Ziekenhuisbezoek eigen risico?
donderdag 29 januari 2015 om 10:41
Hallo allemaal,
even een klein vraagje:
Ik kreeg van mijn zorgverzekering een declaratie binnen van een bezoek wat ik vorig jaar aan de gynaecoloog heb afgelegd ivm een uitstrijkje die meerdere malen afweek.
Nu moet ik n.a.v. die afspraak 200 euro van m'n eigen risico betalen, terwijl eerdere afspraken aan uroloog en chirurg naar mijn wetens nooit van mijn eigen risico zijn afgegaan.
Klopt dit? Ik heb namelijk geen idee..
Alvast bedankt!
even een klein vraagje:
Ik kreeg van mijn zorgverzekering een declaratie binnen van een bezoek wat ik vorig jaar aan de gynaecoloog heb afgelegd ivm een uitstrijkje die meerdere malen afweek.
Nu moet ik n.a.v. die afspraak 200 euro van m'n eigen risico betalen, terwijl eerdere afspraken aan uroloog en chirurg naar mijn wetens nooit van mijn eigen risico zijn afgegaan.
Klopt dit? Ik heb namelijk geen idee..
Alvast bedankt!
donderdag 29 januari 2015 om 10:45
donderdag 29 januari 2015 om 10:47
quote:Elmira schreef op 29 januari 2015 @ 10:45:
Oh die gaan wel van je eigen risico hoor, soms doet een ziekenhuis er gewoon een jaar (of langer!) over om de rekening op te sturen. Zodra je een ziekenhuis binnenloopt moet je er gewoon op rekenen dat je je eigen risico kwijt bent dat jaar.
nu ik erover nadenken was ik in het jaar daarvoor m'n eigen risico al kwijt.. Dus waarschijnlijk heb ik de chirurg en uroloog daarom nooit zien langskomen?
Hmm. toch altijd een tegenvaller zo in januari..
Oh die gaan wel van je eigen risico hoor, soms doet een ziekenhuis er gewoon een jaar (of langer!) over om de rekening op te sturen. Zodra je een ziekenhuis binnenloopt moet je er gewoon op rekenen dat je je eigen risico kwijt bent dat jaar.
nu ik erover nadenken was ik in het jaar daarvoor m'n eigen risico al kwijt.. Dus waarschijnlijk heb ik de chirurg en uroloog daarom nooit zien langskomen?
Hmm. toch altijd een tegenvaller zo in januari..
donderdag 29 januari 2015 om 10:50
quote:Elmira schreef op 29 januari 2015 @ 10:48:
Ja dat zou heel goed kunnen, als je al voor iets anders je eigen risico kwijt was betaalt de zorgverzekeraar de rest gewoon. Maar ik snap dat het zuur is, vind het ook altijd even slikken ook al doe je het voor je eigen gezondheid.Precies! zou het zo weer doen hoor!
Ja dat zou heel goed kunnen, als je al voor iets anders je eigen risico kwijt was betaalt de zorgverzekeraar de rest gewoon. Maar ik snap dat het zuur is, vind het ook altijd even slikken ook al doe je het voor je eigen gezondheid.Precies! zou het zo weer doen hoor!
donderdag 29 januari 2015 om 11:03
quote:Louise70 schreef op 29 januari 2015 @ 10:59:
Als je iedere maand 30 opzij zet, kom je nooit voor verrassingen te staan...
Daar gaat het niet om en daar word ook niet echt naar gevraagd.
30 euro per maand opzij zetten en voor verrassingen komen staan, staat in dit verhaal los van elkaar. Want betalen lukt wel, ik vroeg mij alleen af hoe het zat.
Als je iedere maand 30 opzij zet, kom je nooit voor verrassingen te staan...
Daar gaat het niet om en daar word ook niet echt naar gevraagd.
30 euro per maand opzij zetten en voor verrassingen komen staan, staat in dit verhaal los van elkaar. Want betalen lukt wel, ik vroeg mij alleen af hoe het zat.
donderdag 29 januari 2015 om 11:06
Ja is je eigen risico.
Voor welke zorg geldt eigen risico niet?
Het eigen risico geldt alleen voor zorg uit de basisverzekering, maar niet voor:
Verzekerden jonger dan 18 jaar
Kosten van de huisarts
Kosten voor verloskundige zorg en kraamzorg
Vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering
Tandartskosten voor verzekerden jonger dan 18 jaar
Hulpmiddelen in bruikleen van thuiszorg
Nacontrole levende orgaandonor (nier- of levertransplantatie)
Ketenzorg. Dit is zorg waarbij verschillende zorgaanbieders samenwerken (bijvoorbeeld bij diabetes behandelingen)
Wijkverpleging (in 2015)
Voor welke zorg geldt eigen risico niet?
Het eigen risico geldt alleen voor zorg uit de basisverzekering, maar niet voor:
Verzekerden jonger dan 18 jaar
Kosten van de huisarts
Kosten voor verloskundige zorg en kraamzorg
Vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering
Tandartskosten voor verzekerden jonger dan 18 jaar
Hulpmiddelen in bruikleen van thuiszorg
Nacontrole levende orgaandonor (nier- of levertransplantatie)
Ketenzorg. Dit is zorg waarbij verschillende zorgaanbieders samenwerken (bijvoorbeeld bij diabetes behandelingen)
Wijkverpleging (in 2015)