Gezondheid alle pijlers

zorgverzekering zie door bomen het bos niet meer!

27-10-2009 12:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wie kan mij wat advies geven met betrekking tot het volgende;

Ik ben verzekerd bij de Friesland, av-extra en av tand-extra, maandpremie ¤113

Nu vergoedt deze verzekering geen concerta en moet ik elke maand ong 50 euro betalen hiervoor. (zoon heeft PDD-NOS met ADHD en ODD)

Ben er achter gekomen dat ook deze verzekering erg lastig is mbt ivf, wanneer een poging een poging is. (volgens isala zwolle een zeer lastige verzekering mbt ivf)(ze wijken af van de standaard regels die de meeste verzekeraars hanteren)

Nu heb ik van de huisarts een doorverwijzing gekregen voor podotherapie, kom ik er vanmorgen achter dat ze helemaal niets vergoeden! Volgens arts als enige in heel nederland. Poeh heb ik weer.

Dus ik wil graag overstappen naar een andere verzekering aan het eind van het jaar. Nu ben ik mij aan het oriënteren maar ik kom er niet uit! Ik zie door de bomen het bos niet meer. Volgens verschillende sites en vergelijkingswijzers zou het heel gemakkelijk moeten zijn. Nou vergeet het maar. Ik snap er geen bal meer van!

Hoe doen/hebben jullie dit?

Alvast heel erg bedankt!
verzekeraars alleen selecteren op wat jij belangrijk vind.

Dus niet kijken wie vergoed het meest maar kijken welke verzekeringsmaatschapij vergoed de dingen die jij nodig hebt.

Wat wel een probleem kan zijn is dat maatschappijen verplicht zijn om je een basisverzekering te geven maar de aanvullende verzekering mogen weigeren of tegen extra voorwaarden/premie aannemen.

Bij je toekomstige verzekeraar zul je waarschijnlijk aan moeten geven of je verwacht gebruik te zullen maken van IVF. Als je dan aangeeft daar al mee bezig te zijn dan zullen ze je waarschijnlijk weigereren voor de aanvullende verzekering of tegen een hogere premie.
Simpel, alleen het kost tijd.

Maak een lijstje met wat je per se verzekerd wilt hebben, en wat 'leuk meegenomen'. Vervolgens pluis je even de polissen per verzekeraar uit. Veelal is het een kwestie van aanvullende vergelijken, waarvoor verzekeraars zelf vaak al een handig overzicht hebben met de basics van hun av's. Vervolgens lees je de polis van de av die je aanspreekt.

WACHT hiermee echter even tot nov/dec. Nieuwe polissen per 2010 kunnen immers andere dekking en andere premies hebben en dan kun je van voor af aan beginnen.

M.b.t. concerta; er zijn belangenverenigingen/patiëntenverenigingen die een lijst bijhouden van welke verzekeraar vergoeden. Ongetwijfeld ook online te vinden. Wederom even de info voor 2010 afwachten. Zo valt er voor jouw wensen ongetwijfeld al het e.e.a. aan verzekeraar af.

Zet vervolgens op een rijtje hoe de verzekeraar aangeschreven staat qua service etc. (internet kan goede bron zijn) en vergelijk premies met elkaar.

Het kost even wat investering in de vorm van tijd, maar het is het absoluut waard. Focus je eerst op datgene waar je per se dekking voor wilt hebben. Lees polissen daar op na. Geen eigen bijdrages? Geen uitzonderingen? Aanvraagprocedures of niet? Gecontracteerde zorgverleners of niet?

Als je duidelijk hebt wie er voldoen aan wat er in MOET zitten, kijk dan naar de rest. Bieden ze meer opties die je wellicht nodig zou kunnen hebben? Wat kost je dat wellicht extra in premie t.o.v. een andere verzekeraar die dit niet biedt maar wel wat je per se wilt verzekeren?

Als je er eenmaal in zit, dan lees je al heel snel polissen alsof je nooit anders gedaan hebt. Zal je steeds makkelijker af gaan. Succes!
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:sugarmiss schreef op 27 oktober 2009 @ 12:11:

verzekeraars alleen selecteren op wat jij belangrijk vind.

Dus niet kijken wie vergoed het meest maar kijken welke verzekeringsmaatschapij vergoed de dingen die jij nodig hebt.

Hmm, zelf werd ik hier niet enorm vrolijk van. Ik kreeg uit vergelijkingsites allerlei opties die niet voldeden aan wat ik op gaf, en opties die daar -meer dan- wel aan voldeden kwamen lang niet altijd omhoog. Het kan een leuke manier zijn om te beginnen, maar m.i. ontkom je er uiteindelijk niet aan om de verschillende polissen stuk voor stuk door te pluizen.

quote:Bij je toekomstige verzekeraar zul je waarschijnlijk aan moeten geven of je verwacht gebruik te zullen maken van IVF. Als je dan aangeeft daar al mee bezig te zijn dan zullen ze je waarschijnlijk weigereren voor de aanvullende verzekering of tegen een hogere premie.

Dit verschilt erg per verzekeraar. Er zijn nog altijd diverse verzekeraars die geen enkele toelatingseisen stellen voor aanvullende pakketten. Gewoon vergoeding dus, ongeacht wie of wat je bent en zonder premieverhoging.

Een prachtvoorbeeld daarvan zijn collectieve verzekeringen die worden aangeboden via patiëntenorganisaties. Daarbij weet een verzekeraar als geen ander waar men (potentieel) aan begint. Veel organisaties bedingen in de onderhandelingen bewust dat men geen toelatingscriteria wenst voor die aanvullingen die voor hun groep van belang zijn.
quote:roosvrouw schreef op 27 oktober 2009 @ 12:31:

[...]

Hmm, zelf werd ik hier niet enorm vrolijk van. Ik kreeg uit vergelijkingsites allerlei opties die niet voldeden aan wat ik op gaf, en opties die daar -meer dan- wel aan voldeden kwamen lang niet altijd omhoog. Het kan een leuke manier zijn om te beginnen, maar m.i. ontkom je er uiteindelijk niet aan om de verschillende polissen stuk voor stuk door te pluizen.

[...]

Dit verschilt erg per verzekeraar. Er zijn nog altijd diverse verzekeraars die geen enkele toelatingseisen stellen voor aanvullende pakketten. Gewoon vergoeding dus, ongeacht wie of wat je bent en zonder premieverhoging.

Een prachtvoorbeeld daarvan zijn collectieve verzekeringen die worden aangeboden via patiëntenorganisaties. Daarbij weet een verzekeraar als geen ander waar men (potentieel) aan begint. Veel organisaties bedingen in de onderhandelingen bewust dat men geen toelatingscriteria wenst voor die aanvullingen die voor hun groep van belang zijn.< zelf ook zoekende. Welke vergelijkingsites?
Poelepoelepoelepoes!
Oef, even denken. Heb sowieso independer gebruikt en verzekeringssite.nl gebruikt. Heb er nog 2 andere gebruikt, weet zo niet meer welke. De een gaf een wat beter resultaat dan de ander, maar over het algemeen vond ik het zelf erg mwah resultaten geven als ik vervolgens de polissen erbij pakte.

Zo vonden alle 4 Univé een goede optie voor mij. Een verzekeraar waar ik jaren heb gezeten en met regelmaat van de klok zaken zelf mocht betalen. Best vervelend als dat op plaats 1 als resultaat komt terwijl je zoekt naar verzekeraars die wél vergoeden waar je uit ervaring al weet dat nr 1 dit niet doet. Mijn uiteindelijke verzekeraar zat nergens in de top, blind gestaard op premie's. Terwijl mijn verzekering nu veel meer vergoed dan resultaten die hoger stonden en de premie dusdanig weinig meer was dat het er goed uit kan.

Sowieso zijn polissen altijd handig om te lezen, daar vind je pas echt de potentiële kleine lettertjes.
Maak zelf altijd gebruik van independer.

Vorig jaar ook overgestapt van menzis naar vgz.

Vond mbt de concerta dit op internet:

Tip: Onder meer Delta Lloyd en Fortis ASR bieden aanvullende pakketten waarin u deze middelen vergoed kunt krijgen. Meer informatie: Delta Lloyd - dekkingsoverzicht. Fortis ASR - dekkingsoverzicht.

Weet niet of het in 2010 nog het geval is.

Maar wellicht zinvol om die even te vergelijken ook.

Succes!
Hey thanks allemaal,

Zit dus niets anders op dan wachten tot de polissen van 2010 bekend zijn en dan maar vergelijken en evt een belletje doen naar de zorgverzekeraars.

Maar blijf het een lastige klus vinden!
Je kunt je aanvullende verzekering ook bij een ander laten verzekeren. Veel maatschappijen zijn hier niet blij mee,maar in principe moet het wel. Kijk wel uit want ze zijn niet verplicht om je te accepteren.
Ik vind het ook lastig hoor. Zat een paar jaar bij Zilveren Kruis met een 2 sterren aanvullende verzekering. Nu heb ik vorige week gehoord dat mijn zoontje een bril moet en zie ik dat die niet vergoed wordt (ja, alleen bij Pearl of Eye Wish). Ben dus nu aan het uitpluizen of het de moeite loont om over te stappen. Maar jee, ik vind het lastig. Want uiteindelijk betaal je dan misschien 20 euro verzekering per maand meer, terwijl een bril je 200 euro kost (oid) en dat goedkoper is dan een duurdere verzekering.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven