Gezondheid alle pijlers

yasmin pil ervaringen

30-01-2014 20:19 11 berichten
Mijn gynaecoloog heeft me de yasmin pil voorgeschreven omdat ik veel bijwerkingen heb van andere pillen. Op internet kom ik ook nogal wat waarschuwingen tegen over deze pil. Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het honderd vrouwen en je krijgt honderd ervaringen. Je moet het gewoon proberen, het is je arts die het adviseert. Waarom zou je daar aan twijfelen? Als het nu je groenteboer was
Ik slik hem en ik heb nergens last van...slik e.a. wel door want van hormoonschommelingen krijg ik migraine. Ik ben niet de maatstaf want ik had ook geen last van de Diane-35, zelfs niet toen ik zelf boven de 35 was.

Heb je al iets anders overwogen als de pil? De implanon bijvoorbeeld (daar kreeg ik acne van, vandaar die Diane-35).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle hormonale anticonceptie kennen trouwens risico's en bijwerkingen. Het is een zoektocht naar de minst kwade oplossing.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Stemmingswisselingen, emotionele buien, sip voelen zonder reden... Niet de pil voor mij. Maar er zijn vrouwen die er wel goed op gaan.
Ik heb jaren de diane pil geslikt Zonder klachten, op de yasmin pil overgestapt. Na 3 weken kreeg ik jeuk onder mn huid over mn hele lichaam, alsof er beestjes liepen. Ook kreeg ik pijn op mijn borst waardoor ik direct moest stoppen van de h.a. Ook heb ik er na 3 weken een schimmelinfectie door gekregen. Ik vond het een klote pil en hoef hem dus nooit meer.
Ik had de eerste paar weken jeuk als bijwerking maar nu bevalt ie erg goed.
Ik heb hem ook gebruikt maar dat is al 13 jaar geleden. Gyn. had mij die toen voorgeschreven (ik had toen ook PCOS) Maar op een gegeven moment mocht ik die niet meer gebruiken van de HA

Maar heb er nooit klachten van gehad
Je hebt niets aan ervaringen. Iedereen reageert anders.
Ik heb vroeger deze pil geslikt. Ik had geen negatieve bijwerkingen verder, maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk. Ik heb nu een andere pil omdat ik toen ik weer nieuwe strips ging halen en vragenlijst kreeg van de apotheek waarop ik alledrie ja had ingevuld en toen moest ik van pil veranderen helaas. Mijn nieuwe pil heeft geen positieve bijwerking (grotere borsten). Bij Yasmine werden ze groter, en aangezien ik maat a75 heb was ik daar wel blij mee . Maarja mocht deze voor jou niet goed zijn kan je altijd van pil veranderen.
Zal inderdaad voor iedereen anders zijn.

Met de Diane 35 geen problemen gehad maar die krijg ik niet meer. Van de Yasmin suïcidale neigingen vlak voor de menstratie, Mirena spiraaltje hopeloze waslijst klachten. Me vandaag laten sterilliseren.
Bij vlagen ben ik geniaal, nu is het windstil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven