Gezondheid alle pijlers

Zieke moeder

20-04-2012 15:13 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Uit privacyoverwegingen haal ik deze post weg. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.
Wat erg voor je (jullie).

Sterkte! Ik hoop dat de operatie goed gaat.
Sterkte!
tsja.....
Ach jeetje wat klote voor je... weet niet zo gaat wat tezeggen wil je wel heel veel sterkte wensen.
Wat vreselijk voor je. Weet niet zo goed iets te zeggen,
Wat triest...

Heel veel sterkte!
Lief van jullie!
Wat een nare situatie. Heel veel sterkte en een hele dikke
Sterkte, wat een nare situatie. Helaas weet ik hoe het is om een zieke ouder te hebben. Gelukkig heb ik daar wel andere gevoelens bij.

Op Psyche is overigens een topic van iemand met een terminaal zieke vader. Zij zit ook met gevoelens t.o.v haar jeugd. Misschien heb je daar iets aan. Het is wel een eind naar beneden gezakt.

Ik wens je veel sterkte, wijsheid en kracht.
Beste Bbee,

Ik kan niet oordelen over jou verleden, maar heb zelf tijdens mijn jeugd ook een ouder gehad met psychische ziekte, waardoor mijn jeugd moeilijk was op sommige momenten. Toen ik 21 was heeft mijn ouder zich laten behandelen, ik heb toen ook besloten om bewust wel een relatie te hebben met mijn ouders en beide te vergeven.

Of je moeder veranderd is of niet kan ik niet beoordelen, bordeline is een lastige ziekte en mensen met deze ziekte doen vaak de vreemdste en meest onverklaarbare dingen. Hopelijk lukt het je om binnen bepaalde grenzen een relatie met haar te hebben.

Heel veel sterkte gewenst,

Amber
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sterkte hoor meid, het zal zeker niet makkelijk zijn.
ik denk dat jij en mijn oudste zus veel aan elkaar zouden kunnen hebben,

onze moeder is schizofreen en heeft ons lichamelijk emotioneel en geestelijk mishandeld,

nu gaat ze dood aan galwegkanker ,

met de schizofrenie en vroeger heb ik wel vrede,

mijn zus helaas niet

ik zal wel mijn leven getekend blijven natuurlijk maar ik weet dat zoals mijn moeder vroeger was , wist ze nieteens wat ze deed.

veel sterkte!
o en mijn moeder is van de zwarte kousen kerk zegmaar
Gelovig zijn is geen ziekte hoor...
Probeer het verleden het verleden te laten en kijk naar nu. Het verleden is niet te veranderen, jouw toekomst wel.

Als je moeder overlijdt ( en dat hoop ik absoluut niet voor je) dan is het fijn dat je de laatste dagen/weken/maanden een relatie hebt opgebouwd. Een relatie die wellicht gebaseerd is op oppervlakkigheden of op basis van voor lief nemen maar nu je die kans hebt zou ik hem pakken als ik jou was.

Wrok, schuld en spijt zijn emoties die je jezelf geeft. Geluk en vredelievendheid zijn emoties die anderen bij je teweeg kunnen brengen. De laatste periode van je moeders leven kan voor jullie allebei een periode van geluk en vredelievendheid zijn. Pak die kans!

Klinkt heel zweverig en of the world maar echt, ik zou willen dat ik die kans nog had gehad.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat een lieve reacties allemaal!

@viva-amber: fijn dat jouw vader/moeder zich heeft laten behandelen en dat de band nu weer goed is. Mijn moeder heeft nooit willen erkennen dat ze iets mankeert, ook al is het vastgesteld. Het zou zo ontzettend helpen als ze haar psychische ziekte erkent en de voorgeschreven pillen niet weigert.

@ikbenevelyn: het verhaal van jou en je zus klinkt heel bekend. Het is niet zozeer dat ik heel veel wrok koester, al ben ik nog wel verdrietig over vroeger. Wel is het zo dat ik de band meerdere keren heb geprobeerd aan te halen omdat ik haar mis als moeder. Uiteindelijk loopt dat altijd uit op een teleurstelling. Ergens denk ik dan: ze is psychisch ziek dus ze kan er niets aan doen. Maar het doet elke keer weer zo'n pijn.

Ook haar extreme geloofsovertuiging zorgt telkens voor teleurstellingen. De manier waarop ik leef is niet goed. Ze vertelt mij vaak dat ik naar de hel ga. Mijn vriend is niet gelovig en die is dus ook niet welkom bij haar.

Erkent jullie moeder haar psychische ziekte wel? Ik vind het heel fijn voor je dat jij het verleden wel achter je kan laten. Heel veel sterkte met jullie moeder!

@biol: Klinkt inderdaad een beetje zweverig misschien heb je ergens wel gelijk. Ik zag hoe blij ze vanmorgen was om mij te zien.
Iemand kunnen vergeven is het allermooiste wat je jezelf kunt geven.

Veel sterkte.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:biol schreef op 20 april 2012 @ 17:44:

Probeer het verleden het verleden te laten en kijk naar nu. Het verleden is niet te veranderen, jouw toekomst wel.

Als je moeder overlijdt ( en dat hoop ik absoluut niet voor je) dan is het fijn dat je de laatste dagen/weken/maanden een relatie hebt opgebouwd. Een relatie die wellicht gebaseerd is op oppervlakkigheden of op basis van voor lief nemen maar nu je die kans hebt zou ik hem pakken als ik jou was.

Wrok, schuld en spijt zijn emoties die je jezelf geeft. Geluk en vredelievendheid zijn emoties die anderen bij je teweeg kunnen brengen. De laatste periode van je moeders leven kan voor jullie allebei een periode van geluk en vredelievendheid zijn. Pak die kans!

Klinkt heel zweverig en of the world maar echt, ik zou willen dat ik die kans nog had gehad.

Oh wat mooi dit, zo helemaal waar! Echt TO, ik heb dit zelf recent meegemaakt. Heel verhaal, maar lange tijd een ouder niet gezien, weer contact en een paar weken geleden overleden. Ik heb nu vrede met hoe alles is gegaan en ben zoooo blij met het herstelde contact.

Sterkte.
Allereerst heel veel sterkte

Ik hoop dat je moeder nu in de gaten zal krijgen dat het leven ook zomaar ineens heel kort kan zijn, dat er maar n paar secondes voor nodig is om je hele leven op zijn kop te zetten.

Hoop dat ze het zal inzien, en dat jullie nog een mooie tijd met elkaar kunnen hebben zonder verdriet of het gevoel te hebben niet welkom te zijn vanwege een geloof.
quote:madamemicmac schreef op 20 april 2012 @ 18:26:

[...]

Oh wat mooi dit, zo helemaal waar! Echt TO, ik heb dit zelf recent meegemaakt. Heel verhaal, maar lange tijd een ouder niet gezien, weer contact en een paar weken geleden overleden. Ik heb nu vrede met hoe alles is gegaan en ben zoooo blij met het herstelde contact.

Sterkte.

Ik ook. Twee jaar geleden kreeg mijn moeder een beroerte en heeft nog 3 maanden geleefd, halfverlamd. Ik had haar 7 jaar niet gezien en ik haatte haar tot in het diepst van mijn ziel.

Die eerste keer dat ik haar weer zag was in het ziekenhuis, 3 dagen na haar beroerte, en dat was een enorme emotionele klap. Ik heb tranen met tuiten gehuild de rest van de dag.

Maar ze was zo blij om me te zien, zo oprecht blij, dat ik haar in één klap alles vergaf. Klinkt zweverig, dat weet ik, maar pas vanaf dat moment weet ik wat 'vergeving' inhoudt. Ik wist niet dat ik het kon, maar nu ben ik er blij mee. Ik heb vrede met die laatste 3 maanden waarin ik contact met haar had, waarin ze eindelijk blij was met me, en trots op me.

Ik weet niet hoe jij het ervaren zal, maar ik hoop voor je dat je datgene doet wat goed voelt voor jou. Hopelijk kun je iets afsluiten.... sterkte in ieder geval
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hoewel het verleden niet goed te praten is, zou het goed voor je kunnen zijn als je het verleden achter je kunt laten. Je kan het niet veranderen, maar als je een manier kunt vinden om er mee om te gaan, dan kan je je er ook van bevrijden, dan heeft het je niet meer in zijn greep. Je moeder is geestelijk ziek, dit praat niet goed wat ze je aan heeft gedaan, maar het verklaart wel wat. Ik weet uit ervaring hoe bevrijdend het kan zijn als je iemand die je iets heeft aangedaan kunt vergeven, en dat is niet een gevoelsmatig besluit, maar dat kan ook beginnen als een verstandelijk besluit. Zolang je met negatieve gevoelens over iemand rond blijft lopen heeft die persoon eigenlijk nog steeds greep op je leven. Je moeder is nu heel ernstig ziek, je hebt heftige gevoelens nu ze zo ziek is, dus ze laat je niet koud. Het zou voor jullie beiden heel fijn zijn als je dit alles op een goede manier kunt afsluiten, jij moet er mee verder, en nu is ze er nog en kan het nog. Heel veel sterkte.
@to, ik snap dat het zweverig klinkt en deze wijsheden heb ik ook niet van mezelf. Ik heb t ook meegemaakt alleen was ik te laat. Ik heb nooit meer met mijn vader kunnen praten en tot de dag van vandaag heb ik daar spijt van en verdriet om.

Vandaar mijn woorden. Veel sterkte! (hug)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Biol, ik vind het juist helemaal niet zweverig. Kunnen vergeven is een mooi iets. Vergeten hoeft niet, maar vergeven is mooi en geeft jezelf ook rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven