Gezondheid alle pijlers

Zo verlammend moe

14-12-2009 21:01 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff ik word echt gek van mezelf. Al een paar maanden ben ik soms zo verlammend moe dat ik bijna niet meer kan staan van moeheid. Ben duizelig en mijn benen voelen zwaar en loom.

Verder heb ik zo'n hoofdpijn, helaas bijna dagelijks dat ik er gewoon niet meer zo goed door functioneer, maar vooral de moeheid legt me lam. Het liefste zou ik dagen slapen, maar ik heb niet het idee dat dit echt helpen zal, dus ik blijf actief, maar het kost me moeite

Nu bijvoorbeeld, heb ik vandaag helemaal geen drukke dag gehad, maar ik ben zo moe dat mijn ogen bijna dichtvallen.

Is er iemand die dit herkent? Waar komt het bij jou door?

Wat kan ik doen om mijn energieniveau op te krikken?

Ben bij de huisarts geweest maar die zegt dat ik het even moet aankijken. Dat doe ik nu al een tijdje en ik trek het niet veel langer meer, dus zal binnenkort teruggaan naar de huisarts. Ik zou het prettig vinden om wat opties te hebben waar de moeheid door kan komen, dat praat met mijn huisarts prettiger.
Qkoorts?
Ziekte van Pfeiffer?
Dacht ook gelijk aan Pfeiffer. Om dat vast te stellen is alleen maar een bloedtest nodig.
Ijzergebrek?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Kan het misschien iets te maken hebben met je leefstijl? Eet je gezond (verse ingredienten, niet teveel suiker etc.), krijg je genoeg beweging? Ik krijg zelf altijd een enorme terugslag als ik een tijd niet sport en ongezond eet. Alles lijkt dan veel meer energie te kosten en ik kan eigenlijk 's avonds alleen maar een beetje op de bank hangen...
Toen de huisarts zei dat je het even aan moest kijken, is er wel bloed geprikt?
Heel herkenbaar. Heb het drie keer gehad:

ijzergebrek ( ga hb laten testen bij ha assiste)

zwanger (daar wordt je heel moe van)

en nu heb ik een longontsteking: ben geradbraakt...
Oh ja, in het begin van mijn zwangerschappen was ik idd ook heul moe!!
Ik had het tijdens mijn zwangerschap en iedereen riep: hoort erbij. Bleek uiteindelijk toch pfeiffer te zijn. Voelde alsof er een olifant op me zat, zoiets.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ben niet zwanger, maar ik herken de moeheid wel van mijn vorige zwangerschap, allesoverheersend.

Er is verder nog geen bloed geprikt trouwens, maar dat ga ik zeker wel vragen bij de huisarts.

Ga even googelen op de symp. van pfeiffer.
Misschien een serieuze winterdepressie? Zonnebankkuurtje kan erbij helpen. Klinkt te suf maar het zou best eens zo simpel kunnen zijn.
Als je toch bloed wil laten prikken vraag dan meteen of hij vitamine B12 en de schildklier mee pakt.

Sterkte
quote:amalia schreef op 14 december 2009 @ 21:27:

Misschien een serieuze winterdepressie? Zonnebankkuurtje kan erbij helpen. Klinkt te suf maar het zou best eens zo simpel kunnen zijn.Voel me verder niet neerslachtig of is dat niet noodzakelijk bij een winterdepressie?
quote:bosaapje schreef op 14 december 2009 @ 21:28:

Als je toch bloed wil laten prikken vraag dan meteen of hij vitamine B12 en de schildklier mee pakt.

Sterkte Gaat op mijn lijstje! Dank je. (ga weer even aan de google hiervoor)
Bloedonderzoek laten doen als dit zo aanhoudt.Vermoeidheid kan verschillende oorzaken hebben,heb je al extra dosis vitamine gebruikt? Kan ook van een onderliggede griep komen nl.
even bloed laten checken, als dat goed is veel naar buiten en bewegen, moeheid kan heel snel een vicieuze cirkel worden (ik ben moe dus ik ga rusten, dat heeft een nadelig effect op je conditie, en dus ben je nog vermoeider)
Klinkt als bloedarmoede, ook omdat je hoofdpijn hebt en duizelig bent. Inderdaad even bloed laten prikken. Raar dat de huisarts dat niet meteen heeft geregeld trouwens. Weer heen dus. Sterkte!
quote:meds schreef op 14 december 2009 @ 21:46:

even bloed laten checken, als dat goed is veel naar buiten en bewegen, moeheid kan heel snel een vicieuze cirkel worden (ik ben moe dus ik ga rusten, dat heeft een nadelig effect op je conditie, en dus ben je nog vermoeider)Klinkt logisch meds. ALs er niks uit het onderzoek komt ga ik je tip zeker ter harte nemen.
Ik heb het ook, oorzaak: Serieuze winterdip.

http://www.winterdepressie.nu/winterdip
Hoeveel slaap je per nacht?? En slaap je rustig of onrustig? Heb je moeite met inslapen?
Slaap gemiddeld 7,5 uur en dan slaap ik prima eigenlijk.

Geen klagen daarover in ieder geval. Er is in principe ook niks aan mijn slaappatroon veranderd. Op deze hoeveelheid slaap functioneer ik al jaren goed eigenlijk. Of zou het nu opeens te weinig kunnen zijn?
Inslapen is geen enkel probleem. Ik lig en ik slaap, dat is trouwens wel iets anders dan eerst. Dan lag ik nog wel eens een tijdje te denken ofzo maar dat "red" ik nu niet meer.
Ik dwing mezelf trouwens wel om tot een uur of half elf in ieder geval wakker te blijven. Wil ook niet helemaal mijn ritme gaan verstoren natuurlijk. Al zou ik het liefste om 8 uur mijn bedje in duiken
Zie topic acupunctuur: het kan een eventuele disbalans opheffen waardoor je weer op een normaal energie-level komt? Maar ik zou sowieso eerst de medische molen proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven