Zeer hevige menstruatie - verward
donderdag 22 mei 2014 om 08:34
Beste viva forummers,
Mijn menstruatiecyclus is vrij regelmatig, ben gewoonlijk
4 a 5 dagen ongesteld en de eerste twee dagen iets heviger. Kan soms weleens last hebben van buikkrampen, maar niet heel ernstig allemaal.
2 dagen geleden begon mijn menstruatie (eerder dan verwacht) en die verliep heel erg vreemd. Ik kreeg buikkrampen en dacht eerst nog: vervelend, maar het werd erger en erger. Ik jankte en schreeuwde, kreunde van de pijn. Had ook rugpijn en ik dacht nog: het lijkt wel een bevalling. Binnen een uur had ik 3 tampons helemaal volgebloed. Mijn vriend heeft snel Aleve Feminax gehaald in de winkel en daar heb ik er twee van genomen, toen ging het wel weer. Daarna heb ik amper nog gebloed.
Desalniettemin ben ik er erg van geschrokken. Heb het idee dat er iets mis is en dat het misschien wel een vroege miskraam is geweest. Lijkt me raar want mijn vriend en ik willen geen kinderen en gebruiken voorbehoedsmiddelen. Iemand hier ervaring mee?
Mijn menstruatiecyclus is vrij regelmatig, ben gewoonlijk
4 a 5 dagen ongesteld en de eerste twee dagen iets heviger. Kan soms weleens last hebben van buikkrampen, maar niet heel ernstig allemaal.
2 dagen geleden begon mijn menstruatie (eerder dan verwacht) en die verliep heel erg vreemd. Ik kreeg buikkrampen en dacht eerst nog: vervelend, maar het werd erger en erger. Ik jankte en schreeuwde, kreunde van de pijn. Had ook rugpijn en ik dacht nog: het lijkt wel een bevalling. Binnen een uur had ik 3 tampons helemaal volgebloed. Mijn vriend heeft snel Aleve Feminax gehaald in de winkel en daar heb ik er twee van genomen, toen ging het wel weer. Daarna heb ik amper nog gebloed.
Desalniettemin ben ik er erg van geschrokken. Heb het idee dat er iets mis is en dat het misschien wel een vroege miskraam is geweest. Lijkt me raar want mijn vriend en ik willen geen kinderen en gebruiken voorbehoedsmiddelen. Iemand hier ervaring mee?

donderdag 22 mei 2014 om 09:00
donderdag 22 mei 2014 om 11:10
Jeez wat een overspannen reacties zeg.
Je lichaam is geen atoomklok. Dit soort dingen kunnen gebeuren. Dan ben je er in 2 dgn vanaf ipv dat je er 5 over doet.
Als t nou volgende keer weer zo is kan je er over denken om de huisarts te bellen.
Laat je niet gek maken.
Je lichaam is geen atoomklok. Dit soort dingen kunnen gebeuren. Dan ben je er in 2 dgn vanaf ipv dat je er 5 over doet.
Als t nou volgende keer weer zo is kan je er over denken om de huisarts te bellen.
Laat je niet gek maken.
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 22 mei 2014 om 15:56
Sorry, was niet de bedoeling om je ongerust te maken. Ik ken meerdere vrouwen met endometriose die deze klachten hebben. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een dubbele eisprong zijn geweest waardoor je eenmalig extra veel bloed bent verloren. Geen paniek om deze ene keer. En als je zekerheid wilt naar de HA.

donderdag 22 mei 2014 om 16:42
Heb telefonisch contact gehad met de huisarts. Kan er door omstandigheden pas maandag naartoe voor een afspraak. Maar goed, vermoeden is vroege miskraam, wat ik al dacht. In principe niet erg maar ben hormonaal compleet in de war, constant huilen en nog een beetje zwak. Yay hormonen! Iemand nog een goede afleiding/tip? Behalve chocola, dat heb ik al op