Zoon net 13 jr uitvalsverschijnselen gezicht/arm/spraak
donderdag 4 februari 2010 om 12:21
Sinds een half haar heeft mijn zoon van 13 jaar ca. 1x per maand uitvalsverschijnselen c.q. verlammingsverschijnselen (hij omschrijft het als verdovingsgevoel van de tandarts) aan 1 kant van zijn gezicht, zijn arm en spraak onlangs had hij ook dit rare gevoel in zijn been. Ook kan hij dan niet meer uit zijn woorden komen en zelfs dat hij helemaal niets meer kan zeggen.
Ik maak me erg ongerust alhoewel het nog niet vaak voorkomt en het na een paar minuutjes ook wel weer is weggetrokken.
Inmiddels is er een een EEG en een wordt er vandaag een MRI gemaakt.
Om een beetje beslagen en ijs ten komen bij de neuroloog, wil ik graag weten of er mensen zijn die bovenstaande herkennen.
Alvast heel erg bedankt.
Ik maak me erg ongerust alhoewel het nog niet vaak voorkomt en het na een paar minuutjes ook wel weer is weggetrokken.
Inmiddels is er een een EEG en een wordt er vandaag een MRI gemaakt.
Om een beetje beslagen en ijs ten komen bij de neuroloog, wil ik graag weten of er mensen zijn die bovenstaande herkennen.
Alvast heel erg bedankt.

donderdag 4 februari 2010 om 12:54
Hier ook migraine.
Ik 'voel'altijd een aanval aankomen omdat ik voorafgaande ook een verdovingsgevoel heb. De ene keer erger dan de andere keer, maar meestal ook 1 kant van mijn lichaam/gezicht.
En tijdens mijn zwangerschap had ik ook dat ik niet meer kon zeggen wat ik wilde zeggen, heel beangstigend is dat..
Ik 'voel'altijd een aanval aankomen omdat ik voorafgaande ook een verdovingsgevoel heb. De ene keer erger dan de andere keer, maar meestal ook 1 kant van mijn lichaam/gezicht.
En tijdens mijn zwangerschap had ik ook dat ik niet meer kon zeggen wat ik wilde zeggen, heel beangstigend is dat..

donderdag 4 februari 2010 om 13:29
donderdag 4 februari 2010 om 14:42
quote:Dahlia74 schreef op 04 februari 2010 @ 13:07:
Migraine, het eerste waar ik ook aan dacht. Maar ja, wij zijn geen neurlogen.
Dat is helemaal niet aan de orde. Ze zegt toch dat haar zoon al onderzocht wordt maar dat ze enkel ervaringen wil horen? Ze vraagt niet om een diagnose.
Ik wist trouwens niet dat je ook migraine kunt hebben zonder echt hoofdpijn...wel erg eng als je zomaar afasie krijgt...
Migraine, het eerste waar ik ook aan dacht. Maar ja, wij zijn geen neurlogen.
Dat is helemaal niet aan de orde. Ze zegt toch dat haar zoon al onderzocht wordt maar dat ze enkel ervaringen wil horen? Ze vraagt niet om een diagnose.
Ik wist trouwens niet dat je ook migraine kunt hebben zonder echt hoofdpijn...wel erg eng als je zomaar afasie krijgt...
donderdag 4 februari 2010 om 17:44
vrijdag 5 februari 2010 om 10:12
andere zaken uitsluiten kunnen wij hier lastig doen. ik kan hier natuurlijk wel allemaal dingen neer gaan zetten die ook mogelijk zijn, maar daar wordt jij ook niet geruster van. toch?
Migraine zonder hoofdpijn kan dus wel!
wat ik met mijn eigen verhaal bedoelde is dat in tegenstelling tot de meeste migraine waar je geen invloed op hebt en gewoon kan komen, er dus ook migraine is die het gevolg is van bijv. een allergie.
Migraine zonder hoofdpijn kan dus wel!
wat ik met mijn eigen verhaal bedoelde is dat in tegenstelling tot de meeste migraine waar je geen invloed op hebt en gewoon kan komen, er dus ook migraine is die het gevolg is van bijv. een allergie.