Gezondheid alle pijlers

zonne allergie jeuk!!!!!!!!

22-04-2011 20:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds mijn eerste zwangerschap heb ik in het voorjaar (gelukkig niet de hele zomer ) last van zonne/warmte allergie. Vooral mijn armen hebben het zwaar. Ik heb als noodgreep mijn nagels helemaal weg geknipt vooral 's nachts ahhhh verga ik van de jeuk...

wie heeft er hier helaas ook ervaring mee en heeft goede tips????
ja ik...

ga naar de tuinen en koop: "tan tablets"van precision engineering of een ander merk.

Bij werkt het geweldig. Vorig jaar op Mallorca nergens last van gehad na jaren en jaren allergie en exceem.
Sunblock of baby-zonnebrand factor 50 helpt het bij mij voorkomen. Als je het eenmaal hebt, is het pech... Je kunt er wat mentholcreme opsmeren, of wat anders anti-jeukigs, verder is het wachten tot het weg is. Sterkte!
Weet je wat ook helpt. Ik weet alleen niet of je het in NL kan kopen. Ik heb het in Thailand gekocht (een Engels product), dus misschien wel te vinden in NL of iets soortgelijks.

het heet Prickley Heat en het is een soort talg poeder en nadat je gedoucht of gebadderd hebt, moet je het de plekken die jeuken poederen en het kalmeert echt!

eventueel aloe vera (ik leg het altijd even in de koelkast) is ook kalmerend.
Ik bleek allergisch voor de anti-zonneblaasjescreme van 't Kruidvat en heb Urtizon-korrels gebruikt. Werkte erg goed.

Nu blijkt het vooral een kwestie van insmeren met hypoallergene zooi te zijn, want kennelijk is de combinatie paraben+zon bij mij garantie voor bultjes en helse jeuk.
Echte rooibosthee (dus niet uit een zakje van pickwick oid). Elke dat een kopje. Mijn tante gebruikt het voor haar allergie voor aardbeien. Sinds een tijdje kan ze gewoon weer aardbeien eten! Het schijnt ook heel goed te helpen tegen zonne-allergie
Anti-histaminca is het enige dat helpt voor mij
Wat fijn al die tips ik ga morgen meteen naar de tuinen!!!

Heerlijk dat er lieve mensen zijn die even meedenken. Wat is paraben eigenlijk zit dat in zonnebrandcreme??? :sighDie korreltjes gebruik ik al al ben ik er niet erg enthousiast over...
quote:nippo schreef op 22 april 2011 @ 20:54:

Anti-histaminca is het enige dat helpt voor mijwat is dat en waar kun je het krijgen?
Bij mij werkt de anti-zonneblaasjescreme vd Kruidvat juist heel goed. Zowel om te voorkomen als te genezen.

Nog een tip om jezelf niet steeds open te krabben: toen mijn moeder vroeger veel last had van exceem deed ze katoenen handschoentjes aan snachts, dan kon ze zichzelf niet open krabben.
Ik heb zelf wel/ook veel profijt van Urtison korrels. En in Duitsland en Oostenrijk verkopen ze ook Sonnenallergie-druppels van Similisan, dat helpt bij mij ook erg goed. In Nederland is dit helaas niet opgenomen in het assortiment.

Verder smeer ik me altijd goed en op tijd in (meestal met Vichy) en blijf ik wel waar mogelijk uit de zon, onder de parasol etc.
Oh ja, en als ik het dan toch heb gekregen, dan gebruik ik vaak mentholpoeder om te verkoelen of die anti-zonneblaasjesgel van de kruidvat.

Of lekkere natte/koude handdoekjes/gastendoekjes
Ik heb er een aantal jaren last van gehad en heb toen op recept een zonnebrand gekregen die heel goed hielp. Het heet Contralum Ultra. Was erg fijn dat het preventief werkte en ik dus helemaal geen uitslag kreeg.
quote:Sproet1979 schreef op 22 april 2011 @ 21:18:

Ik heb er een aantal jaren last van gehad en heb toen op recept een zonnebrand gekregen die heel goed hielp. Het heet Contralum Ultra. Was erg fijn dat het preventief werkte en ik dus helemaal geen uitslag kreeg.Dit inderdaad. Ik heb dit ook jaren gebruikt. Nu heb ik geen last meer van zonne allergie maar destijds werkte het prima.
Cetirizine, 99 cent bij de Aldi.
Wat is dat: cetirizine? Een smeersel? Druppels?
Ik heb er ook jaren last van gehad, tot en met de witte blaasje toe. Ben toen pilletjes tegen hooikoorts gaan slikken, en weg was de jeuk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tataaa schreef op 22 april 2011 @ 21:33:

Wat is dat: cetirizine? Een smeersel? Druppels?Een pilletje.
quote:mariekeweijman schreef op 22 april 2011 @ 21:04:

[...]

wat is dat en waar kun je het krijgen?Dat is Ceterizine o.a. Verkrijgbaar via huisarts maar ook in iedere drogist en blijkbaar ook bij de Aldi.
Bij mij werkte altijd Dermagel van Biodermal. Dit is niet voor in de zon maar voor daarna. Eerst onder de douche met douchecel vette zoonebrandcreme eraf. En daarna Dermagel. Geeft je huid echt rust.

Ik had inderdaad blaasjes, rood, jeuk en ook kleine speldeprikjes.
Ik heb het ook (niet alleen van de zon, ook van warmte) en het wordt heel erg versterkt door gewone zonnebrandcreme (dus met parfum e.d.). Vroeger kreeg ik zelfs van die blaasjes, tegenwoordig alleen rode pukkeltjes die erg jeuken.

Ik gebruik de lijn van Utrazon, factor 30 en de aftersun (is ook te gebruiken als gewone bodylotion), dat bevalt me goed.

Vroeger heb ik die korreltjes ook gebruikt, maar deden weinig voor mij. De creme van t Kruidvat bevat noten en daar ben ik allergisch voor, dus dat is voor mij (en ik denk veel mensen met zonne-allergie) niet zo handig.
Het enige wat bij mij helpt is de huid koud en nat houden. En cetrizine. wel die van de ha en niet die andere.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ik heb vorig jaar dé tip gekregen. Overigens ook via het viva forum..

Similasan.. Het is een homeopatische creme.

Ik heb voor het eerst in 6 jaar vorige zomer (en tot nu toe) geen last meer gehad van mijn jeukende bultjes !

Ik heb het in een soort van gezondheidswinkel kunnen kopen. Ik heb eerst 5 apothekers en de etos + kruidvat afgebeld..
Anti histamine pillen hielpen bij mij overigens slechts een beetje. Daarnaast werd ik er erg moe van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven