ziekenhuisopname Zuid Afrika
maandag 21 oktober 2013 om 21:13
Weet niet echt wat ik hiermee wil bereiken. Gewoon even mijn hart luchten denk ik. Forum mobiel dus ook wat lastig. Ben vandaag opgenomen in Ziekenhuis in Zuid Afrika. Ik ben hier nu 5,5 week voor vrijwilligerswerk. Was al 6 dagen behoorlijk ziek met buikpijn en diarree. Ze denken nu opvlamming Crohn/Abses in mijn darmen. Krijg prednison, antibiotica, soort morfine en meer rotzooi door infuus. Moet zeggen dat ik me al iets beter voel nu, dus het lijkt te helpen, vooral de pijn is al flink minder. Voel me alleen zo kut en alleen zo zonder familie en vrienden. In deze situaties wil je echt gewoon thuis zijn!! Weet ook niet wat slim is hierna. Gewoon hier blijven of dan toch naar huis. Heb visum voor een jaar en had nog geen vertrek datum. Eerst alles maar even afwachten! Thanks voor het luisteren

maandag 21 oktober 2013 om 21:32
maandag 21 oktober 2013 om 21:38
Veel sterkte! Hopelijk voel je je snel weer wat beter!
Krijg je een beetje steun van je vrijwilligerswerk?
Ik zou eerst maar eens proberen om wat op te knappen en dan te beslissen hoe je het verder aan kunt pakken. Misschien voel je je over een paar weken wel beter en kun je je reis toch nog afmaken.
Krijg je een beetje steun van je vrijwilligerswerk?
Ik zou eerst maar eens proberen om wat op te knappen en dan te beslissen hoe je het verder aan kunt pakken. Misschien voel je je over een paar weken wel beter en kun je je reis toch nog afmaken.
maandag 21 oktober 2013 om 21:46
maandag 21 oktober 2013 om 21:50
Wat lief. Dankjulliewel allemaal! Ik lig in Alberlito hospital in Ballito. Is een prive ziekenhuis en alles ziet er tot nu toe gelukkig prima uit. Ze zijn bezig met de verzekering vanuit hier maar mijn vader heeft ook al gebeld naar ze. Heb helaas geen wifi maar met mijn zuid Afrikaanse nummer heb ik gelukkig wel een data bundel gekocht. Net weer lading medicatie gehad dus ga zo proberen te slapen. Wat vast nog lastig gaat worden. Hoop stiekem dat het gewoon bij 1 nachtje blijft!
dinsdag 22 oktober 2013 om 07:02
Dankje Nuo. Mocht ik hier voorlopig nog liggen dan ga ik vast op je aanbod in. Super lief! Mijn eerste infuus is al gesneuveld dus midden in de nacht nieuwe gehad. Ze beginnen hier echt super vroeg, nog eerder dan in NL. Vanmorgen als het goed is scan. Sinds 24.00uur al niets meer mogen eten en drinken. Eten is prima want dat hoef ik toch niet echt maar heb nu wel dorst hoor. Mijn host mama probeert wel langs te komen maar zitten nu midden in verhuizing, donderdag gaan we over, dus het is heerlijke planning wat dat betreft.
dinsdag 22 oktober 2013 om 09:10
TO, wat een narigheid meteen zo aan het begin van je verblijf. Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan zodat je je beter gaat voelen. Ik zou je verder aanraden niet meteen aan naar huis gaan te denken tenzij natuurlijk noodzakelijk voor je gezondheid. Kijk even of je opknapt en hoe je je straks voelt als je weer uit het ziekenhuis bent. Je kunt nog zoveel moois beleven in ZA. Hoop dat het snel beter gaat met je en heel veel sterkte
dinsdag 22 oktober 2013 om 12:08
Verzekering belde net en het lijkt voor de komende dagen gelukkig geregeld. Op donderdag kijken ze weer verder. Verder Scan gehad met contrast, eerst vies drankje en toen nog door infuus. Nu nog wachten op uitslag. Mag alleen nog vloeibaar als soep/vla etc eten dat kwam verpleegster al wel vast vertellen. Ik ga zeker niet stel op sprong naar huis. Nu wil ik dat natuurlijk graag maar als ik uit het ziekenhuis ben draait dat vast snel weer om!
woensdag 23 oktober 2013 om 07:22
Nou dat was gisteravond goed schrikken. Eerst leek het er op dat de arts bedoelde dat ik geen obstructie had maar dat er wel duidelijk crohn ontstekingen/abses te zien waren. Kwam die daarna terug om toch beter uit te leggen dat er wel soort obstructie zit. Niet volledig maar het is dus wel zeker een obstructie. Het zit onderin midden/rechts in mijn buik, einde dunne darm dus denknik. Daar bleef die met de eerste dag echo ook vrij lang kijken en dat deed verrekte zeer dus nu valt dat ook op zijn plek. Hij wees volgens mij soort grootte van 10/15 cm aan. Als de medicatie niet aanslaat dan moet hij dat stukje dus eventueel operatief er tussenuit halen. Maar dat vind ik echt zooo eng. Weet niet of ik dat durf en al helemaal niet zonder familie hier. Al hoop ik natuurlijk dat de medicatie het oplost. Krijg twee soorten antibiotica paar x per dag en 4x per dag 200mg prednison - oftewel 800mg!!!!! Tering niet normaal hoeveel. Dus als dat niet werkt weet ik het ook niet. Door dat stuk dat nu dus kleinere doorgang heeft mag ik alleen vloeibaar. Anders past het dus niet en daardoor krijg ik die water diarree want dat loopt dan over. Dit had ik nooit verwacht. De klap moet denk ik nog komen. Sluit mij er nu echt nog vanaf omdat ik alleen ben en als ik ga flippen dan is er niemand die hier is voor mij. Op mijn host mum na maar die komt ook maar vluchtig 1x per dag en snapt het volgens mij ook niet zo heel goed.
Weet niet zo goed wat ik nu moet doen, denken en voelen!! Xxx.
Weet niet zo goed wat ik nu moet doen, denken en voelen!! Xxx.
woensdag 23 oktober 2013 om 07:41
Jeetje, wat zul je geschrokken zijn
Ik neem aan dat je een reisverzekering hebt. Bel de alarmcentrale, daar zitten ook artsen die met de arts in het ziekenhuis kunnen communiceren en kunnen overleggen of je daar geopereerd moet worden of dat je naar huis kunt om het hier te laten doen. Ook kunnen ze het jou, zonder taalbarriere, weer allemaal uitleggen.
En die terugreis, desnoods met begeleiding van een verpleegkundige, regelen zij voor je.
Ook hebben ze misschien contactpersonen ter plekke die bij je langs kunnen komen.
Ik zou persoonlijk, als de situatie het toe laat, terug naar NL gaan om me daar te laten opereren. Al is het alleen maar omdat je dan je vrienden en familie om je heen hebt, ook voor het herstel na de operatie.
Sterkte!
Ik neem aan dat je een reisverzekering hebt. Bel de alarmcentrale, daar zitten ook artsen die met de arts in het ziekenhuis kunnen communiceren en kunnen overleggen of je daar geopereerd moet worden of dat je naar huis kunt om het hier te laten doen. Ook kunnen ze het jou, zonder taalbarriere, weer allemaal uitleggen.
En die terugreis, desnoods met begeleiding van een verpleegkundige, regelen zij voor je.
Ook hebben ze misschien contactpersonen ter plekke die bij je langs kunnen komen.
Ik zou persoonlijk, als de situatie het toe laat, terug naar NL gaan om me daar te laten opereren. Al is het alleen maar omdat je dan je vrienden en familie om je heen hebt, ook voor het herstel na de operatie.
Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 23 oktober 2013 om 08:58
Bedankt meiden! Mijn moeder is 2,5 jaar geleden overleden maar mijn vader gaat er achteraan. Zorgverzekering is ingeschakeld en hij gaat nu de reisverzekering bellen. Hij heeft nu vandaag maar even vrij genomen om te kijken wat er te regelen valt. Hierheen komen, ik naar huis etc. Heb zelf geen energie voor dit alles. Taalbarriere valt erg mee tot nu toe! Mijn Engels is gelukkig goed.
woensdag 23 oktober 2013 om 09:21
quote:Adeline schreef op 23 oktober 2013 @ 08:58:
Taalbarriere valt erg mee tot nu toe! Mijn Engels is gelukkig goed.
Maar medisch Engels is toch net weer anders,ook omdat het misschien niet de eerste taal van de arts is. Bovendien is het fijn als er nog iemand bij is of weet wat er gaat gebeuren, je onthoudt vaak zelf niet alles in zo'n situatie. Dan kun je altijd nog terugvallen om de 'medehoorder'.
Fijn dat je vader er achteraan gaat!
Taalbarriere valt erg mee tot nu toe! Mijn Engels is gelukkig goed.
Maar medisch Engels is toch net weer anders,ook omdat het misschien niet de eerste taal van de arts is. Bovendien is het fijn als er nog iemand bij is of weet wat er gaat gebeuren, je onthoudt vaak zelf niet alles in zo'n situatie. Dan kun je altijd nog terugvallen om de 'medehoorder'.
Fijn dat je vader er achteraan gaat!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 23 oktober 2013 om 12:57
Arts is geweest. Ik zou evt naar NL kunnen met speciale vlucht maar dan moet ik wel verbeteren nu. Hij is bang dat als het niet verbeterd dat mijn darm doorboord en dat willen ze/we natuurlijk niet. De nieuwe Antibiotica heb ik pas sinds gisteren dus dat wil die even aankijken en hij wacht op bloeduitslag van vanmorgen of dat meer infectie laat zien of niet. Ik weet het echt niet meer. Ik wil naar huis of dat mijn vader anders hierheen komt. Nu moet ik wel huilen. Eerste x sinds ik hier ben, haha.