Gezondheid alle pijlers

Zo moe van de migraine :-(

23-10-2013 17:29 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik wil eigenlijk gewoon even klagen. Ik baal zo van mijn migraine.

Ik word er soms moedeloos van...

Acties die ik nu ondernomen heb zijn: osteopaat 3x maar elke keer na een sessie een mega aanval. Gestopt.

Hoofdpijnpoli, onder behandeling van de neuroloog.

Ik gebruik Maxalt als aanvalsremmer. Dit werkt goed maar ook maar 7/8 uur en dan moet er weer 1 in.

Ik gebruik dan Maxalt in combi met een ibuprofen, advies neuroloog.

Bijna een jaar Metropolol 100 geslikt en dit leek aan te slaan maar de laatste maanden werd het weer erger.

Neurloog besluit om af te bouwen met Metropolol en nu slik ik sinds ruim een week Candesartan.

Ik heb nu ongeveer om de 1,5 week een aanval van 2/3 dagen. Maar ik "mag" niet meer als 8 dagen Maxalt slikken ivm medicijnafhankelijke hoofdpijn.

En dan heb ik ook nog de dagen na de migraine, doodmoe en raar in benen en armen.

Ik heb eerder hierover geschreven maar kan dat topic niet meer vinden. Ik weet dat er mensen zijn die elke week plat moeten liggen. Maar hoe doen jullie dat? Met gezin/ werk?

Groetjes Deana
Migraine is inderdaad zo ellendig. Ik kan je niet echt adviseren, want heb al zoveel geprobeerd. Sommige dingen helpen tijdelijk, maar toch komt de migraine altijd weer terug. Bij mij duurt een aanval gemiddeld 3 dagen. Ben nu al bang omdat ik binnenkort een weekje op vakantie ga. Valt een aanval in die week, dan lig ik dus de helft van de week plat in m'n hotelkamer en loop ik de 2 dagen erna nog als een zombie rond. Gedaan: acupunctuur, osteopathie, triptanen en andere medicijnen, minder suiker, geen koffie of alcohol, andere anticonceptie, homeopathie, sporten. Stoppen met alle kunstmatige zoetstoffen (dus vnl. light producten) maakte de frequentie van de aanvallen wel minder. Maar ik hoop nog steeds op DE oplossing! Sterkte!
Nou hier nog iemand met dit "geluk". Meestal aanvallen die opkomen in de loop van de dag, vanaf ca. 12 uur en dan de volgende ochtend weer weg zijn. Wel ca. 3x per week een aanval in slechte periodes.

Het schrappen van koemelkproducten hielp bij mij al heel veel! Daarnaast beperk ik suiker, ik weet dat dit gewoon een trigger is! Koolhydraten beperk ik ook,maar niet heel strikt. Ik eet graag quinoa of spelt ipv witte pasta's etc, dat scheelt al een hoop denk ik.

Al gedaan: accupuntuur, neuroloog, homeopaat, osteopaat, mesologie, etc. etc. Zit momenteel aan de topiromaat. Hoor van iedereen slechte verhalen, ben pas sinds 3 dagen aan het opbouwen, maar ik hoop dat het helpt.
Ik slik rivotril preventief. Werkt voor mij redelijk. En Google eens op Cefaly. Werkte voor mij helaas niet. Maar lees veel goede verhalen!
Wat herkenbaar allemaal! Ik ga je niet adviseren maar kan wel een klein stukje van mijn verhaal vertellen.

Sinds mijn 10e (nu 27) heb ik last van migraine en spanningshoofdpijn. Je kent het riedeltje; hoofdpijnpoli, ziekenhuis, ben zelfs in hoofdpijnkliniek Dokkum geweest maar echt een oplossing kwam er niet terwijl dingen steeds meer tussen mn vingers door glipten. (Werk, studie, sociaal leven etc)

Tot voor kort slikte ik toch wel bijna 4 keer per weer Maxalt (tsja, het hielp...) en preventief Topamax.

Sinds een paar dagen heb ik botox in mijn voorhoofd en nek en ik moet zeggen, dat is een verademing!! Het zit er pas een paar dagen maar heb geen hoofdpijn meer gehad en ik ging eergister voor het eerst sinds jaren zonder drukkend gevoel in mn hoofd naar huis; heerlijk!!

Ik ben maar gewoon wat gaan proberen, zoals waarschijnlijk bijna alle hoofdpijnpatienten doen, en ben zo bij botox terecht gekomen. Voor mij is het echt een uitkomst! Ik ben overigens wel meer spanningshoofdpijnpatient dan migraine, maar daar schijnt het ook echt verlichting voor te geven.
Ik ook! Ik word ook zó gek van die aanvallen. Ik heb ze gemiddeld zo'n 3 keer per week, al een jaar of 12.

Mijn contract is al 3 keer niet verlengd door verzuim en in de WAO ben ik er ook uitgegooid want tja het is maar migraine :-s

Tot nu toe geen baan gevonden want ik ga er niet om liegen, ik vertel wel dat ik af en toe (!) migraine heb.

Het ergste vind ik dat ik dan leuke plannen heb, die zo vaak weer onderbroken worden. Weer van alles weer moet afzeggen en in bed kan gaan liggen creperen van de pijn.

En dan mensen die zeggen : 'heb je dat nou nog steeds?' Of 'oh ja ik heb ook wel eens hoofdpijn, maar ik ga dan gewoon door'

Zo! Lekker om dat er eens uit te gooien hahaha
Migraine is vreselijk!!! Ik heb er ook last van, maar gelukkig nu in mindere mate. Mijn triggers: automatenkoffie en pistachenoten. Ook had ik er meer last van toen ik aan de pil was. En als ik mezelf te druk maak, dan is het de dag erna ook prijs.

Edit -> Bij mij begint het ook altijd als een friemeltje, heb me laten vertellen dat dat aura-migraine is. Dan slik ik snel twee paracetamollen en na een half uur komt de hoofdpijn opzetten. Voor mij een verademing, want dan zie ik weer goed! Af en toe met misselijkheid erbij... ik probeer altijd wel door te gaan met werk ( werk in een winkel ), maar dan in een minder tempo. Vertel het wel mijn collega's, zodat ze me op dat moment een beetje ontzien.
Sabine, waarom slik je in plaats van die twee paracetamollen niet 1 pilletje sumatriptan. Bij mij gaat de migraine dan binnen een half uur weg. Paracetamol helpt niet echt tegen migraine. Hooguit verzacht het even een uurtje.

Ik heb jaren doorgesukkeld met paracetamol. Zo blij dat ik eindelijk van de dokter sumatriptan kreeg.
quote:Emma95 schreef op 10 november 2013 @ 11:17:

Sabine, waarom slik je in plaats van die twee paracetamollen niet 1 pilletje sumatriptan. .Goede tip, dank je wel!!!
quote:lottieberg schreef op 10 november 2013 @ 10:52:

Het ergste vind ik dat ik dan leuke plannen heb, die zo vaak weer onderbroken worden. Weer van alles weer moet afzeggen en in bed kan gaan liggen creperen van de pijn.

En dan mensen die zeggen : 'heb je dat nou nog steeds?' Of 'oh ja ik heb ook wel eens hoofdpijn, maar ik ga dan gewoon door'

Zo! Lekker om dat er eens uit te gooien hahaha

Wat herkenbaar! Hoe lief iedereen ook is, toch voel ik me altijd zo rot als ik weer eens een afspraak (werk en prive) moet afzeggen door die ellendige migraine. En al die goedbedoelde tips van mensen, terwijl ik al 35 jaar zelf aan het zoeken ben naar triggers en hulpmiddeltjes... En ze zijn er dan zo zeker van dat hun advies het juiste is:-).

Ook altijd bang voor een aanval tijdens vakantie of weekendtripje. Wij gaan vaak op vakantie naar de zon en het lijkt dan of ik juist veel minder last heb. Zou dat met de drogere lucht te maken kunnen hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven