Gezondheid alle pijlers

Zorgen om moedervlek

21-01-2014 14:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik bij een dermatoloog geweest i.v.m. moedervlekken op mijn rug die nogal donker zijn.

Nu heeft de dermatoloog geconcludeerd dat er 1 te donkere moedervlek bij zat en dat die over een week verwijderd zal moeten worden en moet worden onderzocht.

Mijn probleem is dat ik mij nogal snel zorgen maak wat mijn lichaam betreft, is dit reden om mij zorgen te maken? Of zijn er ook mensen die ook een te donkere moedervlek hebben laten weghalen maar dat het achteraf toch niks bleek te zijn?

Graag hoor ik andermans ervaringen hierin.
Draai het om en wees blij dat ie weg wordt gehaald.
Ja. Hier over de afgelopen 10 jaar ongeveer 10 verdachte moedervlekken moeten laten verwijderen. 10x helemaal goedaardig.

Het kan dan eventueel wel potentieel kwaadaardig worden, dus vandaar dat ze wel weggehaald moeten worden en ik netjes alles af en toe laat controleren.
Ben zelf twee keer naar de huisarts geweest vanwege twee moedervlekken. Een was aan het groeien en aan het veranderen en om de andere zat plotseling een witte kring.

Volgens de huisarts was er niets aan de hand en was ik weer gerust gesteld. Met dat soort dingen ben ik toch liever een keer te veel langs geweest dan een keer te weinig.

Dat zijn trouwens wel de enige twee keren geweest in mijn leven dat ik voor niks langs ben geweest, dus ga niet voor elk wissewasje heen.
Ik heb er een paar weg laten halen, niks aan de hand. Deed me alleen wat zeer naderhand. En het hechten was niet fijn want ik heb een raar lijf en de verdoving was al uitgewerkt... Alles is gewoon bij de huisarts gedaan.

Heb er nu wel weer 1 waar ik naar wil laten kijken. Deze wordt dikker en het lijkt of er een korstje op zit.

Succes, niet zenuwachtig maken en als het wel fout is ben je er op tijd bij.
Gelukkig maar, dit is trouwens mijn eerste keer. (misschien te wijten omdat ik pas 21 ben)

Alleen wat wel vreemd was is dat ik de dag voor dat ik naar de dermatoloog ging bij de huisarts was geweest voor de doorverwijzing. Er was namelijk ook een vreemd hard korstig bultje bij een moedervlek op mijn kaak ontstaan wat de huisarts niet thuis kon brengen wat het was. Op een gegeven moment was het zo dat hij tijdens de afspraak nog eens wou kijken en daarna van ''o loop maar eens mee''. Toen heeft hij het bultje en moedervlek en al eruit geschraapt en in de wasbak weggespoeld! Waarop de dag erna de dermatoloog tegen mij zegt dat hij dat beter niet had kunnen doen en dat alles wat van mijn lichaam af komt qua moedervlek beter onderzocht kan worden.
Ik ga er vanuit dat ik mij dus geen zorgen hoef te maken.
Ik zou nergens van uit gaan, je vraagt hier eigenlijk een diagnose die zelfs je dermatoloog niet kan stellen! Dat is de reden waarom moedervlekken niet door de gootsteen worden gespoeld maar naar een histologisch lab worden gestuurd. Daar wordt er een preparaat van gemaakt en gekleurd en dan onder de microscoop bekeken.

Niemand hier op het forum kan van te voren zeggen of het kwaad kan of niet. Wacht gewoon rustig de uitslag af van je arts.
quote:madamemicmac schreef op 21 januari 2014 @ 14:42:

Draai het om en wees blij dat ie weg wordt gehaald.

Yep!

Bij mij zijn in de loop der jaren ook behoorlijk wat moedervlekken weggehaald. Groot, klein, donker en licht.

Uiteindelijk heeft daar maar een exemplaar tussen gezeten welke 'onrustige cellen' in zich had. Daarna altijd alleen maar goede uitslagen gehad. Wees blij dat je een doorverwijzing hebt gekregen van je huisarts! Succes!
Ik heb een melanoom gehah, jaaaaaaren geleden. Toen ik b7j de dermatoloog kwam haalde ze deze meteen weg. Later op controle had ik wat zwarte moedervlekken die verdacht waren, en die zijn toen ook weggehaald. Bij de zwarte moedervlekken was niets aan de hand, het melanoom van mij was licht met donkere vlekken erin. Mijn ervaring is dus dat ze de echte kwaadaardige miedervlek meteen weghalen en je geen week laten lopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven