zonne allergie jeuk!!!!!!!!
vrijdag 22 april 2011 om 20:35
sinds mijn eerste zwangerschap heb ik in het voorjaar (gelukkig niet de hele zomer ) last van zonne/warmte allergie. Vooral mijn armen hebben het zwaar. Ik heb als noodgreep mijn nagels helemaal weg geknipt vooral 's nachts ahhhh verga ik van de jeuk...
wie heeft er hier helaas ook ervaring mee en heeft goede tips????
wie heeft er hier helaas ook ervaring mee en heeft goede tips????
vrijdag 22 april 2011 om 20:39
Weet je wat ook helpt. Ik weet alleen niet of je het in NL kan kopen. Ik heb het in Thailand gekocht (een Engels product), dus misschien wel te vinden in NL of iets soortgelijks.
het heet Prickley Heat en het is een soort talg poeder en nadat je gedoucht of gebadderd hebt, moet je het de plekken die jeuken poederen en het kalmeert echt!
eventueel aloe vera (ik leg het altijd even in de koelkast) is ook kalmerend.
het heet Prickley Heat en het is een soort talg poeder en nadat je gedoucht of gebadderd hebt, moet je het de plekken die jeuken poederen en het kalmeert echt!
eventueel aloe vera (ik leg het altijd even in de koelkast) is ook kalmerend.
vrijdag 22 april 2011 om 20:41
vrijdag 22 april 2011 om 20:45
vrijdag 22 april 2011 om 21:03
vrijdag 22 april 2011 om 21:08
vrijdag 22 april 2011 om 21:11
Ik heb zelf wel/ook veel profijt van Urtison korrels. En in Duitsland en Oostenrijk verkopen ze ook Sonnenallergie-druppels van Similisan, dat helpt bij mij ook erg goed. In Nederland is dit helaas niet opgenomen in het assortiment.
Verder smeer ik me altijd goed en op tijd in (meestal met Vichy) en blijf ik wel waar mogelijk uit de zon, onder de parasol etc.
Verder smeer ik me altijd goed en op tijd in (meestal met Vichy) en blijf ik wel waar mogelijk uit de zon, onder de parasol etc.
vrijdag 22 april 2011 om 21:22
quote:Sproet1979 schreef op 22 april 2011 @ 21:18:
Ik heb er een aantal jaren last van gehad en heb toen op recept een zonnebrand gekregen die heel goed hielp. Het heet Contralum Ultra. Was erg fijn dat het preventief werkte en ik dus helemaal geen uitslag kreeg.Dit inderdaad. Ik heb dit ook jaren gebruikt. Nu heb ik geen last meer van zonne allergie maar destijds werkte het prima.
Ik heb er een aantal jaren last van gehad en heb toen op recept een zonnebrand gekregen die heel goed hielp. Het heet Contralum Ultra. Was erg fijn dat het preventief werkte en ik dus helemaal geen uitslag kreeg.Dit inderdaad. Ik heb dit ook jaren gebruikt. Nu heb ik geen last meer van zonne allergie maar destijds werkte het prima.
vrijdag 22 april 2011 om 22:00
vrijdag 22 april 2011 om 22:05
Ik heb het ook (niet alleen van de zon, ook van warmte) en het wordt heel erg versterkt door gewone zonnebrandcreme (dus met parfum e.d.). Vroeger kreeg ik zelfs van die blaasjes, tegenwoordig alleen rode pukkeltjes die erg jeuken.
Ik gebruik de lijn van Utrazon, factor 30 en de aftersun (is ook te gebruiken als gewone bodylotion), dat bevalt me goed.
Vroeger heb ik die korreltjes ook gebruikt, maar deden weinig voor mij. De creme van t Kruidvat bevat noten en daar ben ik allergisch voor, dus dat is voor mij (en ik denk veel mensen met zonne-allergie) niet zo handig.
Ik gebruik de lijn van Utrazon, factor 30 en de aftersun (is ook te gebruiken als gewone bodylotion), dat bevalt me goed.
Vroeger heb ik die korreltjes ook gebruikt, maar deden weinig voor mij. De creme van t Kruidvat bevat noten en daar ben ik allergisch voor, dus dat is voor mij (en ik denk veel mensen met zonne-allergie) niet zo handig.