Gezondheid alle pijlers

Zo verlammend moe

14-12-2009 21:01 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff ik word echt gek van mezelf. Al een paar maanden ben ik soms zo verlammend moe dat ik bijna niet meer kan staan van moeheid. Ben duizelig en mijn benen voelen zwaar en loom.

Verder heb ik zo'n hoofdpijn, helaas bijna dagelijks dat ik er gewoon niet meer zo goed door functioneer, maar vooral de moeheid legt me lam. Het liefste zou ik dagen slapen, maar ik heb niet het idee dat dit echt helpen zal, dus ik blijf actief, maar het kost me moeite

Nu bijvoorbeeld, heb ik vandaag helemaal geen drukke dag gehad, maar ik ben zo moe dat mijn ogen bijna dichtvallen.

Is er iemand die dit herkent? Waar komt het bij jou door?

Wat kan ik doen om mijn energieniveau op te krikken?

Ben bij de huisarts geweest maar die zegt dat ik het even moet aankijken. Dat doe ik nu al een tijdje en ik trek het niet veel langer meer, dus zal binnenkort teruggaan naar de huisarts. Ik zou het prettig vinden om wat opties te hebben waar de moeheid door kan komen, dat praat met mijn huisarts prettiger.
Bij schildklier ben je vaak ook neerslachtig, valt je haar uit, grauwe uitstraling. Ik hoop voor je dat dat het niet is.
quote:siesa schreef op 14 december 2009 @ 22:32:

Zie topic acupunctuur: het kan een eventuele disbalans opheffen waardoor je weer op een normaal energie-level komt? Maar ik zou sowieso eerst de medische molen proberen!Ga inderdaad eerst maar eens beginnen met een bloedtestje, maar wie weet daarna.
quote:Noez schreef op 14 december 2009 @ 22:32:

Bij schildklier ben je vaak ook neerslachtig, valt je haar uit, grauwe uitstraling. Ik hoop voor je dat dat het niet is.Hier herken ik me niet in. Gaat dit op bij een te snelle als een te langzame schildklier of bij een van de 2?
Bij zowel een trage als een snelwerkende schildklier heb je veel a-typische symptomen en zijn ook niet voor iedere persoon gelijk.

Bij snelle schildklier is wel hartkloppingen en een gejaagd gevoel zeer veel voorkomend. Bij een trage schildklier hoor je heel vaak extreme vermoeidheid, soms depressieve buien, stemmingswisselingen, haaruitval, droge huid, toename in gewicht, etc etc
Maar ook veel van deze symptomen komen bijv. voor bij een B12 tekort.

Dus beste terug naar de huisarts en vragen om een uitgebreid bloedonderzoek.

Succes!
stress op je werk?
Heb je last van je darmen? Laat dan ook op coeliakie testen (glutenintolerantie). En diabetes.

Maar volgens mij hoort dat in het standaard vermoeidheidspakket voor bloedanalyse zoals mijn HA het noemt.
Zat vannacht aan je te denken toen ik wakker lag; hardlopen is ook een goeie remedie (mocht het verder niet iets medisch zijn) en werkt goed tegen een winterdip. Je krijgt er veel energie van en voelt je stukken beter.

En daarnaast is het sowieso gezond natuurlijk
Heb vandaag bloed laten prikken dus hoop snel wat wijzer te zijn. Als er niks uitkomt ga ik het in eerste instantie proberen met meer buiten en meer bewegen.

Darmen werken trouwens prima, dus daar komt het niet van. Winterdepressie heb ik op gezoicht maar die symptomen komen denk ik niet voldoende overeen.

Vooralsnog komt b12 tekort het meeste in de buurt denk ik, maar ik ben geen arts dus wacht het bloedonderzoek gewoon even af.

Lief dat jullie allemaal zo mee willen denken trouwens! Meer opties blijven uiteraard van harte welkom.
Ben je in Maleisie geweest? Een kennis van mij heeft daar een ziekte opgelopen die hier niet erg bekend is en alleen dáár voorkomt en zij was ook dood- en doodmoe. Gelukkig kwam ze een arts tegen die haar deze vraag stelde...
.
Heb het ook de laatste 3 dagen en een erg drukkend vermoeidheids gevoel bij mijn ogen alsof ze op ieder moment dicht kunnen vallen.

Geen hoofdpijn en lichamelijk wel gewoon in staat te fietsen etc, maar dat gevoel bij mijn ogen

Wie herkent dit???

Ik heb het anders ook nooit en sport regelmatig, fiets naar werk en eet redelijk gezond.. (snoep wel graag)
Dekbedovertrek, heb je al een uitslag?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven