Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering.

14-12-2013 13:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor zorgverzekering hebben jullie en basis? Aanvullende? En wat zijn de kosten op dit moment betaal ik 103,- basis met tandarts erbij volgens mijn collega is dit te veel :s
Who cares?
Nou, dan zoek je via vergelijkingssites naar een goedkopere, die aan jouw eisen en wensen voldoet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een goedkope is Bewuzt, en Besured. Bij Bewuzt kan je niet in alle ziekenhuizen terecht, zodat goedkoop duurkoop kan worden, mocht je iets krijgen.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
quote:reizenenzo schreef op zaterdag 14 december 2013 13:56 Een goedkope is Bewuzt, en Besured. Bij Bewuzt kan je niet in alle ziekenhuizen terecht, zodat goedkoop duurkoop kan worden, mocht je iets krijgen.Niet bij alle? Dat is best erg
Who cares?
PNO, vrije zorgkeuze met tandarts tot 500 euro voor 112,00.

Ik betaal vanaf januari 15 euro meer dan vorig jaar zonder tandarts. Daar kijk ik liever naar, want het gaat er toch om wat je per saldo kwijt bent en 15 euro is te doen.
quote:himalaya schreef op zaterdag 14 december 2013 13:52 Nou, dan zoek je via vergelijkingssites naar een goedkopere, die aan jouw eisen en wensen voldoet.Ga ik doen, thanks!
Who cares?
quote:siheam schreef op 14 december 2013 @ 14:00:

[...]

Niet bij alle? Dat is best ergOf het erg is, weet ik niet, maar je kan er maar beter wel op letten. Ik ga nu bij Besured, redelijke tandartsvergoeding, en fysio voor iets van ¤103.00 en kan naar praktisch alle ziekenhuizen. Is een soort jongerenverzekering, die proberen ze zoveel mogelijk aan te trekken, omdat die minder vaak ziek zijn, is dat dus goedkoper voor hen. Maar je mag met elke leeftijd je bij hen verzekeren.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
quote:Cateautje schreef op zaterdag 14 december 2013 14:00 PNO, vrije zorgkeuze met tandarts tot 500 euro voor 112,00.

Ik betaal vanaf januari 15 euro meer dan vorig jaar zonder tandarts. Daar kijk ik liever naar, want het gaat er toch om wat je per saldo kwijt bent en 15 euro is te doen. Klopt 15 valt nog wel mee ..
Who cares?
quote:reizenenzo schreef op zaterdag 14 december 2013 14:05 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="siheam in "Zorgverzekering."" class="messagelink">siheam schreef op 14 december 2013 @ 14:00</a>:</b>

[...]

Niet bij alle? Dat is best erg</div></blockquote>Of het erg is, weet ik niet, maar je kan er maar beter wel op letten. Ik ga nu bij Besured, redelijke tandartsvergoeding, en fysio voor iets van ¤103.00 en kan naar praktisch alle ziekenhuizen. Is een soort jongerenverzekering, die proberen ze zoveel mogelijk aan te trekken, omdat die minder vaak ziek zijn, is dat dus goedkoper voor hen. Maar je mag met elke leeftijd je bij hen verzekeren. Ik zag die ook in het lijstje staan maar wat ze jongeren noemen.. Ik ben zelf 22 maar ga toch wel even kijken hoe het zit bij hun
Who cares?
Ik ben zelf een stukje ouder, maar ze accepteren mij gewoon, hoor. :-)

Maar uitzoeken hoe het precies zit, is altijd goed. Kom je ook niet voor verrassingen te staan.
quote:reizenenzo schreef op 14 december 2013 @ 13:56:

Een goedkope is Bewuzt, en Besured. Bij Bewuzt kan je niet in alle ziekenhuizen terecht, zodat goedkoop duurkoop kan worden, mocht je iets krijgen.

bij bewuzt kan je bij genoeg ziekenhuizen terecht, mi

je kan op hun site zoeken naar ziekenhuizen in jouw buurt

als je naar een ander zkh zou gaan ivm wachtlijsten, betaal je bij (max 500 per jaar geloof ik)

bij spoed mag je uiteraard overal terecht, zonder bijkomende kosten
Het ligt er helemaal aan of je iemand bent die veel zorgkosten maakt ieder jaar of niet.

Als je eigenlijk nooit wat hebt kun je best je eigen risico omhoog gooien en dan kan je polis inderdaad een stuk lager uitvallen.

Maar dan moet je natuurlijk wel geld achter de hand hebben mocht je opeens wel veel zorgkosten moeten maken.

Als je bepaalde vaste zorgkosten hebt moet je de vergoedingen even nakijken, dat kunnen die vergelijksites heel goed

Kijk ook even goed naar die tandartsverzekering. Vaak vergoeden die goedkope pakketten maar tot 250euro en kosten ze je op jaarbasis 130 euro....

Succes!
Klopt tegenwoordig gooien ze alles d'r uit :s
Who cares?
Bij mijn verzekering hebben ze nu een soort tabel waarop je kan zien hoeveel zij betaald hebben en hoeveel je zelf betaald hebt. Heel handig. Blijkt dat ik de afgelopen 10 jaar nooit maar dan ook nooit iets uit het eigen risico heb betaald. Behalve toen ik de pil nog slikte.. Die ging daar van af.

Dat heeft me toen wel doen besluiten om dat eigen risico flink omhoog te gooien. En dan het risico maar te nemen. Desnoods moet je een jaar zelf betalen en hopelijk kan je als het nodig is daarna je eigen risico weer verlagen..

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vrijwel nooit ziek ben enzo. Maar ja, een ongelukje zit natuurlijk in een klein hoekje.
Ik betaal 125 collectief bij menzis, tja.
¤118,-/maand bij HEMA. Basisverzekering + grootste aanvullend (met oog op kinderwens/bevalling/kraamzorg) + kleine tandartsaanvulling (100% max. ¤250,- ).
Ik zit bij Anderzorg en heb, al sinds dit stelsel bestaat, geen aanvullende verzekering. In plaats daarvan stort ik maandelijks wat ik voor een aanvullende zou betalen op een spaarrekening. Van die spaarrekening betaal ik alles wat ik zelf moet betalen (eigen risico, tandarts, fysio, etc.)

Op die spaarrekening staat inmiddels een paar honder euro. Het kan dus uit dat ik (heb nooit wat) die aanvullende verzekering niet heb.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:may_ka schreef op zaterdag 14 december 2013 18:27 Ik zit bij Anderzorg en heb, al sinds dit stelsel bestaat, geen aanvullende verzekering. In plaats daarvan stort ik maandelijks wat ik voor een aanvullende zou betalen op een spaarrekening. Van die spaarrekening betaal ik alles wat ik zelf moet betalen (eigen risico, tandarts, fysio, etc.)

Op die spaarrekening staat inmiddels een paar honder euro. Het kan dus uit dat ik (heb nooit wat) die aanvullende verzekering niet heb. Erg handig.. Ga ik dus ook doen ingeval dat
Who cares?
quote:feder schreef op zaterdag 14 december 2013 15:36 Bij mijn verzekering hebben ze nu een soort tabel waarop je kan zien hoeveel zij betaald hebben en hoeveel je zelf betaald hebt. Heel handig. Blijkt dat ik de afgelopen 10 jaar nooit maar dan ook nooit iets uit het eigen risico heb betaald. Behalve toen ik de pil nog slikte.. Die ging daar van af.

Dat heeft me toen wel doen besluiten om dat eigen risico flink omhoog te gooien. En dan het risico maar te nemen. Desnoods moet je een jaar zelf betalen en hopelijk kan je als het nodig is daarna je eigen risico weer verlagen..

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vrijwel nooit ziek ben enzo. Maar ja, een ongelukje zit natuurlijk in een klein hoekje. Dat klopt maar heb je ook zorgtoeslag?
Who cares?
Menzis heeft in hun stukken voor 2014 opgenomen behandelingen voor alle stoornissen NAO (niet anders omschreven) op as I en II NIET meer te vergoeden. Dit kan flinke gevolgen hebben als je een psycholoog oid nodig hebt. Belangrijk dus om rekening mee te houden!
Ligt er aan wat voor kosten je verwacht. Ik heb alleen dit jaar al ruim 2500 euro aan tandartskosten gehad (waaronder 3 kronen, diepe vulling, zenuwbehandeling). Ik betaal 25 euro per maand voor een aanvullende tandartsverzekering. 80% vergoeding van alle behandelingen, geen maximum. Kronen max. 750 per kalenderjaar.
Bij zilveren kruis zag ik dat er dit jaar voor het eerst een no-claimkorting voor de tandverzekering is.

Als je in 2014 niets declareert, krijg je 50% van de betaalde premie terug.

Preventieve controles (en nog iets, maar weet niet meer wat), mag je wel declareren, zonder het recht op korting te verliezen.

Grappig initiatief vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven