Gezondheid alle pijlers

zilvervisjes

05-02-2018 22:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zilvervisjes in mijn inbouwkast op mijn kamer. Ik ben bang dat ze in mijn kamer kunnen komen.
Weet iemand a.u.b. raad met zilvervisjes, hoe jaag ik ze weg of hoe gaan ze dood.

Help deze student alsjeblieeeeeft.

Komen ze ook in je kamer als je was hangt? want ja dan is je kamer wel een beetje vochtig door de was.
Vochtvreter kopen. In de kast zetten. Verder goed ventileren.

Ja, ze kunnen uit de kast kruipen.
Je kunt ze gewoon dood maken of op stofzuigen.
Ze ontstaan door vocht en stof.

Huis stofvrij houden en droog.
Je hebt speciale lok/lijmdoosjes voor zilvervisjes, van roxacect volgens mij.
Doodmeppen.
luchten en ventileren. Onder de hoeken van je tapijt talkpoeder strooien.
Ze zijn bijna niet te bestrijden. Probeer ze te accepteren.
Dat lukt niet. En meestal kruipen ze 's nachts in je oren of in je mond.

(En ik ga ervan uit dat je dit niet leest, want van de 9 topics die je hebt geopend heb je 7x alleen maar een OP geschreven. Dus zo groot zijn jouw problemen blijkbaar niet)
Je hebt vochtminnende en droogteminnende visjes. De ene soort zit graag bij de beslagen leidingen en de andere soort houdt van boeken en behang. De laatste is een ramp(je) en de eerste niet.

Het zijn kwetsbare diertjes die door het eerste beste spuitbusje uit de super het loodje leggen. Wel komen ze na een tijdje weer terug.

Je gaat er niet dood aan dus zo erg is het nu ook weer niet. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind poeder erger dan de kwaal. Zeker silica is niet fijn voor je luchtwegen.
Insectenspray kopen , je hebt ook speciaal tegen zilvervisjes van HG bij de Blokker of drogist.
Gewoon een randje sprayen bij de drempel van de kast, en in de kieren. Verder goed stoffen, stofzuigen en luchten.
Bij bedbugs zou ik wel een inzinking krijgen omdat het ongemak erg groot is en de rompslomp erg groot maar een zilvervisje in de wc daar lig ik niet van wakker.

Valt me op dat iemand die bang is zich niet meer kan inleven in de ander en die niet meer juist kan taxeren. Het eerste wat je moet doen is bestuderen waar het diertje van leeft zodat je hem de baas bent. En deze "tegenstander" stelt niks voor. Hij ziet er alleen wat vreemd uit.
Het zijn rotbeestjes waar je nooit vanaf komt. Ja, ik weet dat ze geen kwaad doen en het is geen ongedierte maar nadat je ze soms zelfs al in je bed tegenkomt (is maar 2x gebeurt maar leuk is het niet) en je niet normaal op blote voeten kan lopen 's nachts is de lol er snel af.
Het enigste wat ik doe is iedere dag stofzuigen (al vraag ik me af of dat nut heeft want overdag zie je ze vrijwel niet), valletjes neer zetten en 1 keer in de zoveel tijd spuiten. Zodra ik er 1 zie pak ik de kruimeldief, is er toch weer 1 minder :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven