Gezondheid alle pijlers

Ziek: redmiddeltjes?

07-09-2018 06:55 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh no! Ik ga vanavond op vakantie maar ben gister ziek geworden. Hoofdpijn, misselijk, spierpijn. Nu word ik wakker met keelpijn erbij. Is er iets wat ik kan doen/innemen om het ziek zijn te remmen/niet te verergeren of me beter te laten voelen? Zit er echt niet op te wachten nu. Eigenlijk nooit maar zeker niet op vakantie.
Naast alle tips die gegeven zijn; mocht je nu echt zo ziek zijn dat je niet van je vakantie kan genieten, vergeet je dan niet ziek te melden op je werk! Dan hou je die verlof dagen in ieder geval nog te goed.
Beterschap!!
Bij mij werkt warmte altijd t beste, zodra ik grieperig word.
wij hebben thuis een klein sauna hokje, en die droge warmte is ook heerlijk tegen de spierpijn. Na zo'n sessie voel ik me meteen al een stuk fitter, en meestal ben ik er dan na een dag of 2 helemaal vanaf.
Een lange warme douche kan tijdelijk wat verlichting geven, maar op vakantie is dat misschien een stuk lastiger.
Trachitol bij keelpijn kan ook verzachtend werken.
Bij vastzittend slijm, broomhexine tabletjes.
En voor de rest, paracetamol.
Beterschap!
Heel vervelend antwoord; geduld, geduld en nog meer geduld.

Eventueel wat paracetamol om de symptomen wat te onderdrukken. Maar je lichaam moet gewoon het virusje weg werken, en dat kost tijd. De meeste virusjes zijn snel weer over.

Voldoende drinken, voldoende zout, en probeer wat te slapen.

Fijne vakantie!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bloemetjefresia schreef:
07-09-2018 07:23
Slapen zou ik het liefste doen, helaas is het afwachten of de kinderen tegelijk hun middagslaapje doen, dan kan ik dat nog even meepakken.
Paracetamol heb ik. Heeft vitaminepil oid nog zin? Ik vrees van niet, was het maar zo simpel.
Ik baal er echt van, je kunt er donder op zeggen dat de kinderen straks ook ziek zijn.
Even oppas regelen voor de kinderen, geen opa/oma in de buurt met een vrije dag? Doen wij sowieso op de dag van vertrek voor vakantie. Kinderen naar opa en oma, wij de auto inpakken en dan daar nog even warm eten en dan door. Dan heb je die rompslomp thuis ook niet meer.
lineola schreef:
07-09-2018 08:52
Bij mij werkt warmte altijd t beste, zodra ik grieperig word.
wij hebben thuis een klein sauna hokje, en die droge warmte is ook heerlijk tegen de spierpijn. Na zo'n sessie voel ik me meteen al een stuk fitter, en meestal ben ik er dan na een dag of 2 helemaal vanaf.
Een lange warme douche kan tijdelijk wat verlichting geven, maar op vakantie is dat misschien een stuk lastiger.
Trachitol bij keelpijn kan ook verzachtend werken.
Bij vastzittend slijm, broomhexine tabletjes.
En voor de rest, paracetamol.
Beterschap!
In ananas zit Broom, vandaar mijn tip om ananassap te drinken.

Wat voor een saunahokje heb jij? Wil ik ook wel graag, zo'n warmtehokje.
Hoe groot/klein, is deze betaalbaar en waar heb jij hem in huis geplaatst?
Julia10 schreef:
07-09-2018 09:12
maar zo weinig, dat je een flinke ananasboom leeg moet eten om aan een werkzame dosis te komen???
Julia10 schreef:
07-09-2018 09:12

Wat voor een saunahokje heb jij? Wil ik ook wel graag, zo'n warmtehokje.
Hoe groot/klein, is deze betaalbaar en waar heb jij hem in huis geplaatst?
Wij hebben toen we de badkamer opnieuw hebben ingericht, een hoek afgetimmerd, en er een deur ingeplaatst.
( beetje inloop kast idee)
En een tweedehands sauna kachel erin geplaatst.
We waren voor iets van 200 euro klaar, het is wel een klein hokje (ongeveer 1.65×130) en het is alleen droog sauna.
Maar het werkt.
Maargoed we hadden dus geluk met die kachel.

Op lange termijn is een infrarood sauna veel voordeliger, want onze kachel vreet ontzettend veel stroom.
Infrarood is al heel snel op temperatuur.
Maar is in de aanschaf een stuk duurder.
Misschien eens kijken op marktplaats, of daar iets op de kop valt te tikken.
lilalinda schreef:
07-09-2018 09:16
maar zo weinig, dat je een flinke ananasboom leeg moet eten om aan een werkzame dosis te komen???
Alle beetjes helpen, maar uit blik sowieso niet (veel suiker!). Geperst sap in een mix/smoothie met sinaasappelsap, kiwi, citroen en andere vruchten is lekker. En gezond. Vooral als je ziek bent.

Ananas groeit niet aan een boom, maar uit een plant, op een stok.
Kan je zelf makkelijk als kamerplant kweken uit een ananas uit de supermarkt. Heb ik gedaan: die wortels uit die groene toef laten komen op water en dan in potje grond. Geinige kamerplant. Bromelia familie.
lineola schreef:
07-09-2018 09:24
Wij hebben toen we de badkamer opnieuw hebben ingericht, een hoek afgetimmerd, en er een deur ingeplaatst.
( beetje inloop kast idee)
En een tweedehands sauna kachel erin geplaatst.
We waren voor iets van 200 euro klaar, het is wel een klein hokje (ongeveer 1.65×130) en het is alleen droog sauna.
Maar het werkt.
Maargoed we hadden dus geluk met die kachel.

Op lange termijn is een infrarood sauna veel voordeliger, want onze kachel vreet ontzettend veel stroom.
Infrarood is al heel snel op temperatuur.
Maar is in de aanschaf een stuk duurder.
Misschien eens kijken op marktplaats, of daar iets op de kop valt te tikken.
Dankje!
Stukken gember, citroen honing en kaneel in een kopje en dan kokend water erop, als thee.
En daar heel veel van drinken wil nog weleens helpen.
lilalinda schreef:
07-09-2018 08:19
Ik breng dit paardenmiddel altijd mee als ik weer in de UK ben:
https://www.tesco.com/groceries/en-GB/p ... /258606349

1000 mg Paracetamol, 50 mg caffeine en 12,2 mg phenylephrine hydrochloride en dat dan 4x per etmaal
heerlijk

Kom maar halen :)

In feite kan je dan dus ook 2 x paracetamol met coffeïne nemen met 1 tabletje Cetirizine (zit ook hydrochloride in)
Bloemetjefresia schreef:
07-09-2018 07:23
Slapen zou ik het liefste doen, helaas is het afwachten of de kinderen tegelijk hun middagslaapje doen, dan kan ik dat nog even meepakken.
Heb je niet een rescue-team voorhanden, in de vorm van een partner, moeder, zus, vriendin, lieve buurvrouw, die je kinderen een middagje kan vermaken cq verzorgen, zodat jij je rust kan pakken vandaag? Lijkt me niet te doen man, én ziek, en willen opknappen, én iedereen zn koffer inpakken, én op vakantie, en dan ook nog afhankelijk zijn van wanneer je wurmen hun slaapje willen doen...
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Vergeetmenietje1980 schreef:
07-09-2018 09:37
In feite kan je dan dus ook 2 x paracetamol met coffeïne nemen met 1 tabletje Cetirizine (zit ook hydrochloride in)
Dat was het eerste wat ik hier postte:
neem paracetamol met cafeïne, of een kop koffie er naast
vivajaline schreef:
07-09-2018 08:06
Ossillococcinun
:rofl:
Chickeletta schreef:
07-09-2018 09:34
Stukken gember, citroen honing en kaneel in een kopje en dan kokend water erop, als thee.
En daar heel veel van drinken wil nog weleens helpen.
Dit inderdaad. Ik vind het erg smerig, maar het werkt bij mij wel.

Ik heb ook wel eens gelezen over een soep met heel veel knoflook die heel goed zou werken, maar ik heb het tot nu toe niet durven proberen, het is wel érg veel knoflook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
07-09-2018 10:04
Dit inderdaad. Ik vind het erg smerig, maar het werkt bij mij wel.

Ik heb ook wel eens gelezen over een soep met heel veel knoflook die heel goed zou werken, maar ik heb het tot nu toe niet durven proberen, het is wel érg veel knoflook.
Knoflooksoep is heerlijk!
lilalinda schreef:
07-09-2018 10:07
Knoflooksoep is heerlijk!
Lijkt mij ook heel lekker, maar in deze moeten 52 teentjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kippensoep is ook fijn als je ziek bent.
Nou, alles is gepakt, huis ( redelijk) aan kant. Halve apotheek leeg gehaald en mezelf volgestopt met ibuprofen. Ben de dag redelijk doorgekomen. We gaan zo rijden en dan kan ik slapen, thank god. Dank voor de tips
Beterschap en een fijne vakantie TO!
Neusdruppel (de echte chemische shit, géén homeopathetische zoutoplossing :)), paracetamol en eventueel Vix First Defence.

Als dat niet werkt, Madame Amadouala houdt telefonisch spreekuur. Voor 90 cent per minuut doet ze een Oost-Afrikaans dansje en als het dán nog niet goed komt, dan heb je pech.
Zebra123 schreef:
07-09-2018 09:47
:rofl:
Zo grappig
Heeel lang geleden had ik griep en moest ik werken
Dit genomen en voelde me stuk beter
Nu neem ik het soms als ik verkouden ben preventief
Weet dan niet of t wat doet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven