Gezondheid alle pijlers

zoveel rugpijn..

05-10-2013 06:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slotje
Wat rot voor je! Rugpijn is vreselijk mijn man heeft het chronisch.

Is het werk gerelateerd? Ga je naar een fysio oid? Lopen wil nog weleens helpen, beter dan fietsen bij rugpijn.

Sterkte
Naar zeg...heeft niets met leeftijd te maken. Ben je al bij de huisarts geweest?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ben je al bij de huisarts geweest? Zo nee... hup hup

(nou ja, strompelend dan... van een ervaringsdeskundige)
Je hoeft inderdaad maar een spiertje verkeerd te belasten om een halfjaar lang minder valide te worden. Kleine oorzaak, groots resultaat.

Ik zou naar een arts gaan want de behandeling is afhankelijk van de diagnose.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat vervelend voor je. Kun je bij een fysio terecht?

Beterschap!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Neem een goedwerkende pijnstiller zodat de pijn wat gedempt wordt en je je makkelijker kunt bewegen, wat dan weer beter is voor je rug. Maandag naar de huisarts. Misschien heb je verkrampte spieren in je onderrug, dat heet spit en kan verschrikkelijk zeer doen. Hou de pijnlijke plek warm met een rubberen kruikenzak of een kersenpittenzak. Onthoud even dat er cesartherapie bestaat. Men kijkt dan hoe je gaat zitten, hoe je loopt, hoe je iets optilt etc. en correcties als dat beter kan en je krijgt oefeningen mee om je rugspieren sterker te krijgen. Sterkte hoor!
Ik ben al bij de huisarts geweest, vandaar ook het advies om voorlopig te stoppen met werken.

Ik heb diazepam gekregen en verder slik ik naproxen en paracetemol.

Het is bijna niet te doen. Maar ik blijf toch maar in beweging.

Ook heb ik fysio inderdaad.

Bedankt voor de lieve reacties.
Pijnstillers (gewoon maximale doses op advies van huisarts/apotheek) om het pijn circuit de kop in te drukken

Eventueel ijs op de pijnlijke plek. Uiteraard niet rechtstreeks op de huis en maximaal 15 minuten. Kan elk uur herhaalt worden.

Probeer het zitten zo veel mogelijk te beperken. Probeer rustig in beweging te blijven af te wisselen met liggen. Wanneer je op je rug ligt een kussen onder de knieën en wanneer je op de zij lig een kussen tussen de knieën of tussen het bovenste been en het matras.

Mocht je toch willen zitten. Zitten op de rand van de tafel of op een barkruk gaat vaak het beste. Je rug is in een staande positie terwijl het gewicht van je benen is. Knieën moeten lager zijn dan de heupen. Een hoge tuinstoel zit ook beter dan een bank of lage stoel.

Bij het opstaan eerst naar het puntje van de stoel schuiven, dan met handen op de leuning of knieën steunen, gaan staan maar hou je rug recht.

Bij het staan (zoals tandenpoetsen, koken, strijken, etc) 1 voet op een verhoging zetten. Bijvoorbeeld op een kinderopstapje of keukenkastje open en 1voet daar in. Bij het voor over buigen buig je dan vanuit de heupen ipv de onderrug.

Verder heel veel geduld. Als chiropractor behandel ik dagelijks mensen met vergelijkbare klachten en ook echt van alle leeftijden. Deze acute fase gaat echt over. Wanneer de pijn minder is geworden ga de ook eens kijken wat jezelf kan doen om je rug sterker en stabieler te krijgen. Denk dan aan (romp)stabiliteits oefeningen.

Beterschap!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
geduld, gaat vanzelf weer over. In beweging blijven anders word je stijf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven