Gezondheid alle pijlers

Zenuw klem zaldiar

02-10-2012 16:19 14 berichten
Sinds een paar dagen heb ik een pijnlijke schouder wat uitstraalt naar elleboog en een dove hand ( vooral 's nachts) Ik heb 2 nachten heel slecht geslapen hierdoor, omdat ik steeds wakker werd van de pijn. Ik heb vandaag van de huisarts Zaldiar gekregen, maar durf het niet goed te nemen omdat ik ook voor de kinderen moet zorgen en je er volgens de bijsluiter suf van kan worden. Heeft iemand van jullie ook wel eens Zaldiar gebruikt? En kon je nog gewoon functioneren? Ik kan mijn arm bijna niet bewegen, dan schiet de pijn er door heen. Ik zou dus eigenlijk het liefst nu die Zaldiar al nemen...
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet eerst een halve nemen en kijken wat het doet?
Ik heb het ook weleens gebruikt en werd er niet suf van. Gewoon proberen desnoods eerst een halfje
ik word niet suf van zaldiar, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is.

Ik merk wel dat ik slecht in kan slapen als ik zaldiar ingenomen heb.
Hier al jaren in gebruik, 37,5 mg voor verschoven wervels.

Nergens last van.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als de bijwerking is dat je er suf van kan worden, zou ik de eerste s avonds innemen. Slaap je meteen lekker

Meestal is sufheid iets dat over gaat.

Beterschap.
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik word er niet suf van, maar jij misschien wel. Neem er anders één voor het slapen, dan heb je iig 's nachts minder pijn en voel je je overdag wat beter.

Beterschap!
Ok, dank jullie wel, ik durf het nu zo wel te nemen. Nog een uurtje dan ik mijn kinderen in bed stoppen, pff, pijn is niet te harden eigenlijk. Ik heb ze heel onpedagogisch met een bordje stamppot boerenkool voor de tv op de bank zitten. Zitten ze tenminste stil te eten zonder geklier, dat kan ik nu ff niet hebben.
Ik heb een baby van 5 maanden en gebruik Zaldiar bijna dagelijks. Ik wordt er niet suf van, met vlagen een beetje high, maar dat was het. Tegen mijn zenuwpijn helpt het helaas niet, maar wel tegen de andere pijn. Ik heb dezelfde pijn als jij, maar dan al 3 jaar..... Sterkte!!
En, hoe is het gegaan?
Is er geen vader in beeld die zorgtaken voor de kinderen over kan nemen als jij wel suf wordt van de medicijnen of veel pijn hebt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:netniet schreef op 02 oktober 2012 @ 16:19:

Sinds een paar dagen heb ik een pijnlijke schouder wat uitstraalt naar elleboog en een dove hand ( vooral 's nachts) Ik heb 2 nachten heel slecht geslapen hierdoor, omdat ik steeds wakker werd van de pijn. Ik heb vandaag van de huisarts Zaldiar gekregen, maar durf het niet goed te nemen omdat ik ook voor de kinderen moet zorgen en je er volgens de bijsluiter suf van kan worden. Heeft iemand van jullie ook wel eens Zaldiar gebruikt? En kon je nog gewoon functioneren? Ik kan mijn arm bijna niet bewegen, dan schiet de pijn er door heen. Ik zou dus eigenlijk het liefst nu die Zaldiar al nemen...

Zaldiar is een combi van pcm en tramadol. Datv laatste in een niet al te hoge dosering. De kans bestaat dat je wat suffig bent maar niet heel erg en sowieso is het maar de vraag.

Je kunt ook gewoon pcm nemen of diclofenac met een ,maagbeschermer. Tramadol in deze dosering is niet sterker dan diclofenac.

Een halve zaldiar heeft geen zin, dan krijg je echt te weinig pijnstilling, mn dan van de pcm
Je bent zelf een theepot
quote:Kolki schreef op 03 oktober 2012 @ 08:07:

Ik heb een baby van 5 maanden en gebruik Zaldiar bijna dagelijks. Ik wordt er niet suf van, met vlagen een beetje high, maar dat was het. Tegen mijn zenuwpijn helpt het helaas niet, maar wel tegen de andere pijn. Ik heb dezelfde pijn als jij, maar dan al 3 jaar..... Sterkte!! Ik weet niet of dat antwoord echt geruststellend werkt.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Op de vraag of er geen vader in beeld is die de zorgtaken over kan nemen...Toevallig is die er nu speciaal voor gekomen, het is mijn ex, waar ik toevallig een ander topic over gewijd had vorige week. Die is nu inderdaad hier terug in huis en ik kan gewoon helemaal niks, vanmorgen kon ik nog terecht bij de fysio en het blijkt een acute slijmbeursontsteking te zijn. Ik ga hier even speciaal een topic over aanmaken omdat ik hier specifieke vragen over heb. Die zaldiar helpt maar een beetje en ik voel me er wel raar bij. Maar misschien moet mijn lichaam er nog aan wennen. Ik zweet als een otter, paar keer gevoel gehad vandaag dat ik van mijn stokje ging. Kan ook van de pijn komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven