tion zal ik aan de goedkope variant denken, dank voor de tip!
Ik heb 6 jaar rond gelopen met 8 zeer pijnlijke voet wratten. In al die jaren heb ik alle mogelijke huismiddeltjes gebruikt zonder resultaat!

Dan maar de medische gilde raadplegen.

De eerste dermatoloog wou de wratten bevriezen, wat zeer pijnlijk was en geen zak geholpen heeft.

De tweede dermatoloog wou ze wegsnijden maar kon niet garanderen dat ze zouden wegblijven.

In mijn wanhoop ben ik dan te rade gegaan bij het universitair ziekenhuis van Edegem (Antwerpen).

Ik ben de dermatoloog aldaar eeuwig dankbaar!

Want met de medicijnen die hij gaf verdwenen mijn wratten binnen de week!

En geloof het of niet, het middel had de naam Cimetidine en is eigenlijke het oude Tagamed. Een maagmiddel dus!

http://www.apotheek.nl/Me ... ne.aspx?mId=10704&rId=556

Toen ik de dokter vol ongeloof aankeek vertelde hij dat mensen die maagklachten en wratten hadden van hun wratten verlost raakten bij het nemen van dit maagmiddel.

Hoe het werkt wist men niet maar dat het werkt is 100% zeker.

Het produkt is in Belgie zonder voorschrift te krijgen.

Slechts 1 tablet per dag gedurende 5 dagen en ik was verlost van die ellendige wratten en pijn onder mijn voeten!

Dat is nu 10 jaar geleden en die ondingen zijn nooit meer teruggekomen.
Wat je er op smeert, secondenlijm, nagellak, ducktape, gewone tape, maakt volgens mij niks uit. Uiteindelijk gaat het er om dat de wrat "stikt". Wat je in feit doet met de nagellak of lijm, is dat je zorgt dat de wrat geen zuurstof meer krijgt.

Ik heb twee of drie weken lang trouw elke dag blanke nagellak op de wratten op mijn vingers gesmeert. Om te zorgen dat dat niet snel los liet heb ik er tape (1cm breed) om heen gedaan. Na twee weken kon ik al merken dat de wratten kleiner werden en na 3 weken waren ze alle 5 weg en zijn ze niet meer terug gekomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven