zorgen om mijn moeder
vrijdag 23 december 2011 om 22:24
Mijn moeder heeft nu ruim twee weken last van erge kriebelhoest en verkoudheid. Nu kreeg ze er een paar dagen geleden ook pijn op de borst bij. Gisteren is ze naar de huisarts geweest, die heeft naar haar longen geluisterd en vond het wat dof klinken en heeft haar naar het ziekenhuis gestuurd voor een foto. Ze krijgt na de kerst pas de uitslag, ze is moe en heeft weinig fut om wat te doen. De dokter dacht zelf aan een beginnende of oude longontsteking.
Ik maak me heel erg zorgen om haar, mijn schoonmoeder had precies dezelfde klachten en zij is overleden aan longkanker...
Was het maar vast volgende week, ik wil graag horen wat het is en mijn moeder ook natuurlijk.
Ik wilde dit graag even kwijt.
Ik maak me heel erg zorgen om haar, mijn schoonmoeder had precies dezelfde klachten en zij is overleden aan longkanker...
Was het maar vast volgende week, ik wil graag horen wat het is en mijn moeder ook natuurlijk.
Ik wilde dit graag even kwijt.
woensdag 28 december 2011 om 22:20
Ik vind het hele gedoe echt belachelijk, maar mijn moeder is nogal op hem gestemd, hij is al haar huisarts sinds haar kindertijd dus ik begrijp het wel, maar vraag mij altijd af of hij wel genoeg op de hoogte is van nieuwe ziektes, behandelingen etc. Ik neem aan dat hij door de jaren heen wel bijgeschoold is. Hopelijk krijgen we morgen het verlossende woord.
donderdag 29 december 2011 om 15:27
Nou we hebben uitslag, geen afwijkingen gevonden gelukkig. Hele last van mijn schouders. Mijn moeder baalt ergens wel aangezien ze wel pijn heeft. Kan ze haar ribben gekneusd hebben? Ze heeft zo vreselijk lopen hoesten. Morgen gaat ze weer naar de huisarts, vragen of ze niet alsnog een kuurtje kan krijgen en wat eventueel de pijn veroorzaakt, ze is ook nog snel moe. Maak me altijd zo'n zorgen om haar, ze heeft het erg druk en heeft veel stress gehad de laatste tijd. Bedankt voor jullie lieve woorden en steun
donderdag 29 december 2011 om 15:51
Wat een goed nieuws! Heerlijk zeg, al die ongerustheid voor niks geweest!
Als ze geen koorts heeft, heeft het geen zin om een kuurtje te nemen. Zelfs als ze koorts heeft, heeft het vaak geen zin (een virus reageert niet op antibiotica). Huisartsen in Nederland zijn over het algemeen niet zo happig met het voorschrijven van kuurtjes: ze hebben een ontzettend belangrijke rol in het voorkómen van resistentie en kunnen dus alleen maar antibiotica voorschrijven als het écht nodig is én er effect te verwachten valt. (Nog even afgezien van het feit dat antibiotica ook nog zo z'n bijwerkingen heeft).
Veel mensen vinden dat vervelend, maar in omliggende landen, waar artsen veel makkelijker kuurtjes voorschrijven en waar het soms gewoon vrij verkrijgbaar is bij de apotheek, zijn er echt ontzettend veel problemen met infecties met resistente bacteriën.
Het kan voorkomen dat je je ribben kneust als je heel veel moet hoesten, de pijn gaat dan vanzelf (maar soms langzaam) weer weg als je niet meer hoeft te hoesten. (Overigens kan zo'n periode van hoesten ook weer weken aanhouden).
Wel vervelend om zo lang ziek te zijn. Ik ben zelf afgelopen herfst ook echt weken aan het kwakkelen geweest en iedereen om me heen begint nu ook, dus ik ben bang dat ik nog een ronde mee ga pakken...
Als ze geen koorts heeft, heeft het geen zin om een kuurtje te nemen. Zelfs als ze koorts heeft, heeft het vaak geen zin (een virus reageert niet op antibiotica). Huisartsen in Nederland zijn over het algemeen niet zo happig met het voorschrijven van kuurtjes: ze hebben een ontzettend belangrijke rol in het voorkómen van resistentie en kunnen dus alleen maar antibiotica voorschrijven als het écht nodig is én er effect te verwachten valt. (Nog even afgezien van het feit dat antibiotica ook nog zo z'n bijwerkingen heeft).
Veel mensen vinden dat vervelend, maar in omliggende landen, waar artsen veel makkelijker kuurtjes voorschrijven en waar het soms gewoon vrij verkrijgbaar is bij de apotheek, zijn er echt ontzettend veel problemen met infecties met resistente bacteriën.
Het kan voorkomen dat je je ribben kneust als je heel veel moet hoesten, de pijn gaat dan vanzelf (maar soms langzaam) weer weg als je niet meer hoeft te hoesten. (Overigens kan zo'n periode van hoesten ook weer weken aanhouden).
Wel vervelend om zo lang ziek te zijn. Ik ben zelf afgelopen herfst ook echt weken aan het kwakkelen geweest en iedereen om me heen begint nu ook, dus ik ben bang dat ik nog een ronde mee ga pakken...
Occam's razor