Gezondheid alle pijlers

zo vast slapen... en met geen mogelijkheid wakker te krijge

03-10-2009 11:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi

Wie van jullie kan er ook zo vast slapen???

een vriendin van mij die slaapt zo vast, dat ze de wekker nooit hoort, en hier door heen slaapt en ookal gaat deze 20 keer op snooze (na 9 minuten weer) dan nog slaapt ze door... je kan alles doen dan, zelfs water werkt niet....

Weet iemand ook hoe het kan dat iemand zo vast/diep slaapt?? en soms proberen we haar een uur lang wakker te krijgen, op wat voor manieren dan ook, en niks werkt....

Dit is erg vervelend, zeker omdat ze zich vaak verslaapt hierdoor als ze afspraken heeft en naar school moet.....
Meerdere vrienden van mij hebben dit ook gehad. Gek genoeg ging het bij allemaal over toen ze gingen werken. Oftewel, als iets maar belangerijk genoeg is om je bed voor uit te komen, dan lukt het wel. Klinkt lullig, want natuurlijk is school ook heel erg belangrijk (gaat ze wel op tijd naar bed? Een heel regelmatig ritme kan ook helpen) maar zo ging het in mijn omgeving. Hoe erg vindt ze het zelf, dat ze zich verslaapt?
Ik begrijp dat ze wakker genoeg is om de snoozeknop twintig keer in te drukken? Ik ben het wel eens met Moossey. Als me voornam op op tijd op staan om aan mijn scriptie te werken, kon ik makkelijk weer in slaap vallen als ik de wekker 'eventjes had uitgezet'. Maar als ik een belangrijke afspraak heb dan ben ik veel wakkerder 's morgens.
Ik zou er voor zorgen dat het omgevingsgeluid zo hard staat, dat je het niet eens meer kán negeren. De snooze hoort ze niet, dus moet het geluid nog irritanter en nog harder staan. En bijvoorkeur aan de andere kant van de kamer zodat ze haar bed wel uit moet om van het geluid verlost te worden.

Ik zou eens een maandje uitproberen of muziek op volume 20 niet helpt....
Ik heb trouwens een (philips) wake-up light. Vooral in de winter vind ik het erg relaxt wakker worden.

Ik googelde ook nog onderstaande wekker. Die rijdt door de kamer heen nadat je voor de tweede keer op snooze hebt gedrukt, dus dan moet je wel uit bed.

http://electronica.infonu ... cht-wakker-te-worden.html
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2009 @ 12:00:

Ik begrijp dat ze wakker genoeg is om de snoozeknop twintig keer in te drukken? Ik ben het wel eens met Moossey. Als me voornam op op tijd op staan om aan mijn scriptie te werken, kon ik makkelijk weer in slaap vallen als ik de wekker 'eventjes had uitgezet'. Maar als ik een belangrijke afspraak heb dan ben ik veel wakkerder 's morgens.dat is het probleem... ze drukt die niet in...!!!!! hij gaat automatisch op snooze...en ik heb dit namelijk meegemaakt omdat ik een keer erbij was omdat we samen ergens heen zouden gaan.....

en ze vind het zelf heel erg.. want ze snapt er zelf niets van... en ook bij ziekenhuisafspraken die belangrijk zijn heeft ze dit... en ze gaat op tijd naar bed, maar het gebeurd gewoon bijna altijd...
na een paar minuten dat geluid van die wekker (en geloof me, dat IS irritant en IS hard...) gaatie automatisch op snooze.... er komt gewoon geen reactie op wat dan ook....
Een huisgenote van mij had dit ook. Ze kwam er achter dat ze a) veel te laat ging slapen en b) geen moed/zin/puf had aan de dag te beginnen, door verborgen/diep weggestopte negatieve gevoelens.

Het was zelfs zo erg dat ze haar baan daardoor verloor, want ze kwam van de 5 dagen 4 dagen te laat.

Toen is ze hulp gaan zoeken...

Tip voor jouw vriendin: Zo'n ouderwetse wekker op een metalen bord misschien?

Ik heb er totaal geen last van gelukkig, ben altijd voor de wekker al wakker!
daar heeft ze volgensmij geen last van...

hoe bedoel je dat met die wekker precies?
Je hebt van die ouderwetse wekkers (met alarmbellen), als je die op een metalen bord zet en daarop nog eens steentjes/muntgeld o.i.d., maakt het vreselijk kabaal. Als ze daar niet wakker van wordt....
mijn moeder heeft zo'n ouderwetse koeienbel... die maakt ook een enorme herrie, maar ze slaapt gewoon door..... :-s
Ik ben zelf slechthorend én een zeer vaste slaper. heb zo'n wekker met tril-licht-geluid-functie. Een trilapparaatje onder mijn hoofdkussen die zeer irritant hard trilt, een zwaar geluid dat elke seconde luider wordt totdat het gehele huis wakker is en een flitslicht. Dit alles gaat net zolang door totdat je het zelf uitzet.

Resultaat is alsof de ME komt binnenvallen. Hoe diep je ook slaapt, hoe weinig je ook hoort, je wordt er gegarandeerd wakker van!
Als ze zelfs van zo'n koeie bel niet wakker wordt, zou ik eens naar een arts gaan...
Inderdaad, dan is ze of doof of er is wat anders aan de hand.

Lijkt me niet gezond als je zo diep weg bent. En gevaarlijk ook, want bij brand oid word ze gewoon niet wakker.
Ik slaap ook zo vast. Tijdens een slaapdienst hebben ze een keer de hele toko leeg gejat. Ik heb heerlijk geslapen en niks gehoord.

Mijn man maakt me wakker als ik een vroege dienst heb.
Ik kende er ook eentje...mijn ex.

Wat ben ik blij dat ik van 'm af ben zeg! (Niet alleen om het vaste slapen hoor, maar om meer dingen.) Ik was in de loop van de jaren z'n wakkermaaktster geworden ipv z'n vriendin. Hij werd woest op mij als ik hem niet wakker maakte, zodat hij te laat kwam.
Heb ooit tijdens een aflevering van Oprah gehoord over een 'sugarcoma'. Je zou veel vaster slapen als je 's avonds nog veel snackt en snaait. Daardoor maakt je lichaam insuline aan, je bloedsuikerspiegel gaat omhoog enz.

Misschien een idee om dat eens te checken bij je vriendin?

's Avonds na 20u echt niets meer eten. En alleen suikervrije drankjes drinken (water, thee zonder suiker).
Bij sommige mensen zit het gewoon in hun systeem hoor.

Ik heb twee van die keiharde, ultradiepe slapers in mijn omgeving en dat zijn verder hele verantwoordelijke en verstandige volwassenen maar ze slapen gewoon als ossen.

Gelukkig wonen ze niet samen en hebben beiden een partner die ze op tijd wakker maakt.

Liegen jullie (de vaste slapers) ook als iemand je wakker maakt? Mijn beste vriendin gaat gewoon in de jokmodus als ze wakker gemaakt wordt. Dan zegt ze dat ze al rechtop zit, dat ze al wakker was, dat ze niet naar haar werk hoeft, vroeger zei ze dat ze vrij had en werd dan kwaad op haar moeder als die haar had laten slapen (en ze is heel erg eerlijk normaal gesproken en zeker niet iemand die de kantjes waar dan ook vanaf loopt).

Het is iets wat ik niet herken. Ik slaap mijn hele bewuste leven al niet meer dan een uur of vijf per nacht, ik ben wakker als er een snipper papier op de grond valt en als ik op moet staan dan ben ik vóór de wekker wakker.

Zit ook gewoon in het mens, het hoort gewoon bij wie ik ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven