Ziekte van Perthes
zondag 4 juli 2010 om 12:04
Zoon 10 jaar............Hij geeft altijd moeilijk aan waarneer hij pijn heeft ,is verstandelijk beperkt en heeft PDD-NOS type McDD
Hij is een echte voetbalfanaat,en voetbalt het liefst de hele dag,hij had alwel aangegeven pijn in zijn lies te hebben.
Maar klaagt daar eigenlijk al ruim een jaar met tussenpoze's over
Natuurlijk hem al aan de huisarts laten zien,ook aan de orthopeed waar hij al onder behandeling was voor zijn achillispezen
Overbelast,was steeds het antwoord,en soms ging het ook langere tijd gewoon goed
Totdat hij vorige week zo'n pijn kreeg dat hij niet meer zijn been kon belasten
Hij gilde het uit van de pijn
Dus huisarts ,ziekenhuis foto's...........
Vocht bij het heupgewricht,ziekte van Perthes
Wie ,heeft hier ervaring mee........
Hij is een echte voetbalfanaat,en voetbalt het liefst de hele dag,hij had alwel aangegeven pijn in zijn lies te hebben.
Maar klaagt daar eigenlijk al ruim een jaar met tussenpoze's over
Natuurlijk hem al aan de huisarts laten zien,ook aan de orthopeed waar hij al onder behandeling was voor zijn achillispezen
Overbelast,was steeds het antwoord,en soms ging het ook langere tijd gewoon goed
Totdat hij vorige week zo'n pijn kreeg dat hij niet meer zijn been kon belasten
Hij gilde het uit van de pijn
Dus huisarts ,ziekenhuis foto's...........
Vocht bij het heupgewricht,ziekte van Perthes
Wie ,heeft hier ervaring mee........
zondag 4 juli 2010 om 12:16
Ik heb even gegoogled:
http://www.kinderorthoped ... derorthopedie/perthes.asp
ik wens je sterkte toe!
http://www.kinderorthoped ... derorthopedie/perthes.asp
ik wens je sterkte toe!

maandag 5 juli 2010 om 07:04
Vind het ook moeilijk om te zien wat nu goed is
Volgens de huisarts bedrust,maar hij ligt al een week.
De pijn is wel wat minder,maar nog lang niet over
Volgens de huisarts moet hij blijven liggen tot de pijn weg is,maar ik lees verschillende optie's,wel met krukken lopen,een rolstoel.
Het gekke is,het is een ontzettend bewegelijk kind ,stuiterd de hele dag,voetbalt het liefst de hele dag..................en hij vraagt niet eens,of hij mag gaan lopen,dat vind ik toch wel eng moet ik zeggen
Ik vraag me dus af hgjb,was het na die operatie beter bij het klasgenootje van je kinderen??
En LemonLime,in hoeverre is jouw vriend beperkt in het dagelijks leven???
Fijn om er iets meer over te horen,uit ervaringen.
Volgens de huisarts bedrust,maar hij ligt al een week.
De pijn is wel wat minder,maar nog lang niet over
Volgens de huisarts moet hij blijven liggen tot de pijn weg is,maar ik lees verschillende optie's,wel met krukken lopen,een rolstoel.
Het gekke is,het is een ontzettend bewegelijk kind ,stuiterd de hele dag,voetbalt het liefst de hele dag..................en hij vraagt niet eens,of hij mag gaan lopen,dat vind ik toch wel eng moet ik zeggen
Ik vraag me dus af hgjb,was het na die operatie beter bij het klasgenootje van je kinderen??
En LemonLime,in hoeverre is jouw vriend beperkt in het dagelijks leven???
Fijn om er iets meer over te horen,uit ervaringen.

dinsdag 6 juli 2010 om 23:00
Ja, het was wel beter maar dat duurde ook best een tijd dat revalideren na de operatie want kan me nog herinneren dat hij veel mistte van school en thuis schoolwerk maakte ed. ( na de operatie ) Nu is het een paar jaar geleden en ik zie hem gewoon fietsen en meedoen met gym. ( zijn nl van school af )