Gezondheid alle pijlers

Ziekte van Perthes

04-07-2010 12:04 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon 10 jaar............Hij geeft altijd moeilijk aan waarneer hij pijn heeft ,is verstandelijk beperkt en heeft PDD-NOS type McDD

Hij is een echte voetbalfanaat,en voetbalt het liefst de hele dag,hij had alwel aangegeven pijn in zijn lies te hebben.

Maar klaagt daar eigenlijk al ruim een jaar met tussenpoze's over

Natuurlijk hem al aan de huisarts laten zien,ook aan de orthopeed waar hij al onder behandeling was voor zijn achillispezen

Overbelast,was steeds het antwoord,en soms ging het ook langere tijd gewoon goed

Totdat hij vorige week zo'n pijn kreeg dat hij niet meer zijn been kon belasten

Hij gilde het uit van de pijn

Dus huisarts ,ziekenhuis foto's...........

Vocht bij het heupgewricht,ziekte van Perthes

Wie ,heeft hier ervaring mee........
Ik heb even gegoogled:

http://www.kinderorthoped ... derorthopedie/perthes.asp

ik wens je sterkte toe!
Mijn vriend heeft het ook.
Ik ken het alleen van een klasgenootje van mijn kinderen. Hij heeft er jaren mee getobt o.a. lang bedrust wat niet hielp. Uiteindelijk is hij eraan geopereerd omdat hij niets kon, nergens aan mee doen, niet fietsen en amper lopen.
Vind het ook moeilijk om te zien wat nu goed is

Volgens de huisarts bedrust,maar hij ligt al een week.

De pijn is wel wat minder,maar nog lang niet over

Volgens de huisarts moet hij blijven liggen tot de pijn weg is,maar ik lees verschillende optie's,wel met krukken lopen,een rolstoel.

Het gekke is,het is een ontzettend bewegelijk kind ,stuiterd de hele dag,voetbalt het liefst de hele dag..................en hij vraagt niet eens,of hij mag gaan lopen,dat vind ik toch wel eng moet ik zeggen

Ik vraag me dus af hgjb,was het na die operatie beter bij het klasgenootje van je kinderen??

En LemonLime,in hoeverre is jouw vriend beperkt in het dagelijks leven???

Fijn om er iets meer over te horen,uit ervaringen.
Ja, het was wel beter maar dat duurde ook best een tijd dat revalideren na de operatie want kan me nog herinneren dat hij veel mistte van school en thuis schoolwerk maakte ed. ( na de operatie ) Nu is het een paar jaar geleden en ik zie hem gewoon fietsen en meedoen met gym. ( zijn nl van school af )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven