Gezondheid alle pijlers

Ziek

11-01-2015 16:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Gisteren ging ik naar een soort Driekoningen feest. Iedereen was verkleed en danste op foute muziek. Ik heb enkele cola gedronken omdat ik nog borstvoeding geef aan mijn dochtertje.

Deze ochtend stond ik echter op met verschrikkelijke pijn in mijn rug, schouders en nek. Even later kreeg ik het vrij koud en kreeg ik ook hoofdpijn.

Ik weet niet of het feit dat ik gisteren "uitging" iets mee te maken heeft.

Als dit morgen nog steeds zo'n zeer doet ga ik zeker en vast naar een dokter. Maar heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn? Is het gewoon van de luide muziek gisteren en die pijn in mijn rug, nek en schouders enkel van te dansen? Of is het een soort griep? Maar is de griep dan al in ons land?

Alvast bedankt
Kan best griep zijn. Mijn vriend loopt toevallig nu met dezelfde klachten ongeveer als jij.
De griep komt niet op een officiele dag aanm het is Sinterklaas niet.

Ja, er heerst al griep. Check de site vd grote griepmeting om te zien of er in jouw buurt veel griepgevallen zijn.
Het is 99.9% griep, zeker als je verhoging of koorts hebt, steeds koude rillingen en onverklaarbare spierijn.

Uitzieken maar. Beterschap!
Misschien heb je op de tocht gestaan, iets verrekt, kou gevat, etc. Zolang je geen koorts hebt, is het waarschijnlijk niet de griep. Van uitgaan wordt je normaal gesproken ook niet ziek en helemaal niet als je alleen maar cola drinkt.

Gewoon lekker rustig aan doen vandaag en wie weet is het morgen weer over.
quote:lilalinda schreef op 11 januari 2015 @ 16:08:

De griep komt niet op een officiele dag aanm het is Sinterklaas niet.

Ja, er heerst al griep. Check de site vd grote griepmeting om te zien of er in jouw buurt veel griepgevallen zijn.Weet ik natuurlijk ook wel. Maar ik had nog niets gehoord in de wijde omgeving dat er iemand griep had. Op die site die je me aanbevolen hebt staat er ook op dat in de omgeving waar ik woon (België) niet echt veel mensen de griep hebben. Eventjes uit de buurt van m'n dochter blijven dan. Bedankt voor jouw informatie!
Als het griep is moet je juist niet naar de huisarts gaan (tenzij je tot een risicogroep behoort natuurlijk, zie bijvoorbeeld http://www.dokterdokter.nl/aandoening/griep/), dan verspreid je het virus alleen maar. Antibiotica en zo zijn zinloos bij griep, dus je huisarts kan niets behalve de griep constateren. Enige dat je kunt doen is uitzieken, paracetamolletjes nemen tegen de koorts en pijn en proberen voldoende te blijven drinken en eten. Beterschap!
Wat denk je dat de huisarts gaat zeggen dan?
quote:SpringDing schreef op 11 januari 2015 @ 16:26:

Wat denk je dat de huisarts gaat zeggen dan?Goedemorgen of goedemiddag.
quote:EliseR19920 schreef op 11 januari 2015 @ 16:16:

[...]

Eventjes uit de buurt van m'n dochter blijven dan. Bedankt voor jouw informatie!

Niet nodig, ze zit toch in hetzelfde huis als jij en bovendien heb je het virus waarschijnlijk al overgedragen. Betekent niet dat ze ziek wordt. Naar de huisarts gaan heeft nu ook weinig zin, gewoon even afwachten en evt uitzieken.

Als je een virus hebt, misschien was gisterenavond gewoon even iets teveel voor je lichaam en is het morgen weer over.
Ik dacht dat ebola alweer op zijn retour was
meds
quote:EliseR19920 schreef op 11 januari 2015 @ 16:16:

[...]

Weet ik natuurlijk ook wel. Maar ik had nog niets gehoord in de wijde omgeving dat er iemand griep had. Op die site die je me aanbevolen hebt staat er ook op dat in de omgeving waar ik woon (België) niet echt veel mensen de griep hebben. Eventjes uit de buurt van m'n dochter blijven dan. Bedankt voor jouw informatie!

in de winter zijn er ook nog veel andere virale infecties die je kan oplopen, behalve griep.

heb er zelf eentje achter de rug.

na 3 dagen was ik er van af.

(met griep ben je meestal een volle week flink ziek)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven