Gezondheid alle pijlers

Zwanger en BHV cursus

02-03-2010 21:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Weer een vraag van mij.

Ik ben bijna 11 weken zwanger en moet voor mijn werk het tweede deel van mijn BHV cursus volgen, het brandbestrijdingsgedeelte.

Lijkt me erg leuk enzo, maar nu lees ik hier en daar dat het gebruiken van verschillende brandblusmaterialen schadelijk kan zijn voor de baby. Dat wil ik dus niet!

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen? Ik wil het graag weten, zodat ik eventueel dit deel van de cursus can cancellen.

Alvast bedankt,

Chocolatelover
Kan me voorstellen dat je dat niet wilt,kun je het niet nagaan bij de cursus organisator/ brandweer?
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken

Alles is echt wel safe qua gebruikte materialen.

Over het algemeen stelt het niet veel voor, een aangestoken fikkie van "veilige" materialen.

BBQ is gevaarlijker voor je kindje als het niet goed gedaan wordt en je zit naast de rook.
anoniem_99069 wijzigde dit bericht op 02-03-2010 22:29
Reden: TO wijziging, ik dus ook
% gewijzigd
Ik heb ooit een bhv herhalingscursus gedaan waarbij een van de cursisten net geopereerd was aan een hernia. DIe mocht er bij zitten en gewoon kijken. Ik zou gewoon aan het begin tegen je cirsusleider aangeven dat je zwanger bent en hebt gezien dat die en die brandblusapparaten niet goed zijn voor je kind. Weet wel dat je niet echt veel gaat blussen. Het is veel theorie en twee of drie dingen blussen, buiten, met de wind mee. Je begruikt vaak de stikstofblusser (is dat een van de blussers?). En je gaat misschien een deur met vuur erachter open doen of een vlam in de pan blussen. Je zult zien dat het allemaal best mee valt en je er helemaal niet voor hoeft thuis te blijven.

Veel plezier, ik vind het elke keer weer leuk om te mogen herhalen.
@ingmagh

Geloof niet dat dit over een hernia oid gaat.

Als het echt onveilig zou zijn voor een ongeboren kindje is zelfs erbij zitten niet bevordelijk.

En de vraag was; zijn de brandblusapparaten wel veilig.

Kun je natuurlijk aan de circusleider vragen :-)
quote:chocolatelover schreef op 02 maart 2010 @ 21:00:

Ik ben bijna 11 weken zwanger Weten ze op je werk nog niet dat je zwanger wordt bent, en is het daarom moeilijk het gewoon bij de cursusorganisatie te vragen?
anoniem_20226 wijzigde dit bericht op 02-03-2010 22:19
Reden: typfout - ik had de zin die ik quote wel gelezen
% gewijzigd
@ Miffy,

Volgens mij is ze al zwanger.
Je ben al zwanger idd, en nee, ze weten het op het werk nog niet, ik wilde dat nog even zo houden. Maar ik ga het even navragen, het lijkt erop dat het dus ook kan, da's fijn , ik maak t liefst af waar ik mee begonnen bent :-)
Miffy
Heb gewoon mijn bhv cursus gedaan hoor tijdens mijn twee zwangerschappen, het is heel veel theorie en weinig praktijk. 2x heel even blussen. Het zou wat anders zijn, als je elke dag brandjes moest blussen. Mijn oudste zoon heeft met zijn geboorte al een ehbo diploma gekregen, omdat hij zonder het te weten alle lessen had gevolgd.
Ik heb zelf met 22 wkn zwangerschap nog zo'n cursus gedaan. Alles meegedaan, ook nog van zo'n paal afgegleden naar beneden. Het is niet alsof je de Hindenburg moet blussen; gewoon een gecontrolleerd brandje met een klein blussertje.

Zolang je niet recht in je eigen gezicht spuit met je mond open is er niets aan de hand, me dunkt.
Ik Ben benieuwd waar je gelezen hebt dat de blusmiddelen schadelijk zijn voor je baby. De blusmiddelen zijn water, CO2, schuim en poeder, voor zover mijn chemische kennis rijkt (en da's vrij ver) ongevaarlijk. Water en CO2 natuurlijk in ieder geval. Het poeder zijn dacht ik minerale zouten, dus zo Lang je het niet rechtstreeks inslikt ook geen probleem en het schuim idem.
Over het algemeen blus je bij een BHV cursus met CO2, dat is niet schadelijk, en dat is ook de hoofdreden dat dit blusmiddel wordt gebruikt bij de cursussen.

Het materiaal wat in brand wordt gezet is vaak gas (propaan/butaan) dat door water heen wordt geleid en dan aan wordt gestoken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven