Gezondheid alle pijlers

Zonne-allergie

15-06-2018 21:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ca 6 weken kamp ik met enorm jeukexceem op mijn linkerhand.
Ik gebruik Vision zonnebrand factor 50
Wie heeft hier ook last van en wat helpt bij jou?
Mijn huisarts weet niks anders dan hormoonzalf, wat ook niet helpt.
Ik zoek dus geen medisch advies, maar ervaringen van anderen.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 22:58
42.42% gewijzigd
Tegen de jeuk zou je mentholzalf of poeder kunnen proberen. En wellicht heb je iets aan de tips in dit topic: gezondheid/zonne-allergie-wat-helpt/lis ... ges/411894
Ik heb zonne allergie en smeer met eucerin zonnebrand tegen zonne allergie. Die helpt mij enorm!
TsumTsum schreef:
15-06-2018 22:10
Tegen de jeuk zou je mentholzalf of poeder kunnen proberen. En wellicht heb je iets aan de tips in dit topic: gezondheid/zonne-allergie-wat-helpt/lis ... ges/411894
dankjewel
Voor mij werkt de anti zonneblaasjesgel van kruidvat eigen merk ook, voornamelijk tegen de jeuk, daarna smeer ik nivea factor 30
Toevallig hebben we aan een kennis van ons met een soort eczeem/schimmel boegem balsem geadviseerd en hielp enorm! Hij heeft wel 10 verschillende (hormoon en normale) zalven geprobeerd en niets werkte. Nu trekt het langzaam weg. De zalf is eigenlijk vooral voor brandwonden, maar uit ervaring weet ik dat het helpt voor meerdere huid klachten. Wellicht het proberen waard. Is online te bestellen bij bol ;-)
De dokter schrijft mij Actinica lotion voor omdat factor 50 niet voldoende is om snel verbranden en blaasjes te voorkomen. Het werkt heel goed bij mij (overgevoeligheid voor licht/ straling uva&b). Zou het niet op de eczeemplek smeren, maar preventief op gezicht, armen en handen proberen wanneer zonnebrand echt niet meer werkt.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
TsumTsum schreef:
15-06-2018 22:10
Inderdaad, lees mijn topic even terug, staan al veel tips in.

Waarom denk je eigenlijk dat het zonne-allergie is, want je hebt het 'maar' aan één hand? Ik krijg het op alle onbedekte delen van mijn lichaam als ik buiten ben geweest.
nachtvlinder1977 schreef:
16-06-2018 01:07
Inderdaad, lees mijn topic even terug, staan al veel tips in.

Waarom denk je eigenlijk dat het zonne-allergie is, want je hebt het 'maar' aan één hand? Ik krijg het op alle onbedekte delen van mijn lichaam als ik buiten ben geweest.
Tja daar heb je een punt.
Misschien hitte-uitslag in combi met de zon?
Ik begrijp ook niet waarom het '' alleen maar 'op mijn linkerhand zit.
Tegen jeuk helpen mij urtizon korrels.

Het helpt tegen diverse soorten jeuk. Te koop bij het Kruidvat of de reform winkel.

Op de eczeem hun je crème smeren met dode zeezout. Dat is ontsmettend en jeukstillend. Ook zou je crème met cbd kunnen proberen. Dat helpt tegen veel huidkwalen.
Urtizon korrels helpen ook niet afdoende.

cbd druppels, hormoonzalf, exceemzalf Bepanthen, Nestosyl, koelzalf, calendula forte ook niet. :nut:
miedo schreef:
28-06-2018 19:42
Urtizon korrels helpen ook niet afdoende.

cbd druppels, hormoonzalf, exceemzalf Bepanthen, Nestosyl, koelzalf, calendula forte ook niet. :nut:
Misschien toch eens een verwijzing vragen voor de dermatoloog?
Ik ben zo van eczeem op mijn handen af als ik ze was met Sunlightzeep. Niets anders werkt bij mij. Daarom was ik mijn handen alleen nog daar maar mee, ook als ik net gedouched heb, want ik krijg het, alleen op mijn handen, van andere soorten zeep.
Cateautje schreef:
30-06-2018 14:41
Ik ben zo van eczeem op mijn handen af als ik ze was met Sunlightzeep. Niets anders werkt bij mij. Daarom was ik mijn handen alleen nog daar maar mee, ook als ik net gedouched heb, want ik krijg het, alleen op mijn handen, van andere soorten zeep.
Sunlight zeep heb ik al in huis, dus zal proberen.
Die zeep leg ik ook in mijn bed en op de zitbank. Helpt goed tegen rusteloze benen.
Ik ga straks nog even ermee naar huisarts, maar verwacht er niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven